Beantwoord

Corona en Roaming Beperkingen

  • 9 July 2021
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

Hi

Ik werk in Nederland, maar woon in Belgie. Ik heb twee abo’s bij T-Mobile aangeschaft voor de leuke prijs. Door Corona werk ik veel van thuis en kreeg ik nu een bericht aan dat ik niet meer onder de fair use policy beland en zal moeten betalen per MB internet. 

Ik heb dit inderdaad teruggevonden in jullie Voorwaarden “Roam Like at Home” (https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/voorwaarden/2021-0015_TMO_VwRoam_0316.pdf) , maar kan hier geen uitzondering oiv corona worden gemaakt? Ik stelde deze vraag ook bij jullie klantenservice, waar ik wel zeer goed werd geholpen, maar kreeg terug dat dit niet kon. Ik zou het beste wisselen van provider naar een belgische provider, maar dit zou mij 2*60 euro opzegkosten bezorgen omdat mijn contract nog enkele maanden geldig is. Als ik moet betalen voor mijn internet is het contract extreem duur voor wat ik krijg en komt het uiteindelijk ook op 120 euro uit. 

Kan dit niet anders?

 

Groeten

Floris

icon

Beste antwoord door eric 9 July 2021, 16:23

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @FlorisRe Welkom op het forum.

Corona is inderdaad een ding, maar ook al heel lang aan de gang. De T-Mobile producten zijn bedoeld voor gebruik in NL. Voor gebruik in het buitenland betalen de thuis providers de EU roaming provider per Gb. Daarom heeft de EU bij het roam like home principe een beperking van de hoeveelheid GB's wat je gratis moet kunnen gebruiken binnen de EU aan banden gelegd. Omdat jij meer dan die hoeveelheid gebruikt is het niet meer dan fair dat jij die toeslag dan ook betaald. Mocht je dit niet willen, dan zou je tot die tijd inderdaad er een belgische simkaart bij moeten nemen, of op een andere manier van internet gebruik maken, bijvoorbeeld via Wifi.

 

 

Dit snap ik wel, maar ik gebruik max 2 gb internet per maand terwijl ik op onderweg ben. Ik zit altijd op wifi als het kan. Ik zal dan mijn WiFi afzetten als ik in nederland ben om er voor te zorgen dat het ratio wel juist is tussen NL en BE (wat een rotte oplossing). Ik wil heel graag een belgische simkaart nemen maar nu kost het 60 euro per sim om het op te zeggen. Kan dit worden verlaagd?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FlorisRe 

Waarom zou je allebei de abonnementen willen beëindigen?

Je kan ook 1 abonnement beëindigen en een Belgische (prepaid) simkaart nemen.

Als je enkel bereikbaar wilt zijn op die andere T-Mobile simkaart dan kan dat gewoon met mobiele data/gegevens uitgeschakeld.

Voor bellen en gebeld worden wordt er geen toeslag berekend.

Reageer