Beantwoord

Bellen via Wifi werkt niet meer ?

  • 9 August 2020
  • 10 reacties
  • 1468 Bekeken

Het is weer zover. Bellen via Wifi heeft tijdje prima gewerkt. Omdat ik heel slecht bereik heb in de woning wachtte ik met smart op deze service. En ja hoor, icoontje kwam in beeld en zoals gezegd werkte dat prima, eindelijk weer gewoon bellen i.p.v. verbroken verbindingen, gemiste oproepen, etc.
Maar helaas sinds enig tijd zie ik het icoontje niet meer en heb ik de verbindingsproblemen weer. Wifi is geen probleem, ijzersterk en supersnel in het gehele huis. Toestel: Samsung Galaxy S8.
Wat kan er zijn ? Of is de service weer uitgezet ?

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 August 2020, 22:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Zet eens je toestel in flight modus en dan weer wifi aan. Kun je dan bellen?

Reputatie 7
Badge +15

@reiziger201 

Hier werkt WiFi bellen gewoon met T-Mobile.

Staat bellen via WiFi aan?

Bovenstaande manier van Eric kan ook, vliegtuigstand aan, WiFi aan en bellen via WiFi aan.

Bij een beetje bereik is WiFi bellen weg maar als je de app WiFi calling download vanuit de Google play store, instellen en voorkeur op bellen via WiFi dan start je geforceerd WiFi bellen binnen en buiten zit je dan op 4G bellen zonder dat je aan de vliegtuigstand instelling zit.

Bellen via Wifi staat (natuurlijk) aan (het heeft ook gewerkt en staat nog steeds aan).
Flight modus aan en dan Wifi: wel Wifi maar geen iccontje dat bellen via Wifi actief is.
Genoemde app gedownload en ingesteld op voorkeur via Wifi. Bij bellen wordt gevraagd of flight modus weer uit kan, doe je dat niet dan kan je niet bellen. Doe je dat wel dan weet ik nog niet of hij nu echt via Wifi belt (daarvoor zou ik kwaliteit moeten testen door anderen te bellen of gebeld te worden).
Als met een beetje mobiel bereik Wifi bellen niet werkt: 1) waarom dan eerst wel ? 2) Dat heeft geen zin want het gaat juist om alternatief bij slecht bereik, dus waarom ? 3) Is er relatie met activeren 5G ? (qua timing lijkt het wel, ik gebruik geen 5G overigens).
Anyway: het wachten op bellen via Wifi was bedoeld om goed te kunnen bellen. Nu het niet werkt en het abonnement over paar maanden afloopt, weet ik het wel ...

Reputatie 7
Badge +15

@reiziger201 

Er is denk ik geen relatie met 5G omdat er hier ook wat 5G masten staan en WiFi bellen werkt gewoon.

Je kan WiFi bellen niet geforceerd starten met de app of vliegtuigstand dus mij lijkt er wat anders aan de hand te zijn.

Het is onvoorstelbaar, een paar dagen na bovenstaande berichten heeft het weer gewerkt. Zodra ik thuis kwam meteen en overal in huis het bellen-over-wifi icoontje. Heeft een tijdje zo gewerkt maar nu sinds paar dagen weer NIET. Het is veel te wisselvallig zo met als gevolg dat ik nog steeds niet normaal kan bellen (zeer slecht bereik). In februari loopt contract af, blij toe, snel naar een ander. En T-mobile maar reclame maken dat ze zo “goed” zijn, stuitend.

Reputatie 7
Badge +15

Het zal dan enkel iets met jouw abonnement zijn volgens mij of een afwisselend bereik soms wat meer en dan weer minder bijvoorbeeld.

Reputatie 5

Bellen via WIFI , heeft bij mij ook een weekje gewerkt.

Bij mij nu ook niet meer.

Gelukkig heb ik prima bereik dus voor mij geen probleem.

Reputatie 2

Heel af en toe is bellen over WiFi ook bij mij weg, maar is simpel op te lossen met een reset van mijn iPhone. Ik vind het top oplossing van T-Mobile. 

Reputatie 4

Het werkt hier ook sinds paar dagen NIET meer, terwijl het prima werkte voor meer dan een jaar lang, ze snappen er bij t-mobile blijkbaar zelf geen donder van want dan wisten ze wel waar dit aan lag, ik kan zelfs wifi bellen bij de supermarkt, ik zal daar maar een tentje gaan opzetten die hebben tenminste wifi bellen goed voor mekaar

Reputatie 7

@Dave2121 

Ik zal iemand van T-Mobile Thuis op jouw eerdere topic attenderen om te kijken of het inderdaad aan het thuis-netwerk ligt of dat het probleem elders ligt.

Aangezien dit topic al geruime tijd stil stond gaat dit topic op slot.