Beantwoord

Geen SMS verificatie-codes meer van LINE app

  • 12 April 2022
  • 6 reacties
  • 859 Bekeken

Line is een populaire messaging app die ik al 10 jaar heb gebruikt. Maar nu kan ik geen verificatie codes meer ontvangen van het bedrijf. Zulke verificatie code is nodig indien je de app opnieuw geinstalleerd hebt om in te loggen.

Er zijn twee mogelijkheden om de verificatie code aan te vragen als deze niet ontvangen wordt.

  1. Druk op Resend code
  2. Call me instead

Maar het lukt niet met allebei om zulke codes te moge ontvangen. Er verschijnt geen foutmelding dus neem ik aan dat de verzonden code wordt geblokkeerd. Ik las een review van een gebruiker op deze website dat de optie “Call me instead” is verboden in Nederland. Heeft dat iets mee te maken met Artikel 9 van de GDPR zoals deze van toepassing is op Telesales?

Maar hoe zit dat met het ontvangen van verificatie codes in Nederland? Line is bevestigd in Japan dus zulke codes zullen vandaar worden verzonden neem ik aan.

Hierbij een afbeelding van de app waar je de verificatie code moet invullen.

 

icon

Beste antwoord door SuperCell 15 April 2022, 12:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SuperCell 

Ik heb een technische specialist hiernaar laten kijken en die geeft aan dat je eerst het beste contact kan nemen met het bedrijf (Line) om via hun "Bulk SMS supplier/provider" een trace te laten doen op een door hun verzonden bericht. Zij moeten kunnen aantonen met een trace dat het bericht wel echt is aangekomen op het netwerk van T-Mobile, want normaal gesproken zouden alle verificatie codes wel aan moeten komen als ze door het bedrijf via de juiste weg zijn verstuurd. Als met een trace is bewezen dat het bericht is aangekomen op het T-Mobile netwerk dan kan de technische afdeling middels een case onderzoeken of het bericht wordt tegengehouden. 

Ik hoor graag wat eruit komt dan kan ik dit verder doorzetten

Reaktie van LINE.

 

Deze mededeling heb ik al eerder ontvangen. Ik heb al drie keer dezelfde informatie doorgegeven waaraan werd gevraagd maar ontving geen SMS met verificatie code zoals gemeld werd. 

Een deel van het probleem hiermee is dat volgens de email headers komen alle reakties niet van LINE zelf maar van Salesforce.com.  Dit laatste bedrijf biedt de mogelijkheid de  klantenservice van een bepaald bedrijf te overnemen en te behandelen. Ik heb zelf al vijf jaar gewerkt bij een callcenter en weet hoe het gaat. Het bedrijf, in dit geval Salesforce.com ontvangt een database van Line met allelei problemen dat klanten kunnen krijgen met de Line app. Vanuit dat bestand kan een medewerker een reaktie kopieeren en plakken op de retour-email en vervolgens verzenden naar de klant. Bovenstaand bericht in het Engels is hetzelfde als ik al eerder heb ontvangen van hun.

Dus ik neem aan dat er niet zal worden gereageerd op mijn verzoek een trace te maken van hun bulk SMS supplier/provider.

Is er nu iets dat T-Mobile kan doen om te bevestigen dat de verificatie-code niet werd geblokkeerd?

 

Het probleem is opgelost! Ik had LINE ondersteuning verzocht de verificatie-code te verzenden naar mijn Tutanota.com email account omdat alle emails die daar naar binnenkomen worden automatisch versleuteld. Ook is het niet mogelijk het wachtwoord te wijzigen d.m.v. een link op hun website. Daarom kon ik ze overtuigen dat het absoluut veilig zou zijn.

LINE is hiermee akkoord gegaan waarna ik de verificatie-code ontving.

Wat Tutanota betreft kan je daar een gratis email account openen via op deze link and vervolgens te drukken op het woord MORE. Tutanota ondersteunt dan ook het inloggen met een token zoals die van Yubico.com bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @SuperCell, Fijn dat je zelf een oplossing hebt kunnen vinden en dit vervolgens ook hier met ons deelt. Ik kom zelf Line vooral tegen in het buitenland hier in Nederland is er naar mijn idee slechts een kleine groep gebruikers. Hoe dan ook ik wens je een heel fijn paasweekend 🐣 en geniet van het mooie weer! 

Hoi @Seccie ,

Ja, je hebt gelijk. Er zijn weinig Line gebruikers in NL. Maar weinig gebruikers betekent geen advertentie’s :)

Maar, ik heb een Thaise vriendin en Line wordt overal gebruikt in Thailand. Daarom was het voor mij zeer belangrijk om het probleem met de verificatie-code op te lossen wat nu is gelukt.

Ook vind ik al de Line stickers zo grappig. Ik heb heel veel van deze gekocht. Wat dit betreft vind ik het belangrijk om bedrijven die dit soort apps gratis beschikbaar maken te ondersteunen en stickers kopen is een manier om dat te doen.

Ik wens je dan ook een mooie paasweekend. ;)

Reputatie 7
Badge +9

@SuperCell Wat fijn dat het is opgelost en dat je de oplossing met ons hebt gedeeld. Ik wens je fijne paasdagen!