Beantwoord

Al 4 keer deze 2 weken gebeld door iemand die verkeerd is verbonden

  • 7 November 2021
  • 2 reacties
  • 265 Bekeken

Normaal heb ik zeer weinig telefoonactiviteit behalve met familie of met andere werk zaken, maar de laatste 2 weken ben ik tot 4 keer toe al gebeld door een vreemd nummer (elke keer verschillend nummer en verschillend persoon).

Elke keer wanneer ik op neem bleek het dus om een verkeerd nummer te zijn gegaan (m.u.v 1 keer een traditioneel oplichting nummer, een engels-sprekende opname), maar ik krijg van geen van alle anderen ook maar enige info hoe ze aan mijn nummer zijn gekomen.

Is er een manier om te zien of mijn telefoon nummer ergens perongeluk is misplaatst, of is uitgelekt?

icon

Beste antwoord door eric 7 November 2021, 17:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Knuffeldraak.

Bij vreemden die jou nummer bellen en dan ook nog 'een gesprek' aangaan zou je kunnen vragen hoe ze aan jou nummer komen.

Ik maak wel eens mee dat ik gebelt word omdat mijn nummer op een aanvraag formulier staat van b.v. zonnepanelen of iets dergelijks staat. 

Er is verder niet echt iets aan te doen. Gewoon zeggen dat jij die persoon niet bent en ophangen.

Hoi @Knuffeldraak.

Bij vreemden die jou nummer bellen en dan ook nog 'een gesprek' aangaan zou je kunnen vragen hoe ze aan jou nummer komen.

Ik maak wel eens mee dat ik gebelt word omdat mijn nummer op een aanvraag formulier staat van b.v. zonnepanelen of iets dergelijks staat. 

Er is verder niet echt iets aan te doen. Gewoon zeggen dat jij die persoon niet bent en ophangen.

Dat probeer ik dus. De een was een wat oudere man die ik later terugbelde, kon zich niet eens herinneren dat hij me op z'n werktelefoon had gebeld. De tweede en derde heb ik helemaal niet eens kunnen spreken voordat er al werd opgehangen. En de laatste was een best jong kind nog die zei dat het wel vaker gebeurd een verkeerd nummer te hebben gedraaid.