Beantwoord

Gebeld door T-mobile telefoonnummer

  • 11 February 2022
  • 8 reacties
  • 28686 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hi T-mobile,

 

Zojuist werd ik onaangekondigd gebeld op mijn mobiele telefoonnummer door het volgende nummer: 0614094100 en daarna werd er gelijk naar persoonlijke gegevens gevraagd, is dit niet een beetje een vreemde manier van werken?

 

Alle telefoonnummers zijn gevoelig voor spoofing, waardoor ook kwaadwillende dit nummer kunnen gebruiken om telefoonnummers afkomstig van T-Mobile te bellen en vervolgens te vragen om persoonlijke gegevens. 

Het is simpel om 06 nummers te checken op type carrier, zie hier mijn eigen nummer.

 

Zonder enige verificatie werd er dus naar persoonlijke gegevens gevraagd, en waarom word ik hiervoor gebeld? Edit: Ik weet dat dit nummer door jullie word gebruikt, maar dat in combinatie met onaangekondigd bellen en vragen naar persoonlijke gegevens zonder enige verificatie vind ik heel vreemd.

icon

Beste antwoord door Dave 12 February 2022, 10:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Beter is om nooit een telefoonnummer op een openbaar forum te plaatsen, iedereen kan nu dit zien, klik op de 3 puntjes om het te verwijderen.

Beter is om nooit een telefoonnummer op een openbaar forum te plaatsen, iedereen kan nu dit zien, klik op de 3 puntjes om het te verwijderen.

Dit is niet mijn telefoonnummer, maar het nummer die T-mobile gebruikt voor uitgaande gesprekken, zie: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/is-telefoonnummer-0614094100-van-t-mobile/000274352 daarbij heb ik mijn telefoonnummer in de afbeelding ingekort waardoor die niet volledig te zien is.

Reputatie 7

Hoi @Jelmert,

Goed dat je dit aangeeft en vooral ook goed dat je hier scherp op bent! :thumbsup:

Waar ging het gesprek uiteindelijk over of is het niet zover gekomen? In veel gevallen kondigen we het telefoongesprek namelijk aan, bijvoorbeeld via een SMS of als afronding van een netwerkonderzoek, maar ik begrijp dat dit bij jou niet het geval was. We doen standaard een ID-check bij de start van een gesprek, aan de telefoon, maar ook bijvoorbeeld op Facebook, Twitter en hier op de Community als persoonlijke info opgezocht moet worden, om te voorkomen dat we informatie delen met niet-contractanten. Andersom is het natuurlijk ook goed om alert te zijn op vreemde telefoontjes, dus als je geen telefoontje verwachtte dan is het altijd goed om hier op door te vragen en bij twijfel kun je altijd via een andere manier contact met ons opnemen.

Mochten we je nog ergens anders bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!

Beste t-mobile,

 

Ik word al een week 2 keer per dag door dit nummer gebeld.

Inmiddels zo vaak dat ik het nummer maar geblokkeerd heb. 

Ik lees nu van jullie dat het aangekondigd hoort te worden als jullie bellen met dit nummer; dat is nooit gebeurd.

Bovendien is mijn nieuwe contract afgelopen december in gegaan en kan ik over 18 maanden pas verlengen. Ik zie de noodzaak van een verkoopgesprek dus totaal niet?! Nog los van het feit dat ik zelf heel goed uit kan zoeken wat ik wel/niet wil kopen.

 

Ik wil ook eigenlijk dat dit stopt.

Ik heb inmiddels in mijn privacy instellingen aangegeven dat ik geen contact wens voor dit soort dingen, op geen enkele wijze en dat ik niet benaderd wil worden, maar dat is nog niet doorgekomen geloof ik.

Ik ben echt al jaren en jaren klant bij jullie, maar dit gedoe is voor het eerst. En dan ook nog iedere dag 2 keer per dag! Denken jullie dat we zelf geen werk hebben? Geen andere bezigheden? Is het normaal om mensen dagelijks 2 keer per dag lastig te vallen?

Kan iemand wellicht zorgen dat dit nummer stopt met bellen? Als het al iets doet, dan werkt het averechts bij mij....in plaats van kopen dreigt dan echt opzeggen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WendyW1 

Goed dat je dit aangeeft en wat jammer dat je ongewenst wordt gebeld. Weet je zeker dat het om een T-Mobile salesnummer gaat? Heb je ook een gesprek gehad? Het kan namelijk ook zo zijn dat je te maken hebt gehad met spoofcalls. Daarom is het altijd handig om even met T-Mobile te schakelen in geval van twijfel. Mocht het wel om een nummer van ons gaan dan is het in ieder geval goed dat jij je privacy instellingen hebt gewijzigd dan kunnen ze in het systeem ook zien dat je hier geen interesse in hebt. 

Mochten we je nog ergens bij kunnen helpen, laat het vooral weten!

Hi T-mobile,

 

Zojuist werd ik onaangekondigd gebeld op mijn mobiele telefoonnummer door het volgende nummer: 0614094100 en daarna werd er gelijk naar persoonlijke gegevens gevraagd, is dit niet een beetje een vreemde manier van werken?

 

Alle telefoonnummers zijn gevoelig voor spoofing, waardoor ook kwaadwillende dit nummer kunnen gebruiken om telefoonnummers afkomstig van T-Mobile te bellen en vervolgens te vragen om persoonlijke gegevens. 

Het is simpel om 06 nummers te checken op type carrier, zie hier mijn eigen nummer.

 

Zonder enige verificatie werd er dus naar persoonlijke gegevens gevraagd, en waarom word ik hiervoor gebeld? Edit: Ik weet dat dit nummer door jullie word gebruikt, maar dat in combinatie met onaangekondigd bellen en vragen naar persoonlijke gegevens zonder enige verificatie vind ik heel vreemd.

Het advies van T-mobile was om contact op te nemen. Contact opnemen heeft niet veel zin. Er wordt toch niet op gereageerd. Dit is blijkbaar voor  T-mobile geen probleem, alleen voor hun klanten.

Voor alle duidelijkheid: Het misbruik van dit nummer blijft doorgaan. Zojuist alweer gebeld en mijn vinkje voor dit soort zaken staat uit!

Het advies van T-mobile was om contact op te nemen. Contact opnemen heeft niet veel zin. Er wordt toch niet op gereageerd. Dit is blijkbaar voor  T-mobile geen probleem, alleen voor hun klanten.

Voor alle duidelijkheid: Het misbruik van dit nummer blijft doorgaan. Zojuist alweer gebeld en mijn vinkje voor dit soort zaken staat uit!

Wat natuurlijk ook kan zijn is dat het nummer wordt misbruikt door spoofing. In dat geval is het niet T-Mobile die jou belt, maar iemand die het nummer misbruikt bij uitgaande gesprekken. Helaas komt dit op dit moment ontzettend vaak voor..

Wat je misschien zou kunnen doen is eens even te kijken of jou telefoonnummer en- / of andere gegevens op straat zijn komen te liggen. Dit controleren kan je doen bij Have I Been Pwned? telefoonnummer in internationaalformaat invoeren (vb. +31612345678 ).

Kom je niet voor, dan hebben ze je nummer misschien willekeurig gebeld. Verder valt er eigenlijk (hoe spijtig ook) weinig tegen te doen. Een ander (nieuw) nummer kunnen ze net zo willekeurig bellen en heeft dus weinig zin.

 

Op dit moment zijn er sowieso allerlei mafkezen flink aan de gang om zoveel mogelijk slachtoffers te maken of gewoonweg irriteren. Feit is en blijft voor iedereen, wil je een contract afsluiten, verlengen etc., neem zelf initiatief en neem zelf contact op. Druk altijd de persoon weg als ze zich voordoen voor een bepaald bedrijf met een mooi, interessant “spannend” aanbod.

Eventueel kan je ( afhankelijk van je toestel ) het betreffende nummer blokkeren zodat je niet langer wordt lastiggevallen.

Voor alle duidelijkheid: Ik ga inderdaad uit van spoofing. Ik weet hoe wel en niet om te gaan met online gegevens, maar hier ging mijn reactie om het contact met T-mobile. Zijzelf geven het advies om bij misbruik van het nummer contact met ze op te nemen. Als je dat doet, verwacht je dat zij het serieus nemen, toch? Ik heb inmiddels alweer contact gehad over de gang van zaken omtrent het beveiligen van gegevens en weer is me belooft het uit te zoeken en weer krijg ik niets van ze te horen. Als bedrijf dat notabene betrokken is bij telecomminicatie zouden ook zij zich toch zorgen moeten maken en begrijpen dat hun klanten (lang niet allemaal zoveel kennis oven deze thema’s hebben) hulp kunnen gebruiken bij het omgaan hiermee. Ook hun reputatie staat op het spel. De schouders ophalen en denken: “Het is nu eenmaal zo.” lijkt me niet de beste reactie.

 

Denk overigens niet dat het allemaal maar mafkezen zijn. Dan bagataliseer je het probleem. Ik neem inderdaad nooit iets dat niet op eigen initiatief is begonnen. Des te gekker is het dat ik telkens weer instellingen moet aan- of uitvinken om te voorkomen dat bedrijven het recht hebben mijn te pas en te onpas te bellen. Daar komt dan ook nog bij dat je nooit zeker bent van het feit of jouw contract (en dus je gegevens)  wel bij het bedrijf blijft waar je een contract mee aangegaan bent. Je bent in die zin gewoon handelswaar.