Beantwoord

geen WLAN CALL meer Iphone 11 pro


Reputatie 4

Dag,

ik heb sinds kort probleem dat WLAN call op mijn iphone 11 pro niet meer werkt, ik heb binnenshuis slechte gsm signaal, vandaar dat wlan call fijn is, de iphone werkte eerst prima met wlan call nu is het stukje text links bovenin dat wlan zegt ook weg, de iphone is up to date en ik heb al van alles gerest router wifi en op iphone wifi opnieuw verbinden en wlan call aan/uitgezet,

werkt allemaal niet, meer mensen dit probleem?

mvg

dave

icon

Beste antwoord door Sander 27 September 2021, 12:00

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Dave2121 

Dit kan zijn omdat je nu een beetje meer bereik hebt en daardoor bellen via WiFi niet inschakeld.

Je kan controleren of bellen via WiFi bij helemaal geen bereik wel werkt of niet, schakel vliegtuig stand in en daarna WiFi, schakel nu bellen via WiFi in.

Reputatie 4

Dank voor het bericht, dit deed ik altijd, via vliegtuigmodus, ook dit heb ik meerdere malen geprobeerd werkt niet

Reputatie 4

Het ligt echt aan de wifi modem van Tmobile, bij anderen thuis heb ik gewoon WLAN CALL

Reputatie 7
Badge +15

@Dave2121 

Bedoel je daarmee dat je denkt dat WiFi bellen niet meer werkt? Hier bij mij werkt het gewoon.

Volgens mij is er ook geen instelling in het modem die dit kan uitschakelen. Helpt het resetten van de netwerkinstellingen op je telefoon?

Reputatie 4

Dag, nee haalt niks uit heb de modem tmobile ook gereset fabrieks helpt niet telefoon ook reset netwerkinstellingen, het werkte gewoon spontaan niet meer sinds paar dagen, net bij supermarkt werkte het gelijk thuis niet helaas

Reputatie 7

Hoi @Dave2121 ,

Goed dat je het bij ons hebt nagevraagd! Ik begrijp dat er inmiddels een monteur bij jou langs is geweest die verschillende zaken heeft vervangen en ook begrijp ik dat de verbinding weer in z’n oude glorie is hersteld. Superfijn om te lezen. Ervaar jij dat ook op die manier? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 4

Dag Boris,

er is helemaal NIETS in glorie hersteld, de wifi werkte al gewoon (dit heeft t-mobile zelf verzonnen) ik had duidelijk uitgelegd dat wifi bellen niet werkt, de monteur had ook een iphone en daar werkte het bij mij thuis ook niet op, wel bij hem thuis, het ligt aan jullie systeem, niet hier in huis, waardeloze service! bereik binnenshuis is 1 balkje vandaar wlan call wel fijn was totdat het niet meer werkte, graag de boel nu echt in volle glorie herstellen dit zullen meer mensen hebben denk ik zo, mijn iphone werkt bij supermarkt en anderen thuis op hun wifi wel, jullie bieden als t-mobile deze dienst aan en ik kan er geen gebruik van maken,

hoop van u of collega te horen omtrent dit probleem

met dank

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dave2121,

Bedankt voor deze terugkoppeling en sorry, dit kregen wij niet mee van de monteur! Weet je toevallig welk model iPhone de monteur had? Heb je daarnaast toevallig een Android toestel in huis waarop je bellen via WLAN zou kunnen testen? Aangezien we dit nog niet eerder zijn tegengekomen, wordt het flink zoeken naar een oplossing. Wij proberen het zo gestroomlijnd mogelijk te laten verlopen.

Reputatie 4

De monteur had een iphone x of een 11 (pro).

ik gebruik een 11 pro ik heb niemand met een android in de buurt voorlopig, maar als mijn telefoon het bij anderen op wifi wel doet ligt het gewoon aan het t-mobile netwerk firmware-update oid nodig, modem is ook om te testen gewisseld met andere werkte beiden niet

Reputatie 7

Hi @Dave2121, zo simpel is is het helaas niet. Als we een update uit willen voeren of aanpassing willen doen dan moeten we exact weten wat er mis gaat en waarom. WLAN call is overigens niet iets dat we officieel ondersteunen en/of als functie aanbieden maar als het voorheen wel werkte dan kijk ik graag met je mee of we een oplossing kunnen vinden! Wat gebeurt er wanneer je mobiele data uit zet en probeert te bellen via Whatsapp? Als dit wel werkt dan is er in ieder geval een werkende Wifi verbinding en ligt het waarschijnlijk in de software. 

Vanaf wanneer werkt het WLAN bellen niet meer? Recent is er niets veranderd aan de modem settings, kan het mogelijk te maken hebben met een update van het toestel? Zoals je merkt wordt het echt een kwestie van alles controleren mogelijkheden uitsluiten en we denken natuurlijk graag met je mee!

Reputatie 4

Bellen via whatsapp werkt zoals u vraagt gewoon, kunt u het anders navragen bij technische afdeling? Er is al een andere iphone geprobeerd en ander modem beiden geen wifi bellen, ik begrijo dat het niet eenvoudig is maar ik heb binnenshuis erg slecht bereik gsm dit was met wlan call geen probleem, de monteur had thuis wel werkende wifi bellen maar die heeft een fritzbox modem. Het heeft altijd prima gewerkt

Reputatie 6

Hoi @Dave2121, voordat wij dit bij de technische dienst neer kunnen leggen, proberen we goed in kaart te brengen waar het precies misgaat, anders is het voor hen ook zoeken naar een speld in een hooiberg. Kun jij aangeven sinds wanneer jij problemen ervaart met WLAN bellen? Kan dit wellicht iets te maken hebben met een update van het toestel?

Reputatie 4

Goedemorgen,

de iphone heeft de laatste update gehad tijd terug (ios 14.6) en wifi bellen heeft hierna ook gewerkt nog, ik heb geen exacte dag waarop het niet meer werkte, kwam er toevallig achter toen ik wilde bellen in huis, bij anderen werkt mijn iphone wel wifi bellen, ook de monteur kon bij bij niet met wifi bellen maar bij hem thuis wel op zijn fritzbox modem, waar het aan ligt? Geen idee maar eigelijk werkt het overal op mijn telefoon behalve thuis, kan het niet een probleem zijn met sim registratie oid? Of mijn abbonementsvorm?
Ik ben eind april overgegaan van iphone x naar 11 pro deze heb ik los gekocht, maar het heeft een tijdje op de 11 pro prima gewerkt

Reputatie 7
Badge +4

Hier thuis ook even een en ander getest. iPhone 12 Pro i.c.m T-Mobile Thuis Premium & ISP modem (Zyxel) WLAN call werkt hier zonder problemen. 

Reputatie 6

Bedankt voor je heldere uitleg @Dave2121  en @Seccie bedankt dat je dit hebt willen testen! 

@Dave2121, omdat het probleem niet herkend wordt, zullen we dingen moeten proberen uit te sluiten. Ik vraag mij af of jij kunt checken of jouw ip-adres aan de juiste locatie gekoppeld is. Via Google kun je websites vinden waarbij je je ip-adres kunt vinden samen met de bijbehorende locatie. Kun je mij aangeven of de locatie ongeveer overeenkomt met de locatie waar jij je bevindt in Nederland?

Reputatie 4

Bedankt Secci voor het testen👍🏻 Ik ben nu bij iemand met kpn wifi hier werkt wifi bellen wel,

ik zal thuis kijken welk ip adres er opkomt en dit melden, maar vorige week nog gekeken en het is ieder geval een NL ip-adres dat weet ik wel

Reputatie 4

Nou ik ben thuis, heb gelijk even gekeken voor ip hier, hij geeft aan Tele2 Amsterdam (niet echt in de buurt? Ik woon in gelderland bij Arnhem)

Reputatie 4

Trouwens, waar ik vanmiddag op bezoek was waar wifi bellen het wel doet, was de locatie IP dichtbij adres waar ik was, zou dat het probleem dan zijn?🤔

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dave2121 

Volgens mij maakt het niet echt uit waar in Nederland jouw IP locatie is zolang het maar in Nederland is en niet in het buitenland.

Maar waar krijg je Tele2 Amsterdam te zien? Dit lijkt me meer een server, Kijk eens hier

Reputatie 4

Dag Waqqas bedankt, via de gestuurde link kom ik wel bij een locatie in de buurt (dorp paar km verderop) en staat er t-mobile

Reputatie 7
Badge +15

@Dave2121 

Dan lijkt het probleem niet IP gerelateerd.

Reputatie 4

Ja ben er bang voor snap er niks van bij anderen werkt het wel hier niet, wat is dat nou toch, meerdere telefoons doen het hier niet, elders wel gewoon, modem is vervangen hielp niet

Reputatie 2

@Dave2121 

Hallo Dave, ook bij mij functioneert het niet meer, werkte altijd perfect en nu weer terug bij af, “wat zegt u, ik versta u niet enz “. 
Heb een Iphone 12 en mijn vrouw een Huawe pro. Beide doen het niet meer…Omdat ik een zeer slechte verbinding heb naar t-mobile gegaan (Internet en telefoon) hoop dat er snel een oplossing komt. 
En ja, alles gereset enz…

 

Reputatie 4

Fijn (nouja eigelijk helemaal niet) om te horen dat ik niet de enige ben, het ligt niet aan de telefoons doen het buitenshuis prima met wifi bellen, het zit m in firmware modem of t-mobile netwerk setting oid, hoe verklaar je het ineens stoppen van wifi bellen anders?? T-mobile ga AUB de gangen na wat er veranderd is op technisch gebied afgelopen tijd, het antwoord tot nu toe was als het werkt werkt het, zo niet dan doen we daar niets mee, dat deugt in mijn optiek niet, op de website wordt het als service aangeduid te bieden

Reputatie 7

Hi @Dave2121 en @MarioK63 ,

Dank voor het aankaarten en de verhelderende antwoorden die al in dit topic zijn gegeven. Ik wil graag de situatie van jullie aankaarten bij onze technische helden, zodat we het probleem kunnen onderzoeken en jullie van een oplossing kunnen voorzien. Om de situatie zo concreet mogelijk te krijgen, wil ik je jullie naar enkele specificaties vragen, namelijk;

  • Welk type telefoon wordt er gebruikt?
  • Welk modem wordt er gebruikt?
  • Heb je naast de problemen die hier zijn aangekaart, ook andere problemen met de Wifi? 

Met deze extra checks laat ik een onderzoek starten. Ik hoor dan ook graag van jullie! 

Reageer