Beantwoord

kan niet sms’n

  • 28 April 2023
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Ik zit in het buitenland. Ik kan vanuit hier niet bellen maar zou wel een sms moeten kunnen versturen. Dit lukt mij al weken niet terwijl dit wel zou moeten kunnen.

ik kan de klantenservice niet bereiken omdat ik niet kan bellen en omdat er nooit iemand via chat beschikbaar is.

Hoe is dit op te lossen? Ik zou graag een medewerker willen spreken voordat ik na 20 jaar echt ga overstappen naar een andere provider.

 

icon

Beste antwoord door eric 28 April 2023, 18:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als je op een bepaald netwerk niet kunt bellen of smsén kun je ook handmatig zoeken naar netwerken en dan een ander netwerk selecteren. In wel land zit je?

Let op dat na 6 maanden geen actief gebruik te maken van een prepaid kaart deze komt te vervallen. Dan kun je op geen enkel netwerk meer komen.

Als je op een bepaald netwerk niet kunt bellen of smsén kun je ook handmatig zoeken naar netwerken en dan een ander netwerk selecteren. In wel land zit je?

Let op dat na 6 maanden geen actief gebruik te maken van een prepaid kaart deze komt te vervallen. Dan kun je op geen enkel netwerk meer komen.

Ik zit in Malawi en zou moeten kunnen sms’en. Ook dat lukt niet. Ook niet volgens een andere provider/netwerk. Ja en ik wil mijn kaart graag gebruiken maar dat lukt dus op geen enkele wijze. Telt gebeld worden ook mee? Daarom probeer ik nu vast een abonnement aan te vragen maar die moet dan wel pa ingaan in juli. En ik kan niet zien of dat kan. Dit kan wel als ik naar een andere provider ga maar dat wil ik eigenlijk niet.
 

Reputatie 7
Badge +14

In Malawi is er inderdaad maar 1 roaming netwerk, TNM. Daar is geen dataroaming, dus bellen en sms only. Wat hoor je als je via dat netwerk een gesprek probeert op te zetten? En wat gebeurt er als je een SMS verstuurd?  

ALs je een abonnement aanvraagt kun je inderdaad opgeven hoe lang je huidige abonnement nog loopt. Dan houden nieuwe providers daar rekening mee. Maar zodra het huidige een prepaid nummer is zijn er geen restricties. Het nummer kan direct worden omgezet naar een abonnement of direct worden geporteerd. Dat zal in de praktijk dus ook gebeuren. Het prettige is wel dat je als je bij T-Mobile je naar een abonnement gaat je dezelfde simkaart kunt gebruiken. Als je gewoon nu overstapt kost je dat dus voor Mei/Juni/Juli €13,50 per maand. Daarmee wordt je nummer veilig gesteld en blijft je sim bruikbaar.

Let op: dan gaan we ervan uit dat je maximaal 6 maanden geleden nog actief gebruik hebt kunnen maken van je nummer. Als dat langer is, dan is het nummer verlopen en dan is dat ook de reden dat je niet meer kunt verbinden met TNM.

In Malawi is er inderdaad maar 1 roaming netwerk, TNM. Daar is geen dataroaming, dus bellen en sms only. Wat hoor je als je via dat netwerk een gesprek probeert op te zetten? En wat gebeurt er als je een SMS verstuurd?  

ALs je een abonnement aanvraagt kun je inderdaad opgeven hoe lang je huidige abonnement nog loopt. Dan houden nieuwe providers daar rekening mee. Maar zodra het huidige een prepaid nummer is zijn er geen restricties. Het nummer kan direct worden omgezet naar een abonnement of direct worden geporteerd. Dat zal in de praktijk dus ook gebeuren. Het prettige is wel dat je als je bij T-Mobile je naar een abonnement gaat je dezelfde simkaart kunt gebruiken. Als je gewoon nu overstapt kost je dat dus voor Mei/Juni/Juli €13,50 per maand. Daarmee wordt je nummer veilig gesteld en blijft je sim bruikbaar.

Let op: dan gaan we ervan uit dat je maximaal 6 maanden geleden nog actief gebruik hebt kunnen maken van je nummer. Als dat langer is, dan is het nummer verlopen en dan is dat ook de reden dat je niet meer kunt verbinden met TNM.

Klopt. Ik heb gewoon TNM. Via de sms die ik ontving toen ik het land binnen kwam. 2,5 week geleden, stond dat ik in dit land wederom niet kom bellen maar wel kon SMS’s. Sms’n zou 50 cent kosten. Prima. Ook vanuit dit land lukt het dus niet om te SMS’en en dat is het zoveelste land. 
maar telt gebeld worden ook mee als actief houden? Ook dan gaat er geld af vanaf mijn tegoed. 


En ik zou best een abonnement in willen laten gaan (ondanks dat dit 3 maanden te veel geld kost) maar ik kan dus geen medewerker spreken omdat ik niet kan bellen en ik kan niet naar een winkel….

Reputatie 7
Badge +14

Doe de aanvraag dan online via www.t-mobile.nl en gebruik nummerbehoud z.s.m.

Je kunt ook de chatbot proberen en dan typen 'medewerker spreken'.

Reageer