internationale roaming applewatch

  • 19 December 2022
  • 11 reacties
  • 1226 Bekeken

Weet iemand iets over de internationale roaming voor de Applewatch,is het al in werking.

Cris-de-beste2024 1 jaar geleden

Hallo @Holland1 

Deze tekst staat op ICulture 

Werkt de 4G-verbinding van de Apple Watch ook in het buitenland?

Op dit moment kun je met een Nederlandse bundel en telefoonnummer op de Apple Watch geen verbinding maken met een buitenlands netwerk als je iPhone niet in de buurt is. Sinds watch ios9 ondersteunt de Apple Watch Cellular wel roaming in het buitenland, maar er is nog geen Nederlandse provider die dat op dit moment aanbiedt. Je kan dus nog niet op vakantie in het buitenland ’s ochtends een rondje gaan hardlopen en je iPhone in je hotelkamer of appartement laten en toch bereikbaar zijn via je Apple Watch. Je bent dan dus afhankelijk van een aanwezige iPhone- of wifi-verbinding.

Groetjes

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Holland1 

Deze tekst staat op ICulture 

Werkt de 4G-verbinding van de Apple Watch ook in het buitenland?

Op dit moment kun je met een Nederlandse bundel en telefoonnummer op de Apple Watch geen verbinding maken met een buitenlands netwerk als je iPhone niet in de buurt is. Sinds watch ios9 ondersteunt de Apple Watch Cellular wel roaming in het buitenland, maar er is nog geen Nederlandse provider die dat op dit moment aanbiedt. Je kan dus nog niet op vakantie in het buitenland ’s ochtends een rondje gaan hardlopen en je iPhone in je hotelkamer of appartement laten en toch bereikbaar zijn via je Apple Watch. Je bent dan dus afhankelijk van een aanwezige iPhone- of wifi-verbinding.

Groetjes

Reputatie 7
Badge +14

De watch gebruikt een andere 4G techniek dan een telefoon. Met die techniek zijn nog geen roaming overeenkomsten. 

Hallo @Holland1 

Deze tekst staat op ICulture 

Werkt de 4G-verbinding van de Apple Watch ook in het buitenland?

Op dit moment kun je met een Nederlandse bundel en telefoonnummer op de Apple Watch geen verbinding maken met een buitenlands netwerk als je iPhone niet in de buurt is. Sinds watch ios9 ondersteunt de Apple Watch Cellular wel roaming in het buitenland, maar er is nog geen Nederlandse provider die dat op dit moment aanbiedt. Je kan dus nog niet op vakantie in het buitenland ’s ochtends een rondje gaan hardlopen en je iPhone in je hotelkamer of appartement laten en toch bereikbaar zijn via je Apple Watch. Je bent dan dus afhankelijk van een aanwezige iPhone- of wifi-verbinding.

Groetjes

Bedankt voor de reactie 

Is er al een plan of en wanneer internationale roaming voor MultiSIM zal worden ondersteund op de Apple Watch?

Reputatie 7
Badge +14

Nee, de situatie is ongewijzigd. Zodra er internationale LTE-M roaming afspraken zijn gemaakt en getest zullen er andere landen bijkomen waar je de Apple watch kunt gebruiken met je Nederlandse E-sim.

@eric 

jij schreef:

”Zodra er internationale LTE-M roaming afspraken zijn gemaakt en getest zullen er andere landen bijkomen waar je de Apple watch kunt gebruiken met je Nederlandse E-sim.“

Is er al iets bekend over de roaming met mijn e-sim in mijn Apple Watch in het buitenland? Wanneer kunnen T-Mobile klanten meer informatie hierover verwachten (of nog beter: wanneer werkt onze Watch zelfstandig in het buitenland, zonder mijn iPhone in de buurt)?

Reputatie 7
Badge +14

Nee, er is geen nieuwe informatie over en voorspellingen worden voor nieuwe producten en uitbreidingen niet gedaan. Zodra dit mogelijk wordt zal dit o.a. via het forum bekend worden gemaakt.

@eric dank voor je antwoord.
 

Het is dan wel tamelijk misleidend van T Mobile om de multisim voor de Apple Watch aan te prijzen als een esim waarmee je “overal verbonden bent”. Dat je alleen in Nederland verbonden bent, wordt je helaas pas echt duidelijk als je in buitenland bent….

screenshot van de T Mobile website:

 

 

Reputatie 7
Badge +14

De nuance is zeker aanwezig bij de info pagina over Multism. Jij kijkt enkel naar de plek waar je kunt bestellen. Dan kun je niet verwachten dat daar weer de hele FAQ weer wordt weergegeven.

 

Is er op zijn minst enige informatie of roaming dit jaar zal worden ondersteund? Ik woon vlak bij de grens met Duitsland en ben speciaal vanwege de eSIM-ondersteuning van de Apple Watch overgestapt naar T-Mobile. Helaas realiseerde ik me niet dat roaming niet zou worden ondersteund. 

Mijn contract loopt tot eind januari. Als het dan nog niet lukt, stap ik over naar een Duitse provider. Daar wordt roaming met de Apple Watch wel ondersteund. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @hsph 

Ja, jouw usecase begrijp ik wel.

Maar er wordt op het forum nooit gespeculeerd of en wanneer nieuwe proposities uitkomen. Dat is concurrentie gevoelige informatie. Zodra een product is gelanceerd of uitgebreid wordt er wel direct aandacht besteed hier op het forum. Dus, blijf some even terugkeren hier. Januari is nog een eind weg..

Reageer