Beantwoord

Geen internet in Zwitserland!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik lees in het forum dat T-mobile geen EU bundel/ roaming afspraak heeft gemaakt met Zwitserland. Beetje jammer.

Kunnen jullie aangeven waarom dit niet is gedaan? Het is nl een klein beetje vervelend dat je door Zwitserland rijdt/ bent en jij diegene bent die geen internet heeft en anderen met andere providers wel!

Zo veel zal dat nu ook weer niet kosten!

ik hoor het graag.

 

icon

Beste antwoord door eric 11 July 2021, 19:04

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Arturo1 welkom op het forum.

Het goede nieuws is dat T-Mobile wel degelijk roaming afspraken heeft met Zwitserland. Eigenlijk net zoals met bijna alle landen buiten de EU.

Als je handmatig netwerken zoekt kun je dus met de Zwitserse netwerken verbinden.

Dat er in Zwitserland geen roam like home is komt omdat Zwitserland geen lid is van de EU. Wel is een  travel en surf bundel beschikbaar voor zone 1. Informatie daarover vind je hier.

Dank je wel Eric voor je antwoord. Handmatig verbinden met een Zwitsers netwerk is inderdaad mogelijk. Maar…., internet is dan nog steeds niet mogelijk.

En ja, je kan een travel en surf pas kopen, maar dat is toch niet handig voor de T-Mobile klant. En dus alleen in voordeel van T-Mobile. Diverse andere providers hebben het dan wel beter voor elkaar. In de toekomst  overstappen en de voorwaarden lezen is dan misschien het advies. Ik had ze helaas van te voren niet gelezen.

Reputatie 7
Badge +14

Je moet inderdaad kijken wat voor jou de beste deal is. Er is ook 1 provider die Turkije uit je Nederland bundel laat gebruiken. Dus als je veel in Turkije verblijft is dat misschien de beste deal. T-Mobile heeft een hele goede deal met T-Mobile USA, dus als je veel daar zit is dat weer een goed plan. Uiteindelijk ben je het grootste deel van het jaar in Nederland, dus dat zal voor iedereen ook belangrijk zijn. B.v. 5G inbegrepen, of een mooie combinatie van Unlimited spraak/data mobiel plus T-Mobile thuis vast internet voor € 50,-

Echt enorm suf dat de T-mobile bundel niet geldig is in Zwitserland. Iets wat inmiddels zo standaard is, dat ik er niet eens over na had gedacht dat deze optie nog bestond. Als ik dat had geweten, was ik niet geswitched. Tenzij T-mobile plannen heeft om dit op te lossen in de toekomst? 
 

Reputatie 7
Badge +14

Dit is altijd al zo geweest. Zwitserland zit nu eenmaal niet in de EU. En de oplossing is een travel en surfpas voor Zwitserland/Monaco/Andorra. Die kun je in de T-mobile APP bestellen. Bij de grootste bundel is het 1,25 eurocent per MB inclusief de BTW.

 

Dat Zwitserland niet in de EU zit, houdt andere providers ook niet tegen. Ik begrijp het argument niet helemaal? 
 

Anyhow, een tegenvaller die -tegen bijbetaling- op te lossen is ja. Maar blijft daarmee dus een tegenvaller. So be it. 

Reputatie 7
Badge +14

Elke provider maakt hierin zijn eigen keuzes. De UK is ook geen onderdeel meer van de EU maar nog wel in de roam like home bundel bij T-Mobile. Maar je kunt gelukkig wel internet krijgen in Zwitserland en uiteraard wifi gebruiken waar mogelijk.

I think the point is, it is not clearly stated anywhere that some providers support this and some (like T-Mobile) don’t. I recently switched from Vodafone, and now I find myself without service every time I visit Switzerland (unless I pay extra). I hate this.

Wat een mega corporate antwoord.. T mobile is de enige en het past niet bij een merk die groot Wil zijn. Het is gewoon kansloos, en nu komt er vast weer een oervervelend antwoord. Het is gewoon triest dat alle andere providers het wel lukken, en dan sneu over de UK praten, of een provider uit Turkije alsof dit een niche oplossing zou zijn. Het is gewoon triest. 

Reputatie 7
Badge +5

Wat een mega corporate antwoord.. T mobile is de enige en het past niet bij een merk die groot Wil zijn. Het is gewoon kansloos, en nu komt er vast weer een oervervelend antwoord. Het is gewoon triest dat alle andere providers het wel lukken, en dan sneu over de UK praten, of een provider uit Turkije alsof dit een niche oplossing zou zijn. Het is gewoon triest. 

Het antwoord en meerdere reacties zijn gegeven door superusers en dit zijn (onbetaalde) antwoorders op dit forum die vaak een magenta kleurig petje op hebben.

Je hebt natuurlijk volkomen gelijk @ruuddenhooglander De gehanteerde methode m.b.t. Zwitserland en het “roam like home” gebrek zijn alleen maar om te proberen een paar centen meer uit de abonnementen te kloppen. Tmobiel (NL) staat voor een groot merk te zijn maar heeft op veel gebieden van een kruidenier getrouwd met een Zeeuws meisje Die van de kleintjes weet je wel 😉

En verwacht maar niet dat dit na de verkoop vorig jaar van de Tmobiel NL aan een investerings-maatschappij er wijziging in komt.

Reputatie 7
Badge +14

Voor mij geen magenta pet hoor :)

 

Reputatie 7
Badge +4

Helaas vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Dus toen ter plaatse gebruikgemaakt van de wifi-verbinding van het hotel. Grappig om te vermelden dat andere (budget) providers wel gewoon data en mobiel verkeer toestaan vanuit de bundel.  

En wanneer ik alleen door Zwitserland naar Italië reis en een travel & surf pas voor 7 dagen neem, herkent t-mobile die aankoop wanneer ik binnen 7 dagen opnieuw door Zwitserland reis? Niet dat ik opnieuw een pas moet kopen?

Reageer