Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis


Dit is de wensenlijst voor T-Mobile Thuis. Heb jij ook een wens, laat het ons weten! 😄

 

BELANGRIJK Moderator edit: Goedemiddag all, we hebben dit topic in een nieuw jasje gehangen zodat het overzichtelijker is. Check nu de Wensen & Suggesties lijst 2.0: 

Dit topic wordt nu gesloten. Voel je volledig vrij om jouw wensen en suggesties in het nieuwe topic te plaatsen! 😄


Internet

  • Virusscanner voor Thuisklanten
  • IPv6
  • NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver
  • VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)
  • Port forwarding op IP adres ipv Mac adres
  • Verwijderen "delen" op http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services


TV/RADIO

 

  • Opname vanaf het begin. Kan het in-the-cloud opnemen vanaf het begin van een programma plaatsvinden? Dus ook als je pas halverwege inschakelt? (Da’s ook zo’n Ziggo handigheidje). Wel prettig is dat als je in een programma beland je dan wel terug kan spoelen (da’s dan weer iets dat de Z-concurrent niet kan).
  • Mogelijk maken om de geluidsinstellingen in TV Anywhere zelf aan te passen naar eigen smaak.
  • Een zender die mist, is Love Nature die bij de concurrenten wel beschikbaar is.
  • Een smart TV-app voor LG WebOS TV’s en Samsung modellen
  • Hogere basiskwaliteit op T-Mobile TV
  • In de gids een zender nummer invullen zodat de gids naar die zender gaat
  • Bewegend beeld bij de radio modus (zetten nu het scherm van de TV uit) tegen inbranden
  • Bij het typen de cijfers groot linksonder in het scherm waar ook het getal komt als je eenmaal bij de zender zelf bent aangekomen
  • Android TV app voor Thuis
  • Nvidia Shield ondersteuning bij TV Anywhere
  • Zelf mediabox aanschaffen en dan de software via T-Mobile downloaden
  • Een afstandsbediening met lichtgevende toetsen zodat men ook in het donker de ab kan bedienen.
  • Het mogelijk maken van ondersteuning voor apps/servers/mediaboxen om IPTV te kijken buiten TV Boxen om (bijvoorbeeld via Jellyfin)
  • Mogelijkheid om de sleeptimer (sluimerstand) op de TV Box uit te schakelen
  • Zeven dagen terugkijken op alle zenders via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan
  • Een favorietenlijst voor de radiozenders
  • Ik zou graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt
  • Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere
  • USB optie activeren op de TV Box
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor alle versies van Android
  • Ondertiteling instelling per kanaal in plaats van voor alle zenders tegelijk (inclusief ingezonden tips)
  • 4K beeld uitzenden op alle basiszenders
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op TV Box via Uitzending Gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen
  • Belgische programma's in TV-Gids opnemen, zodat je onderweg kan zien of er iets interessants op TV komt.
  • Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender)
  • Ingebakken ondertitels bij Travel Channel en Animal planet op ODF
  • Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen
  • Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozen/gekeken opname) i.p.v die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen
  • HDCP2.2 ondersteuning voor de TV Boxen
  • Andere afstandsbediening, zie voorstel
  • Reclamevrij terugkijken op alle zenders. Terugkijken langer toestaan dan 7 dagen (bijvoorbeeld 1 maand / 1 jaar).
  • Veel betere 'merge’ tussen terugkijken via gids en terugkijken via menu. Door als je in de gids op een aflevering van een serie klikt ook direct de hele serie overview in beeld te kunnen krijgen. En de huidige overview van de series duidelijker maken. Nu staat er soms maar 1 regel tekst over de aflevering.
  • Mogelijkheid om in de TV Anywhere App programma's te delen met anderen.


Community

 

  • Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen
  • Eigen aangemaakte topics kunnen verwijderen


Overig

 

  • Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien hoe de Wifi presteert
  • T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten
  • Meer keuze in belbundels (zoals een buitenland bundel)


Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Kijk dan hier!


@mvanrooijenjr, bedankt voor het opstarten van dit topic!

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 October 2021, 12:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

348 reacties

Reputatie 7
@Edvries76, @Rupkev, @m@rtijn2 en @StefanT,

Allemaal zeer mooie punten. Ik merk dat er inderdaad graag meer duidelijkheid komt over toekomstige aanpassingen, verbeteringen. Ik begrijp zeker de terughoudendheid van ons omtrent aanpassingen. Je wilt natuurlijk geen verwachtingen creëren die je later toch niet blijkt waar te kunnen maken. Daarom wordt tot op heden vaak een verbeterslag pas op het allerlaatste moment (of zelfs na de aanpassing) gecommuniceerd. Ik ben van mening dat een transparante roadmap van waarde kan zijn.

Kortom, ik ga weer eens de boer op, maar kan geen beloftes maken.
@Sander goed om te horen dat je graag transparantie wilt bieden. Bedankt dat je hier mee aan de slag gaat.

Verder heb ik nog een wish voor op deze list. Ik ben op het moment met de app Air Crash Investigation aan het kijken. En met de app heb je twee knoppen waarmee je 30 seconden vooruit en 10 seconden achteruit kan spoelen. Als je meerdere malen klikt, dan telt ie de waarden op en kun je bijvoorbeeld vijfenhalve minuut doorspelen door elf keer te klikken.

Deze functie zou ik graag op de tv box zien.
Hoi Mike, goed punt. Dit is echter niet mogelijk op de manier zoals we het nu geregeld hebben. Ik vermoed dat het teveel voeten in aarde heeft om dit om te schakelen. Er zijn wel wat alternatieven. In dit topic wordt het één en ander besproken. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Daar ben ik het niet mee eens. Dit is namelijk wel degelijk technisch mogelijk zonder al te veel aanpassingen.( Tagged en Untagged VLan )
Netflix op tv kunnen
Reputatie 7
Goede aanvulling @jibbewillem!

@LeoVerringmeier Deze wens is zeker bekend! In de tussentijd kan je vaak wel rechtstreeks via je TV gebruik maken van Netflix wanneer je een Smart TV gebruikt.
In de TV-gids bij de series graag het seizoen en de afleveringnummer. B.v. Silent Witness seizoen 21 aflevering 2
De themakanalen van ZDF toevoegen. Die van de ARD zitten er al bij. Daarnaastde Britse commerciële zenders ITV en Channel 4.
Reputatie 2
Vandaag aangesloten en het ziet er voorlopig goed uit. Het valt mij op, na 2 jaar afwezigheid, dat er eigenlijk niet zo veel veranderd is ten opzichte van Vodafone Thuis. Oke, rood is magenta geworden ;-)

Mijn toevoegingen voor de wishlist:
- na het maken van een favorietenlijst, die nummering ook in de gids aangeven (dus als ik bijvoorbeeld SBS 9 op negen zet, dan staat die ook op positie negen, maar in de gids staat nog steeds 12)
- de regionale zenders plaatsen op een nummerreeks voor de lokale zenders. Ik vind het onlogisch dat die achter de honderden lokale zenders staan.

Voor de rest deel ik wat wensen die al op de lijst staan, zoals netflix ;-)

En in antwoord op de vorige post: ITV en Channel 4 zijn officieel niet te krijgen in Nederland in verband met auteursrechten. Geen enkele Nederlandse TV-aanbieder biedt deze kanalen aan. De enige mogelijkheid om deze toch te zien is via een abonnement op filmon.com of via de schotel (die optie is gratis).
Reputatie 2
Ik zag in de eerste post dit staan:

"Knop op de afstandsbediening voor sub-pagina's teletekst. (Wellicht een remap van knoppen voor toevoegen bestaande afstandsbediening?)"

Misschien is die vraag al beantwoord (zo ja, sorry 🙂 ), maar die knoppen zijn er al (sinds de Vodafone tijd). De knoppen pijltje links en rechts (naast de OK knop) laten je bladeren door de subpagina's.
Reputatie 1
Toevoeging: TV Anywhere beschikbaar maken voor windows (of nog beter, een webbased applicatie)
Energiebesparing. Als je de TV ontvanger na een X aantal uren op dezelfde zender dat hij op stand by gaat. Ik denk dan aan 3, 4 en 5 uur voor een TV zender en voor de radio 12 uur.
Reputatie 7
@Fred_M Bedankt voor de tips!
@Expecho @Wijnglas Bedankt voor de suggesties!
Wat ik mis in de app, dat je op afstand je programma's kunt instellen. Indien je niet thuis bent en toch dat programma vanavond thuis wilt kijken.

Wat betreft de rest buiten de app. op de TV ontvanger thuis.

Bij ziggo kun je van veel zenders de ondertiteling uitzetten zoals bij Nat Geo Wild en E! Entertainment, de letters zijn groot en storend in beeld. En geluidskanalen aanpassen is een wens.

Ook de fav. lijst de nummering kan niet worden aangepast.

Ik weet niet of ik klant blijf na 1 oktober a.s.
ik zou graag een stap naar IPv6 zien, deze standaard is ondertussen steeds meer nodig, en is op het t-mobile netwerk denk ik prima uit te voeren.
Wij hebben sinds 1 maand t-mobile thuis maar ik mis toch enkele nuttige opties

Bij begin gemist van de commerciële zenders mis ik het vooruit spoelen zodat we de irritante reclame door kunnen spoelen.

Wij hebben jaren via de satelliet gekeken en konden opnames instellen via een app op de telefoon en of tablet in programmeren, deze optie zouden wij graag ook via t-mobile hebben.

Verder zouden we ook graag de zenders in een favorite lijst zetten maar als we dat doen wordt alleen de volgorde anders maar de zender nummers blijven gelijk dus dat blijft erg onduidelijk en ongemakkelijk om snel naar de zender te gaan die wij onder bv 13 willen hebben want die heeft een heel ander nummer!

Verder zou het fijn zijn dat we met de box ook naar een bv onze NAS kunnen gaan om daar bv foto's of iets anders vanaf te kunnen spelen!

Ik hoor het graag van u

Vriendelijke groet


doorspoelen is helaas ook bij ziggo niet mogelijk omdat je anders het recht niet krijg van de zenders om dit te doen omdat ze geld verdienen aan die advertenties
Reputatie 2
En ik liep tegen een minpuntje aan, dat ook al in de Vodafone Thuis tijd bestond. Namelijk dat als er iets van een update of zenderwijziging? wordt doorgevoerd, de zorgvuldig zelfgemaakte favorietenlijst dan helemaal door elkaar gehaald wordt.
Reputatie 3
- Ik mis heel erg apps zoals Netflix, Videoland.
- Meer zenders / programma's voor uitzending gemist zou fijn zijn. in ieder geval RTL erbij.
- Opnames met dezelfde titel in een serie opname plaatsen, waardoor opnamescherm overzichtelijker wordt. en duidelijke weergave wanneer iets is opgenomen.
- TV-pincode kunnen wijzigen naar een persoonlijke pincode.
- Fox-sports 1 ook bij de andere Fox kanalen zetten. nu zit Fox Sports 1 op 15 en 2 t/m 6 vanaf 151. zet fox sports 1 bv op 150 erbij (volgens mij is die nog vrij)
- ik weet dat deze al vaker genoemd is en ook al op gereageerd dat het niet mogelijk is, maar ik meld hett toch: opnames ook op 2e box beschikbbaar maken. zal toch wel iets op te bedenken zijn, lijkt mij.

Dat was het voor nu...

Greetz Niels
Wij zijn recent overgestapt van KPN naar T-Mobile Thuis en merken de volgende dingen op:

-TV ontvanger heel traag (zappen, tv guide,...)
-Opnames verder spoelen (max 16x) zou sneller mogen.
-Afstandsbediening: knoppen reageren slecht
-Afstandsbediening: via RF (radio frequentie) ipv infrarood!
-Modem: 2 poorten zijn voor tv, 2 poorten voor internet. Bij KPN was dit gebundeld (4 poorten: tv signaal/internetsignaal)
-Opnames in the cloud ipv harde schijf
-Menu ziet er leuker uit (dan bij KPN), maar minder overzichtelijk
-Serieopnames: decoder neemt elke week op hetzelfde tijdstip het gekozen programma op, zonder rekening te houden met eventuele tijdstipwijzigingen. Dus in feite neemt hij het programma niet op, maar neemt hij gewoon elke week op hetzelfde tijdstip 'iets' op. (als ik me niet vergis?!)
Reputatie 7
@MGoossens Bedankt voor je lijst met wensen! Bedoel je dat de knoppen niet makkelijk in te drukken zijn, of dat de TV Box niet goed reageert op de afstandsbediening? Voor dat laatste kun je stap 6 uit ons afstandsbedieningentopic proberen, de reset van de afstandsbediening. Je kunt ook het koppelen opnieuw proberen. Succes!
Reputatie 7
@denvug @n.schaart bedankt voor jullie input!
@Fred_M @hahaha2223 bedankt voor het meedenken en het juist beantwoorden van de wensen die hierin genoemd worden 🙂
Ik heb maar 1 wens: geen digitale fouten meer in het beeld
Ook graag kanaal informatie op tvbox
Naar de functie opnames versimpelen.
Nu moet je 3 keuzemenus door.
Gewoon > menu > opname > klaar.
2 klikken. Ipv 6 klikken nu
Ongetwijfeld al vaak genoemd, maar toch: Netflix app integratie. Please. Daarnaast reageert de box erg traag. Zappen, etc. duurt erg lang.
Reputatie 7
Ik zie de laatste tijd deze wensen vaak voorbij komen. Hierover geef ik jullie dan ook graag een update:

- RTL toevoegen bij Uitzending Gemist
Voorheen was dit niet mogelijk omdat RTL zijn eigen dienst 'RTL Gemist' had. Ik weet dat ze hiermee sinds kort gestopt zijn, dus ik ga intern checken wat nu de mogelijkheden zijn voor ons.

- Programma's opnemen vanuit de app / opnames in de Cloud i.p.v. harde schijf
Dit gaat onderzocht worden. Of het mogelijk gaat zijn, moet dus nog uitwijzen.

- Netflix op de TV Box
Hier is nog onderzoek naar, maar ik heb er vol vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Dat is alleen mijn gevoel, ik kan nog niets beloven.

- 7 dagen lang programma's kunnen terugkijken
Ik zal intern checken of dit al in onderzoek is!

- Favorietenlijstnummering
Ook hier ga ik achteraan.

- TV Anywhere beschikbaar maken voor web
Voorlopig wordt TV Anywhere niet beschikbaar gemaakt voor bijvoorbeeld Windows. Deze app kan dus alleen gebruikt worden op tablets en mobiele telefoons.