eSim niet te bestellen en niet te activeren

  • 18 August 2022
  • 5 reacties
  • 292 Bekeken

Reputatie 1

Gloeiende, gloeiende, gloeiende,

Nog NOOIT zo’n ontzettend slecht bereikbare communicatie provider meegemaakt als T-Mobile. Zelfs tijdens een telefoongesprek wat je, na een half uur tegen een domme computer lullen, eindelijk aan de lijn krijgt wordt de lijn doodleuk verbroken.

Probeer ik een eSIm over te zetten bij een nieuwe telefoon, werkt natuurlijk bij alle providers BEHALVE bij t-Mobile. Dus nieuwe ESim bestellen, die krijg je dan OP je telefoon toegezonden met daarin een QRcode die je dus met de camera vanaf datzelfde scherm moet inlezen….hoe dan ???

Hoe moet ik mijn telefoon op zijn eigen scherm richten ?  Denk nou eens even na daar !!! 

Dus ik moet met een ander toestel een foto maken van die SIM code en dan die foto scannen om de SIM kaart toe te voegen, maaarrrr…. als dat al lukt dan wordt direct je huidige simkaart uigeschakeld en dan begin te ellende, want je moet die esim nog activeren, dat gaat niet automatisch...welnee...natuurlijk niet dat moet met een ...juist SMS...maar die wordt naar je oude toestel gezonden die dan niet meer werkt, dus die SMS komt NOOIT AAN…. onderwijl is je oude SIM op je oude toestel uitgeschakeld en is de nieuwe onbruikbaar. ( Waarom wordt die code alleen per SMS verzonden en niet naar je mail adres ?? Goh ideetje misschien ?? )

Eindresultaat : GEEN TELEFOON MEER MOGELIJK !!

Welke OETxxx heeft dat systeem bedacht ???

Man ik ben pissig…. natuurlijk gebeurt dit in de avond uren dus ben ik nu onbereikbaar, is de winkel en de klantenservice gesloten en zit ik dus met een dood toestel en mag ik morgenochtend weer om weet ik veel hoe laat met T-Mobile gaan zitten bellem via een ander toestel….eerst weer dat shitmenu doorworstelen met die dove computer om dan maar te horen te krijgen dat ik vermoedelijk weer naar de winkel moet omdat jullie het maar niet willen snappen !!

Ik EIS een dikke compensatie hiervoor, dit vind ik niet normaal zo !

 


This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 5

Hoi @Peerke1964

Het is natuurlijk niet mogelijk om een QR-code te scannen met je eigen toestel, die zichtbaar is op je toestel. De QR-code zou (ook) zichtbaar moeten zijn in My T-Mobile. Indien je toegang hebt tot een computer/laptop, kun je daar inloggen op jouw My T-Mobile en met je toestel deze QR-code scannen. 

Indien dat niet het geval is, onder de QR-code zou je ook een adres en code moeten zien. Deze kun je dan handmatig invoeren in je netwerkinstellingen. Hier kun je een korte instructie vinden over hoe je dit doet. In het geval je de code niet kunt scannen van een computer/laptop moet je in de instructie ‘scan de QR-code’ even vervangen voor ‘handmatig invoeren’. Na het downloaden van het profiel dien je de simkaart nog wel even te activeren in jouw My T-Mobile. 

Laat je even weten of het is gelukt? 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Peerke1964 Is het al opgelost?

Reputatie 1

Hallo @Peerke1964 Is het al opgelost?

Ja uiteindelijk wel.  
 

Maar het ontbreken van de optie om de bevestigingscode via mail te ontvangen ipv sms blijft wel een dingetje wat mij betreft. 
 

 

Reputatie 1

Hoi @Peerke1964

Het is natuurlijk niet mogelijk om een QR-code te scannen met je eigen toestel, die zichtbaar is op je toestel. De QR-code zou (ook) zichtbaar moeten zijn in My T-Mobile. Indien je toegang hebt tot een computer/laptop, kun je daar inloggen op jouw My T-Mobile en met je toestel deze QR-code scannen. 

Indien dat niet het geval is, onder de QR-code zou je ook een adres en code moeten zien. Deze kun je dan handmatig invoeren in je netwerkinstellingen. Hier kun je een korte instructie vinden over hoe je dit doet. In het geval je de code niet kunt scannen van een computer/laptop moet je in de instructie ‘scan de QR-code’ even vervangen voor ‘handmatig invoeren’. Na het downloaden van het profiel dien je de simkaart nog wel even te activeren in jouw My T-Mobile. 

Laat je even weten of het is gelukt? 


Dat activeren gaat dus fout als je lijn niet actief is omdat die nog geactiveerd moet worden. :)  Dan werkt een SMS niet en om dan de klant naar een winkel te sturen is een beetje onzinnig als er alternatieven zijn. 
 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Peerke1964 Is het al opgelost?

Ja uiteindelijk wel.  
 

Maar het ontbreken van de optie om de bevestigingscode via mail te ontvangen ipv sms blijft wel een dingetje wat mij betreft. 
 

 

Ben blij voor, en alle tips zijn altijd welkom bij T-Mobile. (Mits mogelijk)

Veel plezier met je nieuwe Telefoon.