Beantwoord

eSIM instellen lukt niet

  • 12 March 2022
  • 1 reactie
  • 494 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

Heb zojuist een eSIM besteld via My T-mobile.

Wanneer ik met mijn telefoon de QR code wil scannen krijg ik constant de melding ‘Onjuiste QR-code, Ga na of je de juiste QR-code scant. Als je opnieuw wilt scannen, ga je terug naar het vorige scherm. Neem contact op met je provider voor meer hulp’.

Heb geprobeerd de code te scannen via het scherm van mijn oude telefoon en nu ook via het scherm van mijn laptop, toestel al opnieuw opgestart maar deze melding blijft terugkomen.

Ook heb ik, voor zover ik kan zien, geen mogelijkheid om het SM-DP+ adres en de activatiecode handmatig in te vullen.

Het toestel die ik gebruik is een Google Pixel 6 Pro met Android 12.

Heb gelukkig nog een werkende simkaart, maar weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

icon

Beste antwoord door H4G0 12 March 2022, 15:58

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Het is me nu gelukt.

De QR-code die in My T-Mobile wordt gegenereerd is fout.

Wanneer ik die QR-code scan met een app krijg ik een tekst te zien waar het SM-DP+ adres en de activatiecode in staan zoals deze ook worden aangegeven in My T-Mobile, alleen in de activatiecode is een 2 vervangen door een “.

Heb nu zelf een QR-code gemaakt met de juiste gegevens er in en deze werkt wel.

Wellicht iets voor T-Mobile om naar te kijken.