Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis


Dit is de wensenlijst voor T-Mobile Thuis. Heb jij ook een wens, laat het ons weten! 😄

 

BELANGRIJK Moderator edit: Goedemiddag all, we hebben dit topic in een nieuw jasje gehangen zodat het overzichtelijker is. Check nu de Wensen & Suggesties lijst 2.0: 

Dit topic wordt nu gesloten. Voel je volledig vrij om jouw wensen en suggesties in het nieuwe topic te plaatsen! 😄


Internet

  • Virusscanner voor Thuisklanten
  • IPv6
  • NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver
  • VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)
  • Port forwarding op IP adres ipv Mac adres
  • Verwijderen "delen" op http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services


TV/RADIO

 

  • Opname vanaf het begin. Kan het in-the-cloud opnemen vanaf het begin van een programma plaatsvinden? Dus ook als je pas halverwege inschakelt? (Da’s ook zo’n Ziggo handigheidje). Wel prettig is dat als je in een programma beland je dan wel terug kan spoelen (da’s dan weer iets dat de Z-concurrent niet kan).
  • Mogelijk maken om de geluidsinstellingen in TV Anywhere zelf aan te passen naar eigen smaak.
  • Een zender die mist, is Love Nature die bij de concurrenten wel beschikbaar is.
  • Een smart TV-app voor LG WebOS TV’s en Samsung modellen
  • Hogere basiskwaliteit op T-Mobile TV
  • In de gids een zender nummer invullen zodat de gids naar die zender gaat
  • Bewegend beeld bij de radio modus (zetten nu het scherm van de TV uit) tegen inbranden
  • Bij het typen de cijfers groot linksonder in het scherm waar ook het getal komt als je eenmaal bij de zender zelf bent aangekomen
  • Android TV app voor Thuis
  • Nvidia Shield ondersteuning bij TV Anywhere
  • Zelf mediabox aanschaffen en dan de software via T-Mobile downloaden
  • Een afstandsbediening met lichtgevende toetsen zodat men ook in het donker de ab kan bedienen.
  • Het mogelijk maken van ondersteuning voor apps/servers/mediaboxen om IPTV te kijken buiten TV Boxen om (bijvoorbeeld via Jellyfin)
  • Mogelijkheid om de sleeptimer (sluimerstand) op de TV Box uit te schakelen
  • Zeven dagen terugkijken op alle zenders via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan
  • Een favorietenlijst voor de radiozenders
  • Ik zou graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt
  • Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere
  • USB optie activeren op de TV Box
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor alle versies van Android
  • Ondertiteling instelling per kanaal in plaats van voor alle zenders tegelijk (inclusief ingezonden tips)
  • 4K beeld uitzenden op alle basiszenders
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op TV Box via Uitzending Gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen
  • Belgische programma's in TV-Gids opnemen, zodat je onderweg kan zien of er iets interessants op TV komt.
  • Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender)
  • Ingebakken ondertitels bij Travel Channel en Animal planet op ODF
  • Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen
  • Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozen/gekeken opname) i.p.v die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen
  • HDCP2.2 ondersteuning voor de TV Boxen
  • Andere afstandsbediening, zie voorstel
  • Reclamevrij terugkijken op alle zenders. Terugkijken langer toestaan dan 7 dagen (bijvoorbeeld 1 maand / 1 jaar).
  • Veel betere 'merge’ tussen terugkijken via gids en terugkijken via menu. Door als je in de gids op een aflevering van een serie klikt ook direct de hele serie overview in beeld te kunnen krijgen. En de huidige overview van de series duidelijker maken. Nu staat er soms maar 1 regel tekst over de aflevering.
  • Mogelijkheid om in de TV Anywhere App programma's te delen met anderen.


Community

 

  • Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen
  • Eigen aangemaakte topics kunnen verwijderen


Overig

 

  • Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien hoe de Wifi presteert
  • T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten
  • Meer keuze in belbundels (zoals een buitenland bundel)


Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Kijk dan hier!


@mvanrooijenjr, bedankt voor het opstarten van dit topic!

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 October 2021, 12:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

348 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het lijstje mag sowieso weer eens bijgewerkt worden. Staan een aantal zaken op die inmiddels (deels) gerealiseerd zijn, zoals 5Ghz modem en CNN HD.

Ik vind de TV anywhere app prima, maar loop er tegenaan dat het casten beperkt is. Zou graag zien dat er meer ondersteuning komt voor casting, zoals met mijn LG smart tv. Het kan wel via een omweg, maar is omslachtig en levert een matig beeld en bagger geluid op. Apps als Netflix werken wel prima samen met mijn tv.
Nog mooier: dat de app beschikbaar komt voor smart tv.

Ik weet dat T-Mobile nog niets concreets heeft voor 4k, maar wil hem wel graag op het lijstje. De meeste verkochte TV's zijn tegenwoordig in 4k resolutie. 8k is in aantocht. Ziggo start met de uitrol. KPN heeft reeds een (schamel) aanbod. Het zou mooi zijn als tenminste de videotheek wat leuke titels heeft.
Reputatie 5
Ik heb zitten kijken naar T-Mobile thuis maar zeker met langzamere verbindingen kun je wel TV kijken maar niet opnemen (iig niet op alle ontvangers). Waarom niet zoals bij bijna alle TV providers opnemen in de cloud? Dan kun je op alle ontvangers, al je opnames terugkijken. Dan kan de ontvanger ook goedkoper ipv 10euro per maand per ontvanger voor een opname ontvanger.
Reputatie 3
Badge
Hi Pukss, terechte feedback. We kunnen niet altijd alles communiceren vanwege verschillende redenen maar we willen dit topic binnenkort weer een flinke update geven met de actuele stand van zaken! In de tussentijd heb ik in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over het hoe en waarom van onze updates samen met een korte samenvatting over het TV platform.

@Brian Dit is twee maanden geleden. Sindsdien zie ik weinig updates langskomen. Ik weet dat we nu in de feestdagen zitten, maar graag een update. Opnemen in de cloud ben ik wel heel benieuwd naar. In 2 maanden kun hier een heel hoop in onderzoeken. Ik mag aannemen dat jullie geen overheidsinstelling zijn die er wel zo lang over doen. Want daar begint het nu onderhand wel op te lijken.
Reputatie 7
Badge +4
Een hoop onderzoeken is nog iets anders dan een hoop ontwerpen, bouwen, testen. Een wijziging heeft vaak meer impact dan op het eerste gezicht lijkt. Tot er zekerheid is voor een release zal T-Mobile niets communiceren. Zelfs met Agile niet. Echter is het inderdaad wel stil. In de eerste helft van het jaar waren er geregeld kleinere updates. In de laatste maanden lijkt het meer op de achtergrond te spelen (backend).
Reputatie 4
Ik heb veel providers gehad en met TV loopt T-Mobile echt achter dan andere providers. Volgens mij is er nog helemaal niets aangepakt van de TV/RADIO lijst op pagina 1. Wanneer was de laatste zichtbare update van de decoder? Volgens mij wel een tijd geleden...
Zoekfunctie in programmagids.
Graag een zoekfunctie beschikbaar maken zodat je op een deel van de naam van een programma snel lijst krijgt van programma’s met startdatum/-tijd en zender te zien krijgt.
Door een van de items te selecteren, zou je direct moeten kunnen afspelen of opnemen:

Zo’n gemis dat zoeken niet mogelijk is na een overstap vanaf Ziggo waar dit wel kan.
Display op de receiver toont zendernaam/-nummer.
Het is eigenlijk niet mogelijk om een direct kanaalnummer in te voeten om naar een volgende zender of station te schakelen.
Reputatie 3
@Brian Is het standpunt omtrent de nieuwe TV ontvanger nog hetzelfde gebleven bij TMT?
Reputatie 7
@StefanT je doelt op het wisselen van de TV Boxen? Jammer genoeg kan ik je niet verblijden met ander nieuws. We blijven voor beide TV Boxen volledige ondersteuning bieden!
Reputatie 3
@Piotr Jammer dat TMT daarin geen upgrade mogelijk maakt. De TV boxen die de KPN familie al jaren uitlevend zijn veel sneller en stabieler en hebben ondersteunen de functionaliteiten wel die jullie nog niet kunnen/willen en/of mogen ivm contracten oid.
Reputatie 1
Twee suggesties voor de TV Anywhere app:
- Meer opties voor datagebruik: Bij wifi wil ik graag op de hoogst mogelijke kwaliteit kijken. bij mobiele data wil ik wel kunnen kijken, alleen dan op lagere kwaliteit. Nu moet ik handmatig de instellingen induiken en wisselen.
- Ik heb automatisch draaien uitstaan, kan er wel ergens een full screen knop komen om wel volledig beeld te maken?
Reputatie 1
Ik ben recentelijk overgestapt naar T-Mobile thuis en een van de top features vind ik de TV Anywhere app voor mijn Apple TV's. De app werkt goed en snel, en ik ben ook heel blij met het toenemend aantal zenders (met name BBC1 & BBC2).

Maarrrr, natuurlijk kan het altijd beter en dus dit draadje om te kijken welke wensen ik en anderen hebben om de app beter te maken.

Laat ik met een enkel verzoek beginnen:
  • De optie om te kunnen zappen. Wellicht wat stoffig maar het leuke van lineaire TV (zoals het zo mooi heet) is dat je langs de kanalen kunt zappen. Hoewel de App nu al wel een overzicht geeft van alle zenders zou ik het fijn vinden om van zender naar zender te kunnen zappen met beeld.
Reputatie 3
Badge

Hi Pukss, terechte feedback. We kunnen niet altijd alles communiceren vanwege verschillende redenen maar we willen dit topic binnenkort weer een flinke update geven met de actuele stand van zaken! In de tussentijd heb ik in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over het hoe en waarom van onze updates samen met een korte samenvatting over het TV platform.@Brian Dit is twee maanden geleden. Sindsdien zie ik weinig updates langskomen. Ik weet dat we nu in de feestdagen zitten, maar graag een update. Opnemen in de cloud ben ik wel heel benieuwd naar. In 2 maanden kun hier een heel hoop in onderzoeken. Ik mag aannemen dat jullie geen overheidsinstelling zijn die er wel zo lang over doen. Want daar begint het nu onderhand wel op te lijken.


En weer twee maanden verder.
Kom op jongens. Dit kan zo niet langer. Als jullie met een nieuw dingen bezig zijn, vermeld dat dan. De concurrentie is jullie al mijlen ver voorbij. Alles wat jullie nu gaan vertellen is reeds al aanwezig bij de concurrentie. Dat is dus geen steekhoudend argument om je mond te houden.
Hier zijn nog een paar tips.
  • Wees de eerste die vrij router keuze gaat ondersteunen voor mensen die dat willen.
  • Upgrade je tv-platform en snel. Dit kan echt niet meer. Ik heb geen ruimte meer op mijn tv-recorder vanwege de bedroevende 320GB hard schijf. Inmiddels ben ik al bezig mijn opname er af te halen middels een HDCP stripper. Of dit wel of niet mag is ter discussie te stellen. Ik mag immers een kopie maken voor eigen gebruik.
Als jullie deze twee dingen doorvoeren over ik nog om bij jullie te blijven. Maar eigenlijk staat mijn keuze al vast. Jullie lopen te ver achter.
Reputatie 4
Hi Pukss, terechte feedback. We kunnen niet altijd alles communiceren vanwege verschillende redenen maar we willen dit topic binnenkort weer een flinke update geven met de actuele stand van zaken! In de tussentijd heb ik in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over het hoe en waarom van onze updates samen met een korte samenvatting over het TV platform.
@Brian Dit is twee maanden geleden. Sindsdien zie ik weinig updates langskomen. Ik weet dat we nu in de feestdagen zitten, maar graag een update. Opnemen in de cloud ben ik wel heel benieuwd naar. In 2 maanden kun hier een heel hoop in onderzoeken. Ik mag aannemen dat jullie geen overheidsinstelling zijn die er wel zo lang over doen. Want daar begint het nu onderhand wel op te lijken.
En weer twee maanden verder. Kom op jongens. Dit kan zo niet langer. Als jullie met een nieuw dingen bezig zijn, vermeld dat dan. De concurrentie is jullie al mijlen ver voorbij. Alles wat jullie nu gaan vertellen is reeds al aanwezig bij de concurrentie. Dat is dus geen steekhoudend argument om je mond te houden. Hier zijn nog een paar tips.
  • Wees de eerste die vrij router keuze gaat ondersteunen voor mensen die dat willen.
  • Upgrade je tv-platform en snel. Dit kan echt niet meer. Ik heb geen ruimte meer op mijn tv-recorder vanwege de bedroevende 320GB hard schijf. Inmiddels ben ik al bezig mijn opname er af te halen middels een HDCP stripper. Of dit wel of niet mag is ter discussie te stellen. Ik mag immers een kopie maken voor eigen gebruik.
Als jullie deze twee dingen doorvoeren over ik nog om bij jullie te blijven. Maar eigenlijk staat mijn keuze al vast. Jullie lopen te ver achter.

Ik kan mijn contract straks verlengen en zit ook erg te twijfelen. Het internet is prima, maar met tv loopt T-Mobile inderdaad echt achter dan andere providers. Ik wil tv van T-Mobile eigenlijk niet nog een jaar zoals het nu is.
Reputatie 3
Ik zou sowieso niet verlengen. Je krijgt niks extra’s maar zit wel weer een jaar vast. Je kunt beter je abo door laten lopen, en een termijn stellen wannee het goed moet zijn. Voor jezelf dan, want T-Mobile doet daar toch niks mee. Termijn om? Maken dat ke bij een ander komt...
Reputatie 4
Ik zou sowieso niet verlengen. Je krijgt niks extra’s maar zit wel weer een jaar vast. Je kunt beter je abo door laten lopen, en een termijn stellen wannee het goed moet zijn. Voor jezelf dan, want T-Mobile doet daar toch niks mee. Termijn om? Maken dat ke bij een ander komt...
Je krijgt dan toch weer korting? Op 6 maart kunnen ze mij een aanbod doen zeiden ze op Twitter.
Reputatie 3

Ik zou sowieso niet verlengen. Je krijgt niks extra’s maar zit wel weer een jaar vast. Je kunt beter je abo door laten lopen, en een termijn stellen wannee het goed moet zijn. Voor jezelf dan, want T-Mobile doet daar toch niks mee. Termijn om? Maken dat ke bij een ander komt...Je krijgt dan toch weer korting? Op 6 maart kunnen ze mij een aanbod doen zeiden ze op Twitter.


Ik ben 3 jaar klant geweest, en in die tijd geen scherpe aanbieding gekregen als ik zou verlengen.

Inderdaad, klant geweest. Sinds begin januari ben ik overgestapt. De overstap zelf was echt dramatisch verlopen, maar de stabiliteit van de diensten is gewoon beter. Ik heb nu veel minder tv-zenders, maar de zenders die ik kijk heb wel gewoon. En tja, wat moet ik als brabander met de regionale en streek omroepen uit heel Nederland?

Ik heb voor ik de overstap gemaakt heb, nog af kunnen dwingen dat de beruchte Entone 510 kastjes vervangen worden voor de Aria 600. In de eerste weken was dit een verademing, maar daarna weer terug bij af. Net zo traag als voorheen. Alleen de haperende radio was wel opgelost.

Bij T-Mobile loopt de dienst TV echt mijlenver achter op de concurrentie. de steeds repeterende herrinering op het uitblijven van nieuws over ontwikkelingen en vernieuwingen op dat gebied zegt mijns inziens genoeg over hoe TMT daar tegenover staat. Er gebeurt gewoon helemaal niets! Problemen die je ondervind worden altijd teruggeleid naar je eigen apparatuur.

Mijn moeder is nog wel klant, maar dat komt alleen maar door het feit dat TMT 1 specifieke TV-zender doorgeeft die andere providers niet doorgeven. Als dat veranderd is ook zij vertrokken!

En ja, ik wil niet alleen negatief zijn: Internet werkt goed, en probleemloos. Enige mindere daarin is dat de draytek routers een slechte wifi-dekking geven. De zeer uitgebreide mogelijkheden qua persoonlijke instellingen maken dat wat mij betreft ruimschoots goed. Alleen bind je daarmee geen klanten.

Voor degenen die vrije routerkeuze als speerpunt hebben zou ik willen zeggen dat ze nu snel moeten overstappen naar XS4ALL. Die is daar het verste mee. KPN als geheel is trouwens heel open in de benodigde instellingen. Behalve voor telefonie geven ze alle benodigde instellingen zelf vrij. Bij TMT moet je het op dit gebied hebben van de dingen die zijn uitgevonden door gebruikers met bovengemiddelde IT kennis. TMT geeft ze officieel niet vrij.
Reputatie 3
Badge
Ik ben 3 jaar klant geweest, en in die tijd geen scherpe aanbieding gekregen als ik zou verlengen.

Inderdaad, klant geweest. Sinds begin januari ben ik overgestapt.


@Doeffgek Waar ben je naartoe gegaan als ik vragen mag?
Reputatie 3
telfort

Ik ben 3 jaar klant geweest, en in die tijd geen scherpe aanbieding gekregen als ik zou verlengen.

Inderdaad, klant geweest. Sinds begin januari ben ik overgestapt.
@Doeffgek Waar ben je naartoe gegaan als ik vragen mag?


Telfort, die hadden een scherp aanbod met Black Friday. Zoals aangegeven is de overstap zelf echt dramatisch verlopen. Heb een week zonder internet en TV gezeten. Maar alles werkt nu zoveel fijner. Alleen de ExperiaBox word met elke editie slechter. Je hebt nu nog maar 3 LAN-poorten en die dingen zijn echt compleet dicht gespijkerd. Je kunt werkelijk niks meer zelf instellen. Alleen je WiFi. Dat is echt wel een beperking. Ik ben daarom ook al rond aan het kijken en informeren om een eigen router te gebruiken. ZIt aan de fritzBoxen van XS4ALL te denken. Dat moet werkend te krijgen zijn.
Reputatie 3
Badge
https://netwerkje.com/
Staat alle info op die je nodig hebt.
Reputatie 2
Goedemorgen,

Hierbij mijn suggesties tot nu toe:

* Geen tijd in display maar de zenderkeuze op decoder.
* Rechtstreeks naar radio via afstandsbediening bijvoorbeeld door 2x op tv toets te drukken?
* Geen t mobile logo maar zender logo aan linkerkant.
* Nick JR in HD weergeven.

Verder nog niks kunnen ontdekken.

Met vriendelijke groet,
Marcel
Reputatie 7
Hey @Marcel1981,

Één van je wensen gaat binnenkort in vervulling!😁Nieuwsgierig geworden welke verbetering dat zal zijn? Klik dan hier!
Reputatie 5
Ik heb nog een suggestie!
Het toevoegen van een inactiviteit timer die automatisch, na bv 4 uur geen activiteit, de decoder in standby zet.
Dit bespaart netwerk en stroom verbruik voor de klant, en meer capaciteit voor T-Mobile. Er zijn genoeg mensen die de decoder niet uit zetten.

Tevens het handmatig instellen van output resolutie in de decoders. Soms wil je kunnen forceren om een bepaalde resolutie uit te sturen, handig als je de decoder wilt aansluiten op een scherm die niet 1080i ondersteund.
Hey @Pilovali, jij ook hier? 😎😝

Ik heb ik nog een suggestie. Een SSO koppeling tussen My T-Mobile en de webmail. Nu moet je twee keer inloggen.
Reputatie 7
@Pilovali die eerste suggestie is daarnaast ook goed voor het milieu, top!
@jibbewillem ook een goeie! Scheelt weer één handeling. ☺️