HELP FRAUDE??!! sim plots niet werkend na wissen cache OSP zonder medeweten.

  • 27 April 2023
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Gisteren na het wissen van tel cache pakt mijn tel de simkaart niet meer.

Ook in een ander toestel werd deze niet herkend.

Ik was erachter gekomen dat ik zonder mijn weten in een android open source zit.

Bij nachecken online bleek dat er mogelijkheid was op fraude en persoonsfraude, ook staat er continu 835 voor mn nrs als ik wil bellen en geeft mn nr meerdere ip adressen en eci nrs aan.

Ook kreeg ik mail van vertrouwelijke gegevens die ik niet heb aangevraagd.

Ik ben nu dus best bang dat ik gesimswapt oid ben en dat er evt fraude wordt gepleegd!

Toen ik net inlogde voor het forum kwam ik automatisch op tmobile thuis terwijl ik alleen een mobiel abbo heb…

HELP!!!

Hoe kan ik met spoed mijn abbo tijdelijk stopzetten tot ik een nieuwe heb ontvangen en deze activeer?

De klantenservice is nl gesloten vandaag.

(EMAIL NIET BEREIKBAAR IVM BOVENSTAANDE)


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AmandaG13 Wat een nare situatie! Enig idee hoe dit ontstaan is? Ik heb in ieder geval hiervan een melding gemaakt en hoop dat een moderator het verder oppakt. 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @AmandaG13 Anders even snel kijken of je naar een winkel kan gaan. In Utrecht was TM shop wel open. Winkels en je simkaart blokkeren onmiddellijk 

Reputatie 6
Badge +6

Gisteren na het wissen van tel cache pakt mijn tel de simkaart niet meer.

Ook in een ander toestel werd deze niet herkend.

Ik was erachter gekomen dat ik zonder mijn weten in een android open source zit.

Bij nachecken online bleek dat er mogelijkheid was op fraude en persoonsfraude, ook staat er continu 835 voor mn nrs als ik wil bellen en geeft mn nr meerdere ip adressen en eci nrs aan.

Ook kreeg ik mail van vertrouwelijke gegevens die ik niet heb aangevraagd.

Ik ben nu dus best bang dat ik gesimswapt oid ben en dat er evt fraude wordt gepleegd!

Toen ik net inlogde voor het forum kwam ik automatisch op tmobile thuis terwijl ik alleen een mobiel abbo heb…

HELP!!!

Hoe kan ik met spoed mijn abbo tijdelijk stopzetten tot ik een nieuwe heb ontvangen en deze activeer?

De klantenservice is nl gesloten vandaag.

(EMAIL NIET BEREIKBAAR IVM BOVENSTAANDE)

Hi @AmandaG13, heel goed dat je contact hierover opneemt, ik help je graag verder! Kun je mij vertellen, waardoor je het idee hebt gekregen dat er fraude is geconstateerd? Enig idee hoe dit is ontstaan? Begrijp ik het goed dat je simkaart nu niet meer werkt en ook niet in een ander toestel? Dan ga ik de huidige simkaart gelijk voor je blokkeren en ook een nieuwe naar je opsturen. Kun je mij een privéberichtje sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kijk ik gelijk met je mee en onderzoek ik ook gelijk voor je of er daadwerkelijk iets qua fraude in je abonnement te zien is. 

 

Als je in het vervolg een snellere optie wenst, kun je ook altijd contact opnemen met ons webcareteam via Facebook (T-Mobile NL) of Twitter (@tmobile_webcare) of de chat. Bekijk alle contactopties op t-mobile.nl/klantenservice. Deze opties zijn namelijk op feestdagen wel open, alleen was de telefonische klantenservice niet bereikbaar. Mijn collega's en ik kunnen je dan direct verder helpen! 

 

Ik hoor het graag van je! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer