Beantwoord

Multisim voor iPad

  • 31 October 2022
  • 7 reacties
  • 1189 Bekeken

Reputatie 1

Hoi hoi
 

Is het mogelijk om multisim (esim) op de ipad te gebruiken? Of is ie alleen voor watch bedoeld?

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 October 2022, 13:42

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @martin_vd 

Er staat niks over een iPad dus ik denk van niet.

Reputatie 1

Hallo @martin_vd 

Er staat niks over een iPad dus ik denk van niet.

Daarom wou ik iemand van t mobile rechtstreeks benaderen 

Reputatie 7
Badge +14

De watches multi sim werken op basis van LTE-M technologie. Dit zijn beperkte bandbreedtes maar heel “batterij vriendelijk". De Ipad werkt op basis van gewone 4G technologie, net als de Apple telefoons. Hier is snelheid van de verbinding hoger en het bijbehorende batterijverbruik dus ook. Maar daar zijn die devices op ingericht.  Wat je dus nodig hebt voor je Ipad is een Datasim abonnement. (zonder spraak). 

 

Reputatie 1

De watches multi sim werken op basis van LTE-M technologie. Dit zijn beperkte bandbreedtes maar heel “batterij vriendelijk". De Ipad werkt op basis van gewone 4G technologie, net als de Apple telefoons. Hier is snelheid van de verbinding hoger en het bijbehorende batterijverbruik dus ook. Maar daar zijn die devices op ingericht.  Wat je dus nodig hebt voor je Ipad is een Datasim abonnement. (zonder spraak). 

 

Ik dacht dat er zou werken net als MB verdeler van vroeger. Die dienst mis ik nog steeds. Ik gebruik de ipad amper buiten huis dus weer en abonnement van minimaal €12.50 is niks voor me

I am using 3 eSim’s of the same subscription (Multisim) on my iPhone, my Apple watch and my iPad. What happens is, when the cellular data on my iPad is turned on, all the calls that I receive on my number are directly forwarded to voicemail. I have contacted customer support regarding this issue a few months ago but they have said Multisim is not currently intended for iPad’s and they have no solution around this yet. Other than that, it works fine, all 3 devices could transfer and rceive data at the same time and I can place calls on my iPhone while all devices are connected to data network. I still keep the same setup and when I have to use my iPad out of wifi coverage, I turn it’s cellular data on, and when I’m done, I just turn it off. I do not receive that many calls anyway, and when I do, they are forwarded to my voicemail, for which I get notified by a text message, so no big deal for me.  

Reputatie 2

Wat Charlie C schrijft is ook mijn ervaring. Het kopen en installeren van een Multisim gaat prima op een iPad met 4G/5G en ook het gebruik van mobiel internet op de iPad lukt. De internetsnelheid is wel beperkt tot 768/384 kbit/s, maar voor e-mail en licht browsen is dat prima. 

Het probleem ontstaat zodra je wordt gebeld. Omdat de iPad geen reguliere belfunctionaliteit heeft, lijkt het er op dat de iPad de ontvangen oproep direct ‘wegdrukt’, met als gevolg dat er geen telefoongesprek tot stand komt. Op de iPhone zie je wel dat je gemiste oproepen hebt. Voor mij is dat een dealbreaker.

Reputatie 7
Badge +14

 

Het probleem ontstaat zodra je wordt gebeld. Omdat de iPad geen reguliere belfunctionaliteit heeft, lijkt het er op dat de iPad de ontvangen oproep direct ‘wegdrukt’, met als gevolg dat er geen telefoongesprek tot stand komt. Op de iPhone zie je wel dat je gemiste oproepen hebt. Voor mij is dat een dealbreaker.

Logisch dat je dat niet fijn vind. Daarom is multisim voor Apple Watch ook niet bedoeld voor een ipad. Voor je ipad is er al een oplossing,  een los data only abonnement.  Voor een iwatch was het juist DE toegevoegde waarde om ook los van je iPhone gesprekken te kunnen ontvangen op je watch.

Reageer