Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis


Dit is de wensenlijst voor T-Mobile Thuis. Heb jij ook een wens, laat het ons weten! 😄

 

BELANGRIJK Moderator edit: Goedemiddag all, we hebben dit topic in een nieuw jasje gehangen zodat het overzichtelijker is. Check nu de Wensen & Suggesties lijst 2.0: 

Dit topic wordt nu gesloten. Voel je volledig vrij om jouw wensen en suggesties in het nieuwe topic te plaatsen! 😄


Internet

  • Virusscanner voor Thuisklanten
  • IPv6
  • NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver
  • VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)
  • Port forwarding op IP adres ipv Mac adres
  • Verwijderen "delen" op http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services


TV/RADIO

 

  • Opname vanaf het begin. Kan het in-the-cloud opnemen vanaf het begin van een programma plaatsvinden? Dus ook als je pas halverwege inschakelt? (Da’s ook zo’n Ziggo handigheidje). Wel prettig is dat als je in een programma beland je dan wel terug kan spoelen (da’s dan weer iets dat de Z-concurrent niet kan).
  • Mogelijk maken om de geluidsinstellingen in TV Anywhere zelf aan te passen naar eigen smaak.
  • Een zender die mist, is Love Nature die bij de concurrenten wel beschikbaar is.
  • Een smart TV-app voor LG WebOS TV’s en Samsung modellen
  • Hogere basiskwaliteit op T-Mobile TV
  • In de gids een zender nummer invullen zodat de gids naar die zender gaat
  • Bewegend beeld bij de radio modus (zetten nu het scherm van de TV uit) tegen inbranden
  • Bij het typen de cijfers groot linksonder in het scherm waar ook het getal komt als je eenmaal bij de zender zelf bent aangekomen
  • Android TV app voor Thuis
  • Nvidia Shield ondersteuning bij TV Anywhere
  • Zelf mediabox aanschaffen en dan de software via T-Mobile downloaden
  • Een afstandsbediening met lichtgevende toetsen zodat men ook in het donker de ab kan bedienen.
  • Het mogelijk maken van ondersteuning voor apps/servers/mediaboxen om IPTV te kijken buiten TV Boxen om (bijvoorbeeld via Jellyfin)
  • Mogelijkheid om de sleeptimer (sluimerstand) op de TV Box uit te schakelen
  • Zeven dagen terugkijken op alle zenders via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan
  • Een favorietenlijst voor de radiozenders
  • Ik zou graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt
  • Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere
  • USB optie activeren op de TV Box
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor alle versies van Android
  • Ondertiteling instelling per kanaal in plaats van voor alle zenders tegelijk (inclusief ingezonden tips)
  • 4K beeld uitzenden op alle basiszenders
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op TV Box via Uitzending Gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen
  • Belgische programma's in TV-Gids opnemen, zodat je onderweg kan zien of er iets interessants op TV komt.
  • Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender)
  • Ingebakken ondertitels bij Travel Channel en Animal planet op ODF
  • Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen
  • Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozen/gekeken opname) i.p.v die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen
  • HDCP2.2 ondersteuning voor de TV Boxen
  • Andere afstandsbediening, zie voorstel
  • Reclamevrij terugkijken op alle zenders. Terugkijken langer toestaan dan 7 dagen (bijvoorbeeld 1 maand / 1 jaar).
  • Veel betere 'merge’ tussen terugkijken via gids en terugkijken via menu. Door als je in de gids op een aflevering van een serie klikt ook direct de hele serie overview in beeld te kunnen krijgen. En de huidige overview van de series duidelijker maken. Nu staat er soms maar 1 regel tekst over de aflevering.
  • Mogelijkheid om in de TV Anywhere App programma's te delen met anderen.


Community

 

  • Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen
  • Eigen aangemaakte topics kunnen verwijderen


Overig

 

  • Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien hoe de Wifi presteert
  • T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten
  • Meer keuze in belbundels (zoals een buitenland bundel)


Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Kijk dan hier!


@mvanrooijenjr, bedankt voor het opstarten van dit topic!

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 October 2021, 12:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

348 reacties

Reputatie 7
Ik heb maar 1 wens: geen digitale fouten meer in het beeld

Hi RuijgRock! Wat bedoel je hiermee?:) Als je bijvoorbeeld haperend beeld hebt, kan ik je hiermee helpen!
Ik zie graag de Netflix app toegevoegd aan de T-Mobile Thuis boxen. Hebben jullie een idee wanneer dit gerealiseerd kan/gaat worden?
Reputatie 3
Via de TV Anywhere app de mogelijkheid om vanaf elders in de wereld opnames te plannen.
Tevens de mogelijkheid om het aantal kanalen wat gelijktijdig opgenomen kan worden uitbreiden, zoals de concurrentie het heeft met (modernere) technologie. Afscheid van de 1980 hdd oplossing.
- TV Anywhere beschikbaar maken voor OSX en Windows.
- Verlichte afstandsbediening
- Mogelijkheid tot uitzetten/ophalen van programma informatie. Hierdoor wordt hopelijk de gids sneller.
Mijn 2 wensen.
Als ik b.v. een programma of film 4 dagen later wil opnemen. Dan moet ik door al die dagen/tijdlijn vooruit scrollen naar het programma toe. Het zou fijn zijn als je in het menu direct naar komende vrijdag of zondag etc kunt gaan en dan uit de tijdlijn het programma selecteren. Voorbeeld zou kunnen zijn door de dagen van de week boven aan als shortcuts te plaatsen.
Of zie afbeelding. Dat je daar de dagen voorbij kunt clicken. Waardoor het makkelijker is om je programma te selecteren die je wilt opnemen of later bekijken.

Mijn 2e wens.
Over het email adress @t-mobilethuis.nl
Ik weet niet of andere mensen hier last van hebben. Zelf vind is het adres niet fijn typen
Het klinkt niet, en mensen hoeven niet te weten dat het mijn thuis email adres is.
Het zou fijn zijn als jullie het wat makkelijker maken door b.v. @t-mobile.nl van te maken.
Of @t-mobilemail.nl
Trillux, zie ik het goed dat de gids van RTL5 bij 24Kitchen staat?
Ik heb deze gids vlug even bij google afbeeldingen gepakt als menu voorbeeld.
Verder heb ik niet gekeken naar de zenders etc.
Dan is het goed 😎
Reputatie 3
Zou het niet de oplossing zijn voor 3/4 van de tv dienstverleningsproblemen en/of verbeteringen (achterstand) dat T-Mobile dezelfde tv ontvangers (of vernieuwde versie) gaat gebruiken als binnen de KPN familie gebruikelijk is, dit omdat KPN/Reggefiber natuurlijk een erg intensive relatie of samenwerking hebben en veel minder service onderbrekingen.

Ik denk dat dit heel makkelijk beheersbaar is omdat ze allemaal dezelfde menustructuur gebruiken en alleen links onderin het logo hebben van de specifieke dochter onderneming.
Dan kun je net zo goed bij KPN een abonnement nemen. T-Mobile is op de goede weg met het tv product, alleen zijn er inderdaad betreft moderne functies wat struikelblokken.

De nieuwste ontvanger, de Aria 6, is sneller dan de gemiddelde KPN box, dus daar zit het goed. Nu moet er nog flink aan de software gespijkerd worden.

In de loop van de tijd zullen we te zien krijgen wat T-Mobile en het Knippr team van het tv product gaan maken.
Reputatie 3
Ja hoorde zojuist dat ze me vorige week nog een oud type ontvanger hebben uitgeleverd.
Ter vervanging van een defecte, maar als er dan al een nieuwe op de plank ligt die 40-60% sneller is snap ik niet dat de verouderde apparatuur nog word uitgeleverd!

De gedachtegang hierbij was de infrastructuur word voor een groot deel elders ingekocht, zeker bij glasvezel.
De andere partij heeft een (mega) voorsprong qua gebruikte technieken en stabiliteit en gemakkelijkere bediening, waarom niet snelle stappen om de tv dienst op een 2018 niveau te krijgen. TV ontvangers met HDD zijn toch niet meer van deze tijd.

Ik overweeg inderdaad steeds vaker, waarom ga ik niet overstappen.
Ik merk zelf tot nu toe alleen dat er sinds vorige week positieve ontwikkelingen gaande zijn bij de telefonische klantenservice qua wachttijd en vooral kennisniveau.
Reputatie 3
Wat ik trouwens ook best irritant vind, is dat je in de tv gids geen zendernummer kan invoeren om te kijken wat er op komt of is.
Voorbeeld: ik zit nu NPO1 te kijken en wil weten wat er later op FOX Sports 4 komt moet ik alle pagina's langs om uiteindelijk bij de betreffende zender te komen. Makkelijker zou zijn: TV-gids openen en zendernummer invoeren.
En het zou wel makkelijk en fijn zijn als ik een kanaalnummer invoer wat niet bestaat, dat de box dan automatisch naar het eerstvolgende wel bestaande kanaalnummer gaat.
Reputatie 3
Vindt het weer zo LANG duren de " verbeteringen" , de zap snelheid als voorbeeld is al bij meerdere Updates toegevoerd , de snelheid verbeterd zou zijn..

Nou bij mij gaat die nog steeds volop langzaam helaas ,hoe langzaam moest die dan wel niet zijn :}
@Kid rock
Hoe traag is traag als je het moet uitdrukken in seconden? Het duurde -begin 2017- gemiddeld 7 seconden voor er iets ingeladen was (tv-gids, andere zender, etc.).
Reputatie 2
Ik zou heel graag uitzending gemist voor alle zenders hebben wat bij telfort ook kon. Via de gids kon je daar voor alle zenders tot 10 dagen terug gemist kijken.
Reputatie 3
@Edvries76, @Rupkev, @m@rtijn2 en @StefanT,

Allemaal zeer mooie punten. Ik merk dat er inderdaad graag meer duidelijkheid komt over toekomstige aanpassingen, verbeteringen. Ik begrijp zeker de terughoudendheid van ons omtrent aanpassingen. Je wilt natuurlijk geen verwachtingen creëren die je later toch niet blijkt waar te kunnen maken. Daarom wordt tot op heden vaak een verbeterslag pas op het allerlaatste moment (of zelfs na de aanpassing) gecommuniceerd. Ik ben van mening dat een transparante roadmap van waarde kan zijn.

Kortom, ik ga weer eens de boer op, maar kan geen beloftes maken.


Hey Sander,

Mag je inmiddels al wat meer prijsgeven over het ontbreken van roadmap of het ontbreken hiervan? Ik ben erg benieuwd of er een aantal (grote) ergernissen/gebreke op korte termijn opgelost gaan worden.
Reputatie 3
@Kid rock
Hoe traag is traag als je het moet uitdrukken in seconden? Het duurde -begin 2017- gemiddeld 7 seconden voor er iets ingeladen was (tv-gids, andere zender, etc.).



Schrik niet ....:) ,nog steeds 3 seconden geregeld ., heb ik het over switchen van TV zenders he

soms nog langer .
Yep, da's "normaal", zo 'snel' is de decoder hier ook.
Na 21 jaar heb ik Ziggo verlaten en heb ik de overstap gemaakt naar T-Mobile Thuis, allereerst kan ik melden dat ik tot op heden zeer tevreden ben.

Wel zou ik een aantal tips willen aanbevelen welke Ziggo had en niet vervelend waren:

- De App beschikbaar maken naast Android en IOS, ook voor Windows Pc ( Ziggo heeft hiervoor ook een app)
- Het via de APP kunnen kijken naar series, films etc welke tegen 0 tarief aangeboden worden.
- De mogelijkheid om vanuit de TV Gids in het verleden te kijken en zo voor 80% van de zenders die je afneemt Replay TV kunt toepassen.
- Via de BOX ook de mogelijkheid geven om via de TV Gids Replay TV op te starten.
- Opnemen op naam, in de Horizon Box van Ziggo gaf je de programma naam op om op te nemen, hierdoor nam hij automatisch dat programma op , ook al was dit programma slechts 3x per jaar op TV.
- Het aanbieden van een gratis videotheek, niet alleen films, maar ook series, musicals etc. Bij Ziggo was dit Movies en Series welke gratis aangeboden werd. (Het HBO deel was wel betaald en heette Movies en Series XL)


Tot zover even.
Reputatie 3
Na 21 jaar heb ik Ziggo verlaten en heb ik de overstap gemaakt naar T-Mobile Thuis, allereerst kan ik melden dat ik tot op heden zeer tevreden ben.

Wel zou ik een aantal tips willen aanbevelen welke Ziggo had en niet vervelend waren:

- De App beschikbaar maken naast Android en IOS, ook voor Windows Pc ( Ziggo heeft hiervoor ook een app)
- Het via de APP kunnen kijken naar series, films etc welke tegen 0 tarief aangeboden worden.
- De mogelijkheid om vanuit de TV Gids in het verleden te kijken en zo voor 80% van de zenders die je afneemt Replay TV kunt toepassen.
- Via de BOX ook de mogelijkheid geven om via de TV Gids Replay TV op te starten.
- Opnemen op naam, in de Horizon Box van Ziggo gaf je de programma naam op om op te nemen, hierdoor nam hij automatisch dat programma op , ook al was dit programma slechts 3x per jaar op TV.
- Het aanbieden van een gratis videotheek, niet alleen films, maar ook series, musicals etc. Bij Ziggo was dit Movies en Series welke gratis aangeboden werd. (Het HBO deel was wel betaald en heette Movies en Series XL)


Tot zover even.


Ik heb juist T-Mobile Thuis verlaten vanwege de TVApps (Youtube, Spotify, Netflix) Ik heb geen smartTV en met mij vele andere. Dus zijn Apps erg handig in het menu van de TVBox.
Supersnel internet, maar geen 5GHz wifi, wat tegenwoordig bijna moet vanwege de vele gebruikers op 1 kanaal, storingen op het 2.5GHz netwerk.
Meer korting op allesin1 zeker icm mobile abonnementen. Als dit geregeld is zal ik weer terug gaan naar T-Mobile Thuis.:D 😃 😃
Reputatie 7
Bedankt voor de suggesties, we nemen deze zeker mee en als alles volgens plan verloopt komen er dit jaar zeker nog wat mooie dingen aan! 🙂
Goedemiddag,

Sinds vorige week ben ik klant van T-mobile, overgestapt vanaf kpn.

tot op heden zeker tevreden,

Wat ik wel mis is het terugkijken vanuit de gids.
Reputatie 7
Hoi Rs1991,

Een warm welkom Thuis! Wat leuk dat je bent overgestapt. Ik heb er zin in om je te mogen gaan helpen met al jouw vragen en opmerkingen. Fijn om te lezen dat je tevreden bent. Ik snap dat het wennen is, zo'n nieuwe provider. Ik leg je graag uit hoe het bij ons werkt. Via de gids terugkijken werkt inderdaad niet bij T-Mobile Thuis. Wij houden het graag in één overzicht. Om programma's terug te kijken ga je naar "On demand" en selecteer je "Gemist". Hier kies je de zendergroep waarop het programma te zien was. Nu kun je zoeken op dag, genre of letter.

Ik heb jouw wens in het lijstje toegevoegd. Ik weet dat we het terugkijken via de gids momenteel niet aan het onderzoeken zijn. Maar wat niet is, kan natuurlijk nog komen.
Ik zou in het TV-menu (net als in TV-Anywhere) de mogelijkheid willen hebben om in de gids terug te bladeren en dan programma’s terug te kijken.
Mijn wens is reeds gemeld maar wellicht helpt ‘t als er veel vraag is naar deze functionaliteit.
Reputatie 2
Via mijn TV Box krijg ik de zender 372 - Stingray Brava Europe aangeboden. Indien ik de zender 371 Stingray Brava Dutch wil zien dan moet een abonnement nemen op het themapakket Kids & Music. Naast Stingray Brava Dutch krijg ik dan een hele hoop zenders voor kinderen waarin ik absoluut niet geïnteresseerd ben.

Mijn vraag is waarom zit deze zender met een Engelse ondertiteling in het basispakket en niet de zender 371- "Stingray Brava Dutch" met een Nederlandse ondertiteling? We zijn hier per slot van rekening in Nederland.

Ook een optie zou kunnen zijn om alleen de zender 371 Stingray Brava Duch "A la Carte" aan te bieden, zoals dat ook bij Knippr het geval is/was.
Immers bij Knippr was het ook mogelijk om enkel de Nederlandse versie van Stingray Brava apart aan te bieden.

Afsluitend zou ik nog graag willen vernemen wanneer we de TV Anywhere versie voor Apple TV kunnen verwachten?

Groetjes,

🆒