Beantwoord

geen WLAN CALL meer Iphone 11 pro



Toon eerste reactie

64 reacties

Reputatie 6

Hoi @Dave2121, voordat wij dit bij de technische dienst neer kunnen leggen, proberen we goed in kaart te brengen waar het precies misgaat, anders is het voor hen ook zoeken naar een speld in een hooiberg. Kun jij aangeven sinds wanneer jij problemen ervaart met WLAN bellen? Kan dit wellicht iets te maken hebben met een update van het toestel?

Reputatie 4

Heb net geprobeerd VPN via de bekende app Tunnelbear, ik heb nederland gekozen maar ook uk usa de en weer naar nl ip om te kijken of hij dan via vpn wlan pakt maar HELAAS, kunnen jullie trouwens niet mijn simkaart omzetten naar e-sim (aangezien iphone 11pro dit heeft) om te kijken of dit werkt?

Reputatie 4

Dag,

-ik gebruik een iphone 11 pro

-Monteur hier had ook een iphone 11 of pro

-modem is de Zyxel VMG8825-T50

-probleem is enkel met Bellen via Wifi (Wlan Call).

internetten en whatsapp/ facetime bellen werken gewoon

Reputatie 4

Goedemorgen,

de iphone heeft de laatste update gehad tijd terug (ios 14.6) en wifi bellen heeft hierna ook gewerkt nog, ik heb geen exacte dag waarop het niet meer werkte, kwam er toevallig achter toen ik wilde bellen in huis, bij anderen werkt mijn iphone wel wifi bellen, ook de monteur kon bij bij niet met wifi bellen maar bij hem thuis wel op zijn fritzbox modem, waar het aan ligt? Geen idee maar eigelijk werkt het overal op mijn telefoon behalve thuis, kan het niet een probleem zijn met sim registratie oid? Of mijn abbonementsvorm?
Ik ben eind april overgegaan van iphone x naar 11 pro deze heb ik los gekocht, maar het heeft een tijdje op de 11 pro prima gewerkt

Reputatie 1

Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb - ik kon zo snel niet vinden wie jouw mobiele provider is. Is dat ook T-Mobile? Omdat zowel internet als “real-time communicatie” (WhatsApp/FaceTime) bellen het wel gewoon doen lijkt het sterk dat het iets is aan jouw kant. Mocht je een andere mobiele provider hebben kan het ook een verandering aan hun kant zijn.

Is er in de tussentijd (van het gewoon functioneren tot deze ‘issues’) wat aan jouw kant veranderd? Denk bijvoorbeeld aan een recent geplaatste “WiFi versterker”, nieuw aangesloten apparatuur, zelf een instelling in het modem veranderd, etc.

Helaas is VoWiFi (de naam voor bellen over WiFi) een stukje complexer dan het is voor bijvoorbeeld bellen via WhatsApp, Facetime etc. Ik heb zelf eerder ook zulke issues gehad; bij mij lostte een nieuwe SIM kaart de problemen op. Als de SIM kaart wat ouder is kan deze wat “slijten”. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit voor jou de oplossing is of dat ik de kans groot acht dat het werkt; maar niet geschoten is altijd mis ;)

Reputatie 7

Hoi @Dave2121 ,

Goed dat je het bij ons hebt nagevraagd! Ik begrijp dat er inmiddels een monteur bij jou langs is geweest die verschillende zaken heeft vervangen en ook begrijp ik dat de verbinding weer in z’n oude glorie is hersteld. Superfijn om te lezen. Ervaar jij dat ook op die manier? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 4

Dag, ik maak mobiel ook gebruik van t-mobile, het ligt niet aan mij, want bij anderen werkt het gewoon op kpn en ziggo wifi t-mobile weet ik niet ik ken niemand die dat thuis heeft om te testen, het heeft ook altijd gewerkt zonder problemen, zowel op een iphone x als mijn huidige 11 pro. ineens was het weg en niet meer teruggekomen, heel frustrerend dat je alles opnieuw uit moet leggen aan t-mobile zelf, want thuis in mijn woning heb ik een blokje bereik gsm, dat was eerder geen punt want ik deed het thuisbellen via Vowifi, ben dus slecht bereikbaar in huis, wat het ook is, de monteur van t-mobile had een andere iphone die deed het hier ook niet thuis bij hem wel met een fritzbox, hij had ook nog een testmodem geplaatst maar geen resultaat

Reputatie 2

Telefoon; IPhone 12

Modem;   Zyxel T-50

Wifi;         Geen verdere problemen 

Reputatie 7
Badge +4

Hier thuis ook even een en ander getest. iPhone 12 Pro i.c.m T-Mobile Thuis Premium & ISP modem (Zyxel) WLAN call werkt hier zonder problemen. 

Reputatie 6

Bedankt voor je heldere uitleg @Dave2121  en @Seccie bedankt dat je dit hebt willen testen! 

@Dave2121, omdat het probleem niet herkend wordt, zullen we dingen moeten proberen uit te sluiten. Ik vraag mij af of jij kunt checken of jouw ip-adres aan de juiste locatie gekoppeld is. Via Google kun je websites vinden waarbij je je ip-adres kunt vinden samen met de bijbehorende locatie. Kun je mij aangeven of de locatie ongeveer overeenkomt met de locatie waar jij je bevindt in Nederland?

Reputatie 4

Precies hetzelfde modem

Reputatie 2

Ben benieuwd…

Reputatie 4

Ik ook, er zijn ergere dingen in het leven hoor, maar het was een fijne service wifi bellen lost veel problemen op hier, mis het echt

Reputatie 4

Bedankt Secci voor het testen👍🏻 Ik ben nu bij iemand met kpn wifi hier werkt wifi bellen wel,

ik zal thuis kijken welk ip adres er opkomt en dit melden, maar vorige week nog gekeken en het is ieder geval een NL ip-adres dat weet ik wel

Reputatie 4

Nou ik ben thuis, heb gelijk even gekeken voor ip hier, hij geeft aan Tele2 Amsterdam (niet echt in de buurt? Ik woon in gelderland bij Arnhem)

Reputatie 4

Trouwens, waar ik vanmiddag op bezoek was waar wifi bellen het wel doet, was de locatie IP dichtbij adres waar ik was, zou dat het probleem dan zijn?🤔

Reputatie 4

Dag Waqqas bedankt, via de gestuurde link kom ik wel bij een locatie in de buurt (dorp paar km verderop) en staat er t-mobile

Reputatie 7
Badge +15

@Dave2121 

Dan lijkt het probleem niet IP gerelateerd.

Reputatie 4

Ja ben er bang voor snap er niks van bij anderen werkt het wel hier niet, wat is dat nou toch, meerdere telefoons doen het hier niet, elders wel gewoon, modem is vervangen hielp niet

Reputatie 4

Dag Boris,

er is helemaal NIETS in glorie hersteld, de wifi werkte al gewoon (dit heeft t-mobile zelf verzonnen) ik had duidelijk uitgelegd dat wifi bellen niet werkt, de monteur had ook een iphone en daar werkte het bij mij thuis ook niet op, wel bij hem thuis, het ligt aan jullie systeem, niet hier in huis, waardeloze service! bereik binnenshuis is 1 balkje vandaar wlan call wel fijn was totdat het niet meer werkte, graag de boel nu echt in volle glorie herstellen dit zullen meer mensen hebben denk ik zo, mijn iphone werkt bij supermarkt en anderen thuis op hun wifi wel, jullie bieden als t-mobile deze dienst aan en ik kan er geen gebruik van maken,

hoop van u of collega te horen omtrent dit probleem

met dank

Reputatie 4

Dag Boris van T-mobile,

is er al gekeken naar deze Whitelist? want het begint zo langzamerhand erg iritant te worden in huis bellen is bijna onmogelijk, en ik moet regelmatig belangrijke telfoontjes aannemen

hoop van u te horen

 

met vriendelijke groet

Reputatie 2

Ben nu bij mijn dochter en daar wel bellen over WiFi, vind het echt belachelijk dat TMobile dit niet voor elkaar krijgt..🙁

Reputatie 4

Heel graag ja het werkt namelijk nog steeds niet ook niet af en toe, gewoon nooit meer sinds het ineens was gestopt

Reputatie 2

Ook bij mij niet af en toe, gewoon helemaal niet meer. En met alle respect er moet tussen de router en provider iets veranderd/verkeerd staan.  Bij andere doet hij het wel. Mijn dochter  heeft ook Tmobile internet en bij haar kan ze bellen via internet bellen en bij mij niet.  
Hoop dat ze erachter komen wat er aan de hand is. 
 

Reputatie 4

Zelfs in de NS trein heb ik WLAN CALL kom op man fix eens we horen er ook niks meer over erg slechte service zo t-mobile actie graag ✅☝🏻

Reageer