Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis


Dit is de wensenlijst voor T-Mobile Thuis. Heb jij ook een wens, laat het ons weten! 😄

 

BELANGRIJK Moderator edit: Goedemiddag all, we hebben dit topic in een nieuw jasje gehangen zodat het overzichtelijker is. Check nu de Wensen & Suggesties lijst 2.0: 

Dit topic wordt nu gesloten. Voel je volledig vrij om jouw wensen en suggesties in het nieuwe topic te plaatsen! 😄


Internet

  • Virusscanner voor Thuisklanten
  • IPv6
  • NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver
  • VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)
  • Port forwarding op IP adres ipv Mac adres
  • Verwijderen "delen" op http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services


TV/RADIO

 

  • Opname vanaf het begin. Kan het in-the-cloud opnemen vanaf het begin van een programma plaatsvinden? Dus ook als je pas halverwege inschakelt? (Da’s ook zo’n Ziggo handigheidje). Wel prettig is dat als je in een programma beland je dan wel terug kan spoelen (da’s dan weer iets dat de Z-concurrent niet kan).
  • Mogelijk maken om de geluidsinstellingen in TV Anywhere zelf aan te passen naar eigen smaak.
  • Een zender die mist, is Love Nature die bij de concurrenten wel beschikbaar is.
  • Een smart TV-app voor LG WebOS TV’s en Samsung modellen
  • Hogere basiskwaliteit op T-Mobile TV
  • In de gids een zender nummer invullen zodat de gids naar die zender gaat
  • Bewegend beeld bij de radio modus (zetten nu het scherm van de TV uit) tegen inbranden
  • Bij het typen de cijfers groot linksonder in het scherm waar ook het getal komt als je eenmaal bij de zender zelf bent aangekomen
  • Android TV app voor Thuis
  • Nvidia Shield ondersteuning bij TV Anywhere
  • Zelf mediabox aanschaffen en dan de software via T-Mobile downloaden
  • Een afstandsbediening met lichtgevende toetsen zodat men ook in het donker de ab kan bedienen.
  • Het mogelijk maken van ondersteuning voor apps/servers/mediaboxen om IPTV te kijken buiten TV Boxen om (bijvoorbeeld via Jellyfin)
  • Mogelijkheid om de sleeptimer (sluimerstand) op de TV Box uit te schakelen
  • Zeven dagen terugkijken op alle zenders via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan
  • Een favorietenlijst voor de radiozenders
  • Ik zou graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt
  • Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere
  • USB optie activeren op de TV Box
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor alle versies van Android
  • Ondertiteling instelling per kanaal in plaats van voor alle zenders tegelijk (inclusief ingezonden tips)
  • 4K beeld uitzenden op alle basiszenders
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op TV Box via Uitzending Gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen
  • Belgische programma's in TV-Gids opnemen, zodat je onderweg kan zien of er iets interessants op TV komt.
  • Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender)
  • Ingebakken ondertitels bij Travel Channel en Animal planet op ODF
  • Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen
  • Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozen/gekeken opname) i.p.v die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen
  • HDCP2.2 ondersteuning voor de TV Boxen
  • Andere afstandsbediening, zie voorstel
  • Reclamevrij terugkijken op alle zenders. Terugkijken langer toestaan dan 7 dagen (bijvoorbeeld 1 maand / 1 jaar).
  • Veel betere 'merge’ tussen terugkijken via gids en terugkijken via menu. Door als je in de gids op een aflevering van een serie klikt ook direct de hele serie overview in beeld te kunnen krijgen. En de huidige overview van de series duidelijker maken. Nu staat er soms maar 1 regel tekst over de aflevering.
  • Mogelijkheid om in de TV Anywhere App programma's te delen met anderen.


Community

 

  • Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen
  • Eigen aangemaakte topics kunnen verwijderen


Overig

 

  • Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien hoe de Wifi presteert
  • T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten
  • Meer keuze in belbundels (zoals een buitenland bundel)


Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Kijk dan hier!


@mvanrooijenjr, bedankt voor het opstarten van dit topic!

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 October 2021, 12:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

348 reacties

Reputatie 7
Hi Tigerman, waarom er is gekozen voor de Europese versie in plaats van de 'Dutch'' versie is niet éénvoudig te beantwoorden. Zoals Sterre al aangeeft kunnen dit meerdere factoren zijn waaronder het beschikbare aanbod vanuit onze leveranciers, rechtenkwesties, kosten en het aantal verwachtte kijkers en de doelgroep. De Apple TV versie wordt hard aan gewerkt, zodra we hier iets bekend over kunnen maken doen we dat gelijk, we staan zelf ook te springen! 😉
Reputatie 2
Hallo Brian,

Dat is allemaal wel leuk gezegd, maar feitelijk is er geen verschil tussen het TV aanbod van t-Mobile en andere TV aanbieders.

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik mij enkel bij t-Mobile heb aangemeld vanwege haar 750 Mbits/s glasvezel abonnement.

Dit abonnement, in combinatie met mijn Knippr abonnement met de Apple TV app, was voor mij de ideale combinatie.

Het is nu aan t-Mobile om dit te evenaren.

😎
Net nieuw bij tmobile 2 dagen. Vanaf KPN glas.

Mijn wish zou het verbeteren zijn van de leesbaarheid van de tekst zoals de guide. Misschien het wijzigen van de lettertype of grote hiervan zou een verbetering zijn.

Met kpn hadden wij hier geen last van. Het is wel te lezen bij tmobile maar het leest nog niet fijn.
Reputatie 1
Punt 1 wat Ik zal graag willen zien dat 7 dagen terug kan kijken via de gids mogelijk gaat worden.
en punt 2 dat de tv box iets uitgebreider word zodat ik op de box kan zien welke zender die staat, heb nu alleen 1 klein blauw ledje meer niet. maar goed ben nog maar 3 dagen klant maar dit zijn in ieder geval de opties die ik nu al mis en mij aan erger vooral punt 1 en toch wel baal dat ik dit niet eerder wist voor dat ik de overstap maakte naar jullie.

.1 vind ik dus het belangrijkste dat dat in ieder geval wel gaat gebeuren.
Reputatie 7
Hoi @RikkerdNL en @Bakker82

Goede punten. Vooral het 7 dagen terugkijken, zoals dat nu kan met de TV app, zou te gek zijn. Die voeg ik dan ook toe. Wat betreft de leesbaarheid en het ledje op de TV Box zelf: hier zijn al eerder vragen over gesteld. Ik heb dit nagevraagd bij de TV experts en heb het antwoord in deze reactie geschreven.
Reputatie 1
Jammer dat er niets aan het kastje gedaan word.
Maar bedankt voor de reactie.
Reputatie 7
Goed nieuws: sinds 14 juni 2018 is de 29e zender aan de TV Anywhere app toegevoegd. Het gaat hier om Disney Channel. Op 22 mei 2017 was het zenderaanbod al uitgebreid van 17 naar 23 zenders. Nu zitten we inmiddels al op 29 - en we gaan door! 😀
Reputatie 1
Misschien nog een toevoeging

Bij kpn had ik heel mooi strak beeld via de app van kpn maar met de tv app van t-mobile heb ik geen mooi beeld, word er een beetje duizelig van sommige zenders zijn wel goed nog niet strak maar zoals comedy central is niet leuk om te kijken via de app en als ik dan stream naar mijn chromekast dan kijkt dat niet mooi op tv.

Misschien kan die kwaliteit iets verbetert worden ?
Reputatie 3
Goedemiddag T-Mobile,

Ik heb een fikse update voor jullie, aangaande de zenderlijst voor T-Mobile Thuis. Het betreft vooral naamswijzigingen, samenvoegingen, dubbele doorgiftes van met name lokale omroepen.
De lijst zit in bijgevoegd bestand.

Hopend dat jullie ermee verder kunnen c.q. gaan.

Deze is hieronder te downloaden.
T-Mobile Thuis - update een aanvullingen zenderlijst
Reputatie 3
Badge
Mijn persoonlijke wensenlijst:
Internet
  • [Glasvezel|DSL] Eigen apparatuur kunnen gebruiken. Geef het goede voorbeeld en loop vooruit op de Vrije Router Keuze. Voor die 20% die geen draaktek wil.
  • [Glasvezel|DSL] Andere router gaan aanbieden met AC Wifi als jullie niet overgaan op de Vrije Router Keuze.. En geen Draaktek meer.
TV/Radio
  • Netflix en youtube (en eventueel Amazon Prime) op de tv decoder als app.
  • Uitzending Gemist voor alle zenders. Misschien een idee om hetzelfde als Ziggo en KPN en Caiway aan te bieden: ReplayTV. Op dit moment biedt Caiway (die ook een entone decoder gebruikt) 50+ zenders om terug te kijken. Dus het is mogelijk.
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op tvbox via Uitzending gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar.
  • Directe knop naar uitzending gemist.
  • Schakelen tussen radio en TV via knop op de afstandsbediening
  • Overgaan op Cloud opnames (betekend wel een investering in jullie datacenter, maar biedt de klant zoveel meer voordelen, denk aan dat opnames niet meer gebonden zijn de tvbox)
  • De mogelijkheid bieden om een gehele series op te nemen, dus gekoppeld aan de TV Gids.
  • Ik gok dat TV nu via een bridged network gaat. Verander dit naar router IPTV. Hierdoor kun je porten op de router dynamisch gaan inzetten. Het maakt dan niet meer uit in welke port je de tv inprikt.
  • In de TV gids in het verleden kunnen bladeren, zie ook begin gemist tot 6 uur terug.
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat.
  • Basis tv-only knoppen op de T-Mobile afstandsbediening. Denk aan Source, Menu, Pijltjes en OK die niet voor de decoder reageren, maar alleen voor het tv gedeelte.
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank.
  • AB: knoppen reageren soms slecht (fysiek). Ook moet er goed gericht worden met de AB.
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen. En misschien ook een powersave optie. En na x-minuten, display uit. Zodra je weer gaat zappen, display aan.
Reputatie 7
Hoi martva,

Bedankt voor jouw input! Ik heb de punten toegevoegd die nog niet in de lijst stonden.
Reputatie 7
Hi iedereen!

Een punt dat op jullie wensenlijst hadden gezet, was het toevoegen van VICELAND aan het TV-basispakket. Dat is vanaf vandaag werkelijkheid geworden! Bekijk ons nieuwsitem op deze Community en kom alles te weten over de nieuwe zender bij T-Mobile Thuis. Veel kijkplezier 🙂!
Reputatie 7
Ik geef jullie graag een update over de onderstaande wensen die de laatste tijd veel besproken worden:

- RTL toevoegen bij Uitzending Gemist
Via de vernieuwde TV Anywhere App is dit nu mogelijk! Deze optie op de TV Box blijft voorlopig nog even uit.

- Netflix op de TV Box
Voorlopig zal dit nog niet aangeboden worden.

- 7 dagen lang programma's kunnen terugkijken
Ook dit is mogelijk via de vernieuwde TV Anywhere App. Via de TV Box willen we dit zeker graag toevoegen. Zodra hier meer over te melden is, zal dit hier op het forum als eerst gemeld worden.

- TV Anywhere beschikbaar maken voor web
In september verwachten we TV Anywhere te introduceren op PC/Laptop! Uiteraard plaatsen we hier informatie over op de Community zodra dit beschikbaar is. Edit 11-10-2018: TV Anywhere WebTV is nu beschikbaar. In dit topic lees je er meer over.
Reputatie 2
Ik zou graag een optie zien om TV functie helemaal uit te kunnen uitschakelen (en weer inschakelen). Nu kan dat wel voor de Premiumpakketten, maar niet voor het Basispakket.

Wij kijken eigenlijk geen televisie meer, maar heel af en toe gebeuren er dingen op het wereldtoneel waar je op die momenten toch graag de TV weer even voor aanzet.

Momenteel is de keuze òf het hele jaar betalen voor iets wat je misschien 1 keer per jaar gebruikt, òf de TV functie opzeggen en hopen dat je bij belangrijke gebeurtenissen ergens een livestream kunt vinden.
Reputatie 7
het zou dan makkelijker zijn om alleen een tv anywhere app te gebruiken zodat je hem makkelijk aan en uit kan zetten. anders moet je steeds de stb heen en weer sturen.
Reputatie 2
Dat zou de kostenbesparing best waard zijn.
Reputatie 1
Mijn persoonlijke wensenlijst:
Internet
[dsl] NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver!
[dsl] VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd).
[dsl] Modem: Port forwarding op IP adres ipv Mac adres.
[dsl] Eigen apparatuur kunnen gebruiken, tenzij bovenstaande gewoon gaat werken.

TV/Radio
Netflix op de tv decoder als app.
Uitzending Gemist voor alle zenders.
Programma's direct beschikbaar maken na/tijdens uitzending op tvbox via Uitzending gemist.
Schakelen tussen radio en TV via knop op de afstandsbediening
In de TV gids in het verleden kunnen bladeren.
Bij pauze, aangeven hoe lang deze al op pauze staat.
TV Anywhere: ook zenders uit het pluspakket daar kunnen kijken... de kinderen missen het kids pakket! 😞
Reputatie 7
Ik zou graag een optie zien om TV functie helemaal uit te kunnen uitschakelen (en weer inschakelen). Nu kan dat wel voor de Premiumpakketten, maar niet voor het Basispakket.

Wij kijken eigenlijk geen televisie meer, maar heel af en toe gebeuren er dingen op het wereldtoneel waar je op die momenten toch graag de TV weer even voor aanzet.

Momenteel is de keuze òf het hele jaar betalen voor iets wat je misschien 1 keer per jaar gebruikt, òf de TV functie opzeggen en hopen dat je bij belangrijke gebeurtenissen ergens een livestream kunt vinden.


Hoi xnpu,

Ik begrijp je heel goed! Ik kijk ook niet iedere dag televisie, maar bijvoorbeeld met het WK wil ik hem nog weleens aanzetten. Gelukkig heb je de vrijheid bij T-Mobile Thuis om jouw TV-abonnement aan en uit te zetten wanneer jij dat wilt, hier zit je dus niet gebonden aan een jaarcontract. Alleen jouw internet geldt voor een jaar, omdat dit de fundering is voor TV en Vast Bellen.

Wil jij dus bijvoorbeeld Zomergasten kijken, maar wil je wanneer het is afgelopen (2 september) geen gebruik meer maken van onze TV-dienst? Dan geef je ons nu gewoon het seintje dat je een TV-abonnement wilt en het 3 september wilt stopzetten. Geen probleem! Let wel: er zit een maand opzegtermijn op, houd hier rekening mee. Als je op 3 augustus aangeeft dat je per 3 september geen TV meer wilt, kun je tot die tijd wel gewoon TV-kijken. Je betaalt in dit geval alleen voor de TV-dienst wanneer je er gebruik van maakt. Wat Hidden.nld wel goed aangeeft, is dat je de TV Box wel naar ons terug moet sturen als je jouw TV-dienst opzegt. Je krijgt dan weer een nieuwe als je jouw TV-dienst weer aanzet.

Laat je me het weten als ik hierin iets kan betekenen voor je? Ik help je graag!
Reputatie 7
Hoi Robinwillems,

Bedankt voor jouw toevoegingen! Ik heb ze in het lijstje gezet. Vooral je toevoeging wat betreft het kijken van pakketten in TV Anywhere vind ik een hele goede. Doe je de groetjes aan je kids? Hopelijk kunnen ze binnenkort ook het kids-pakket via TV Anywhere kijken. Fijne zomer!
Reputatie 3
Badge
Ik geef jullie graag een update over de onderstaande wensen die de laatste tijd veel besproken worden:

- RTL toevoegen bij Uitzending Gemist
Via de vernieuwde TV Anywhere App is dit nu mogelijk! Deze optie op de TV Box blijft voorlopig nog even uit.


Vraag? Enerzijds blij dat dit via de app kan. Anderszijds begrijp ik niet waarom het nog niet op de tv box kan. Volgens mij gebruiken jullie het platform van Glashart Media, net als Tele2, caiway. Kunnen jullie anders meer druk zetten bij Glashart Media om dit voor elkaar te krijgen.


- Netflix op de TV Box
Voorlopig zal dit nog niet aangeboden worden.


Heeft dit te maken met het feit dat er geen internet mogelijk is via de tv box. Als ik alles goed heb uitgezocht, maakt de tv box rechtstreeks verbinding met Glashart media servers. Hier komt dus geen internet aan te pas. Wat dus de mogelijkheid voor Netflix op de tv box onderuit haalt. Heb ik het zo een beetje goed uitgelegd?


- 7 dagen lang programma's kunnen terugkijken
Ook dit is mogelijk via de vernieuwde TV Anywhere App. Via de TV Box willen we dit zeker graag toevoegen. Zodra hier meer over te melden is, zal dit hier op het forum als eerst gemeld worden.


Wederom een glashart media feestje die zijn klanten niet serieus neemt.

- TV Anywhere beschikbaar maken voor web
In augustus verwachten we TV Anywhere te introduceren op PC/Laptop! Uiteraard plaatsen we hier informatie over op de Community zodra dit beschikbaar is.


Graag! Moet ik aan de eerste helft of de tweede helft denken?
Het liefst zou ik alle regionale zenders in willen ruilen voor bijv.
  • RTL Television (International / Deutschland)
  • Discovery World
  • Discovery Science HD
  • Nat Geo Wild
Dat zijn dan weer 30 regionale zender die je toch niet bekijkt voor 4 zenders die wel bekeken worden.
Overigens wel apart dat voor een Duits bedrijf - RTL Television niet in het basispakket zit, waar dat bij andere aanbieders (o.a. KPN, XS4all) wel het geval is.
Hi,

Tip vanuit deze kant. Heb momenteel wat problemen met Klantvoordeel te activeren, is ondertussen een ticket voor aangemaakt is mij verteld.. dus wordt snel geregeld ga ik vanuit.

Tip: Inzien van specifieke verandering vóór activatie / bevestiging Klantvoordeel.

Het is nu namelijk zo dat ik eerst moet activeren / bevestigen voordat ik daadwerkelijk de veranderingen in mijn pakket zie. Bij het ''Abonnement'' gedeelte is een, naar mijn mening, super duidelijk overzicht te zien van je huidige abonnement + kortingen; zou dit niet mogelijk zijn om weer te geven wat er gaat veranderen voordat je Klantvoordeel gaat activeren voor jouw situatie? Wij hebben namelijk overal T-mobile abonnementen.

Aangezien ik her en der op het forum lees dat mensen eigenlijk duurder uit komen doordat je andere kortingen e.d. vervallen leek het me slim als mensen zelf kunnen bepalen of het voordeliger is of niet om Klantvoordeel te activeren.

Hoor graag jullie gedachtes!

Tom
Reputatie 7
Hi Tom, bedankt voor je feedback! Ik ben het zeker met je eens dat de informatie in sommige gevallen wat duidelijker mag, helemaal als je als klant onder een uitzondering zou vallen omdat je bijvoorbeeld gebruik maakt van een eerdere speciale actie. De basisinformatie zie je gelukkig al wél voordat je Klantvoordeel activeert en akkoord gaat. Dit wordt op My T-Mobile als volgt weergegeven:



Op deze manier zie je exact welke voordelen je nu hebt en welke je ontvangt zodra je Klantvoordeel activeert!
Dag allemaal,

Zoals ik ook in 'ARTE niet in het Frans beschikbaar' heb gemeld mis ik de Franstalige zenders. ARTE, een oorspronkelijk tweetalige zender, is helaas niet in het Frans beschikbaar bij T-Mobile, maar alleen in het Duits. ARTE zou ik wel heel graag in het Frans willen kijken. Ook andere Franstalige zenders mis ik, zoals France 2. Alleen TV5 is wel heel weinig voor een buurtaal, zeker in vergelijking met het aantal beschikbare Duitstalige zenders.

Ook mis ik de Netflix-app. Het is nu voor mij heel omslachtig om op tv Netflix te kijken (andere afstandsbediening, wifi activeren, ...).
Beste T-Mobile

Wij hebben nu een paar maanden T Mobile thuis: als trouwe mobiel klanten dachten we: gezellig alles bij 1 provider. Maar de spullen die gebruikt worden zijn van een andere provider waar we expres bij weg zijn gegaan omdat het wifi signaal niet in heel het huis is: en dan heb ik het hier over de kamer recht boven de meterkast waar de modem in staat... Nu dus precies hetzelfde probleem :(

We zijn ook voor het opstarten van Netflix afhankelijk van de sterkte van het wifi signaal: dus even de kindjes Netflix laten kijken voor slapengaan eindigt toch nog wel eens in hoopvolle kinderen die een half uur zitten te kijken hoe papa en mama stoeien om de Netflix aan te krijgen daarna huilend naar bed gaan en alleen met een bedtijdverhaaltje getroost worden.

Geluid van de televisie doet het vaak gewoon NIET. Dan moet je die box van de stroom halen en weer aansluiten. En daarbij kan je niet een film opnemen op 1 box en kijken op de andere box.

Ik was erg hoopvol omdat de diensten bij mobiele telefonie zo goed zijn maar nu kan ik eigenlijk niet wachten tot ons jaar erop zit zodat we weer naar de concurrent kunnen gaan.
Kan dat niet anders?
Kunnen jullie niet gewoon zelf goede modems regelen die beginnen met TM en een
sterk signaal afgeven in heel het huis. En boxen met een netflix knop en opslag op een server ipv een lokale box.
Het zou zoveel leuker zijn als de service past bij het merk!

Met vriendelijke groet,
Christine Peereboom