Beantwoord

[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'



Toon eerste reactie

224 reacties

Wordt "Qobuz" ook ondersteund?

Ik zou zeggen, kijk gewoon even op deze website: https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek
Daar staat antwoord op je vraag. Alle muziekdiensten staan hier tussen en het is zelfs mogelijk om een muziekdienst aan te melden, mocht die er niet tussen staan.
Misschien een tip aan T-Mobile:

Op deze website: https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek

Als je klikt op GEEF JE FAVORIET DOOR, dan kom je op een Facebook pagina. Sorry, maar niet iedereen heeft Facebook, dus een beetje onhandig om daar mensen naar toe te verwijzen. Maak aub een pagina waar je dit simpel op kan vermelden en door kan sturen naar T-Mobile - Net zoals Meld je aan als deelnemer, dan kom je ook op een normale pagina uit.

Bedankt!
Reputatie 2
UPDATE:

Qobuz wordt wel ondersteund. Net even gecheckt in de My T-Mobile app.
Reputatie 7
Hey allemaal,

Iedereen die in aanmerking komt voor Datavrije Muziek is ondertussen omgezet! :D

Het bericht laat nog even op zich wachten, maar als je in je My T-Mobile kijkt zie je bij je databundel nu '+ Datavrije Muziek' staan. Je kunt dus al los met streamen!

Je kunt trouwens ons statement op https://Mocht je trouwens vragen hebben over ons statement teruglezen, wat betreft de uitspraak van de Eerste Kamer. Als je hier vragen over hebt, laat het dan gerust weten.

Vergeet trouwens niet je favorieten door te geven via Facebook! Als je geen Facebook hebt, turf ik je suggestie graag bij. 😉
Reputatie 7
@Applehead

Qobuz zit er als dienst niet bij op dit moment. Ik ga er dus vanuit dat het alsnog van je gewone data gaat. Het kan soms even duren voor dit daadwerkelijk verwerkt is in het systeem. Houd ook je verbruikstatus in het oog!
Reputatie 2
@David

Ik heb net een heel album via Qobuz gestreamd en zag niet dat het van mijn bundel afging, maar gewoon via Datavrije muziek. Gek genoeg wordt Qobuz wel ondersteund.
@David

Ik heb net een heel album via Qobuz gestreamd en zag niet dat het van mijn bundel afging, maar gewoon via Datavrije muziek. Gek genoeg wordt Qobuz wel ondersteund.


Of een foutje... dan zou ik er maar niet al teveel over zeggen 🆒
Het is natuurlijk wel heel netjes en stoer van T-Mobile om je nek zo uit te steken voor klanten. Blijf het een super geweldige dienst vinden en hopen dat ze ook nog eens overgaan op vrije data voor films, tv zenders (Youtube, Netflix, Videoland, Knippr)
Ik heb net deezer gebruikt, maar het gaat alsnog wel van mijn mb's af..
Nooit gestreamd, maar wil het nu zeker gaan proberen.
Moet ik nu een provider app downloaden of zo? Hoe/waar begin ik?
Nooit gestreamd, maar wil het nu zeker gaan proberen.
Moet ik nu een provider app downloaden of zo? Hoe/waar begin ik?


Ga naar https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek
Op deze site zie je een lijst met muziekstreamingdiensten die mee doen met de datavrije muziek. Voor elk van deze diensten is er wel een app die je kan downloaden op je mobiel (Apple store of Android store). Eenmaal op je mobiel geplaatst, de app van je keuze, kan je gaan beginnen. Let wel op dat je bij sommige een abonnement moet afsluiten om de muziek te kunnen beluisteren. Ik weet alleen dat Spotify een gratis dienst heeft, die overigens heel goed werkt met af en toe een beetje reclame (wat niet vervelend is, voor mij). Hoe het bij de andere muziekstreamingdiensten zit weet ik eigenlijk niet, dat zou je eens moeten proberen of iemand anders heeft hier antwoord op. (heb zelf al een lijstje gemaakt, zie hier onder in deze topic)

Hoe dan ook, met Spotify werkt het prima en je hebt lekker muziek, overal en zonder dat het je data kost.
Beste, wanneer krijgen we bericht over de activatie ????

Gr Ruud
De volgende muziekstreamingdiensten zijn te beluisteren (12-10-2016) via datavrije Muziek:

- Spotify - www.spotify.com/nl - (gratis met reclame en niet offline luisteren (maar dat maakt nu niet meer uit met datavrije muziek van T-Mobile, of abonnement voor 9,99 euro per maand)
- Deezer - www.deezer.com - (30 dagen gratis, daarna 9,99 euro per maand maar met een T-Mobile abonnement is dit slechts 5,99 euro per maand 1 jaar vast en 9,99 euro per maand maandelijks opzegbaar)
- Napster - www.nl.napster.com - (30 dagen gratis, daarna 9,95 euro per maand)
- Tidal - www.tidal.com - (30 dagen gratis, daarna 9,99 euro per maand)
- Nederland FM - www.nederland.fm - (kan je gewoon in je browser tikken en helemaal gratis)
- HitsNL - www.hitsnl.nl - (30 dagen gratis, daarna 3,99 euro per maand)


Volgens mij is het lijstje nu zo compleet. Mocht iemand aanvullingen hebben of verbeteringen, let me know 🙂
Reputatie 1
Suggestie: TuneIn zou een mooie aanvulling zijn in het pakket.
En wat zou het mooi zijn als dit platform wordt uitgebreid met Mimi Music en Stingray!:8
@mat_64 en @aapje23. Er is wel degelijk verschil!!!! Vanwege de netneutraliteit mag een (onder)deel van het internet niet worden benadeeld bijv een streaming dienst waarbij de data snelheid geknepen wordt. Doordat bij bepaalde muziekdiensten de data niet wordt berekend kan t-mobile bij deze diensten dus de data snelheid knijpen, er wordt namelijk geen kosten in rekening gebracht. Daarom wil de overheid de Zero streaming voorkomen omdat vervolgens de netneutraliteit in gevaar komt. Dit is wat t-mobile er niet bijzegd.
Wel jammer dat dit alleen geldt voor de 6gb bundel!
Minpuntje!! Want ook mensen met een lagere databundel willen wel muziekluisteren zonder WiFi!


Ik deel deze mening compleet, ik heb spotify premium, maar kan deze gewoonweg niet gebruiken zonder wifi anders zit ik zo aan mijn limiet. Enige optie is om mijn bundel te verhogen, maar dat wil ik niet. Terwijl een 6gb+ user niet extra hoeft te gaan betalen voor deze "gratis' dienst. Beetje oneerlijk tegenover de "mindere"gebruikers als je het mij vraagt
Ook ik beschouw dit als een kwalijk feit wat bewijst dat T-Mobile geen boodschap heeft aan net-neutraliteit. Ik wil deze bundel graag deactiveren, maar heb een abonnement van 20 GB, dit lijkt dan geen optie te zijn in de My T-Mobile app.
Is er een mogelijkheid om deze bundel alsnog te verwijderen?

Verder betekent dit dat T-Mobile actief internetverkeer van gebruikers monitort, wat eigenlijk nog veel kwalijker is.

Teleurgesteld, jongens.
@aapje23: Bedoel je met BoF, Bits of Freedom?
Ik ben net neutraliteit, maar ik zie hier persoonlijk geen schending daar van. Er is niemand die expres word buitengesloten (iedereen die legaal een streamingdienst aanbiedt kan mee doen, na wat papierwerk). En de diensten worden niet anders behandelt dan de andere, de gebruiker betaald alleen niet voor het gebruik van data voor de gestreamde muziek (word ook wel zero rate genoemd).


Er is hier absoluut schending van netneutraliteit. Het is volstrekt onbekend welke overeenkomsten T-Mobile heeft met de muziekdiensten. Dit heeft niets te maken met "Live Forward", dit gaat natuurlijk om geld. Ik citeer uit de My T-Mobile-app;

Dit geldt alleen voor de aangesloten muziekstreaming partners van T-Mobile.


T-Mobile bepaalt dus welke diensten wel en niet kosteloos toegankelijk zijn en dat is ronduit schaamteloos en fout.
@Erikvanvelzen & @Soyyo

Jammer dat jullie dit zo zien. We hechten daar zeker wel waarde aan en houden ons dan ook aan de EU-wetgeving. Mocht je nou écht geen gebruik willen maken van Datavrije Muziek is dit via je My T-Mobile uit te zetten. De keus blijft dus altijd bij jezelf.


Hey David. Ik zie niet de mogelijkheid om deze bundel uit te zetten zonder ook mijn 20 GB bundel te verwijderen.
@Cornelis van Aalsburg: Ik denk dat jij het niet goed hebt begrepen. Alle streamingdiensten worden het zelfde behandeld, sterker nog ze worden het zelfde behandelt als alle andere data aanbieders. Als de data bundel op is word alles (dus ook de partners) geknepen. De klant krijgt een zero-rate.

@knockle: T-Mobile heeft gezegd open te staan voor alle legale streaming aanbieders (je moet de content (muziek, verhalen, etc) mogen streamen), voornaamste punten van onderhandeling is naam en logo gebruik.
Wees blij dat je gratis kan streamen, net ff getest. Werkt prima.
Gaat geen data af.
Ziet er misschien leuk uit "gratis" muziek streamen....

De realiteit is dat hiermee die belachelijk kleine dure databundels in stand worden gehouden.
T-Mobile stop met deze onzin en maak die bundels groter!! 😠
Reputatie 2
Hallo,

Kan er gekeken worden of ik ook in aanmerking kom? Ik heb een 20gb bundel maar zie nog niks in me tmobile staan.

Mvg
@David, ik heb nog geen bericht ontvangen van T-Mobile waarin staat dat de dienst is geactiveerd. Zal ik dat nog ontvangen? Alvast dank!
@mat_64 blij voor je dat je dat gelooft. Maar misschien niet nu meteen maar de kleine lettertjes komen een keer naar buiten. Ondertussen naar klantenservice gebeld door een storing is deze optie nog niet uit te schakelen in de app, over een paar dagen weer proberen is het advies.
@David, ook in mijn T-Mobile-account zie ik niet terug dat de dienst bij mij is geactiveerd. Graag hulp! Heel veel dank alvast.

Reageer