Beantwoord

internet Frankrijk

  • 12 June 2021
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

Beste klant, in de afgelopen 4 maanden is je verblijf en roaming verbruik in de EU groter dan in Nederland. We vragen je daarom in de huidige factuurperiode van 11/06/2021 t/m 10/07/2021> je (roaming) gedrag aan te passen. Anders valt het buiten redelijk verbruik en brengen wij bij de volgende factuurperiode een toeslag van 0,0036 euro per MB (afgerekend per 1 kB) voor je roaming verbruik in de EU in rekening. Kijk voor meer informatie op www.t-mobile.nl/eu-roaming Groeten, T-Mobile

Waarom krijg ik dit bericht? Zit net 2 maanden hier en verbruik niet meer dan in Nederland?

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 12 June 2021, 17:51

Bekijk origineel

4 reacties

Nee de verhouding ligt NIET scheef. Verbruik net zo veel. Ook geen 4 maanden maar 2 maanden. Ben niet van plan door fout in administratie van T-MOBILE  extra te betalen.  Vind dit sms-bericht een schoffering!

Reputatie 7
Badge +14

Via de link die @CrisTien plaatste kun je ook gewoon alle informatie van (permanente) roaming vinden. Dit is allemaal onderdeel van het wettelijk bepaalde roam like home. De sms is gewoon een informatie voorziening daarover. Niet als schoffering bedoeld maar als waarschuwing tegen onverwachte kosten.

Reputatie 7
Badge +14

De verhouding is dus scheef geworden. Dus meer in Frankrijk dan in Nederland over een wat langere periode. (2 maanden in dit geval).

Je kunt gewoon data blijven gebruiken in Frankrijk zonder terug te komen in Nederland, er geldt dan een kleine meerprijs.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Marjo Roukema

Heb je in die 2 maanden al meer verbruikt dan thuis?
We kijken over een aaneengesloten periode van 4 maanden of:

  • je meer dan 50% van de tijd in de EU was én 
  • je meer dan 50% verbruikt hebt in de EU

We kijken hiervoor naar het verbruik van je simkaart. Deze informatie is ook voor jou toegankelijk via My T-Mobile. Voor het bepalen van 'permanent roaming' maken we uitsluitend gebruik van deze gegevens.

klopt het niet dan kan je onderaan Deze site op de link klikken om een klacht in te dienen.

De klantenservice helpt je dan verder.

Succes 

Reageer