Beantwoord

NL behoort niet tot de EU volgens T-Mobile

  • 12 November 2021
  • 7 reacties
  • 140 Bekeken

Dus…..

 

Nadat ik een te hoge rekening had vorige maand, heb ik snel op de valreep een extra optie aan mijn abonnement toegevoegd, onbeperkt bellen EU en VS.

Deze extra optie zou tot gisteren van toepassing zijn dus heb ik extra gebeld en tot mijn grote schrik zie ik dat mijn rekening nog hoger is dan vorige keer want NL behoort kennelijk niet tot de EU volgens T-Mobile.

In deze community heb ik het erover gehad en de moderator schreef nog: goed dat je deze optie gebruikt, nu kan de rekening nooit meer tegenvallen. Dankjewel voor het erbij vermelden dat met deze optie NL buiten beschouwing wordt gelaten!

Waardeloos. waardeloos! Wat is T-Mobile een geldvreter geworden en helemaal niet meer klantvriendelijk, bellen met een medewerker gaat tegenwoordig ook van je beltegoed af...

Ik kon die 10 euro ook niet meer gelijk uitzetten en heb er helemaal niets aan gehad. Vorige maand extra 10 euro en deze maand 56 euro extra voor bellen (ik wilde toch gebruik maken van de 10 euro) en een moderator die niet erbij vermeldt dat NL exclusief EU is.

Ik mag mijn abonnement verlengen maar weet niet of ik dat nog wil doen...

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 November 2021, 16:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

@Hajar

Goed dat je jouw belbundel hebt verhoogd naar onbeperkt bellen. Zo voorkom je in de toekomst extra kosten voor bellen. De extra kosten die je hebt gemaakt voor de wijziging zul je alsnog moeten betalen en ook de kosten voor de bundelwijziging. Op deze pagina kun je ook meer uitleg vinden over je factuur na een wijziging. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Reputatie 7
Badge +15

@Free Spirit

In de app bij die optie staat in de beschrijving duidelijk "geldt niet voor bellen in Nederland" en via de website zie je dit ook staan in de beschrijving.

Dus…..

Nadat ik een te hoge rekening had vorige maand, heb ik snel op de valreep een extra optie aan mijn abonnement toegevoegd, onbeperkt bellen EU en VS.

 

Even correctie hierop, onbeperkt bellen EU en VS bestaat niet ( ook vorige maand bestond deze add-on niet ), dit betreft de add-on “ Onbeperkt bellen vanuit NL naar de EU en de USA “. Zoals de add-on al zegt geldt het voor gesprekken vanuit Nederland (vanuit als in, exclusief Nederland).

 

Deze extra optie zou tot gisteren van toepassing zijn dus heb ik extra gebeld en tot mijn grote schrik zie ik dat mijn rekening nog hoger is dan vorige keer want NL behoort kennelijk niet tot de EU volgens T-Mobile.

In deze community heb ik het erover gehad en de moderator schreef nog: goed dat je deze optie gebruikt, nu kan de rekening nooit meer tegenvallen.

 

Ik denk dat als je in je vorige topic had aangegeven dat het ging om telefoongesprekken binnen Nederland, @Hajar en anderen je direct kenbaar hadden gemaakt dat de Add-On van € 9,99 hier niet op van toepassing zou zijn geweest.

Zelf reageerde ik nog dat je voor € 2,50 per maand, onbeperkt kon bellen in Nederland waardoor het je kosten zou besparen van € 7,49 per maand.

 

Dankjewel voor het erbij vermelden dat met deze optie NL buiten beschouwing wordt gelaten!

 

Staat er inderdaad bij vermeld dat het niet voor Nederland geldt, screenshot is overigens van de website ( My T-Mobile omgeving) maar ook in de app wordt dit duidelijk aangegeven.



Het is even afwachten en kijken of en wat een moderator hierin voor je zou kunnen betekenen. Vooral ook omdat je aangeeft dat je de Add-on niet meer kon uitschakelen. Misschien is het dan direct een idee om Onbeperkt Bellen binnen NL te activeren (?).

 

 

 

Hi @Free Spirit 

Goed dat je jouw belbundel hebt verhoogd naar onbeperkt bellen. Zo voorkom je in de toekomst extra kosten voor bellen. De extra kosten die je hebt gemaakt voor de wijziging zul je alsnog moeten betalen en ook de kosten voor de bundelwijziging. Op deze pagina kun je ook meer uitleg vinden over je factuur na een wijziging. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

..

@Gerrit078 Het klopt dat erbij staat dat NL niet in de bundel via die add-on staat (maar dat zie ik nadat ik vandaag alles nog eens goed heb doorgenomen), de add-on stond al aan en toen ik uitgezet heb kreeg ik de melding dat die pas zou eindigen op 11 november. 

Je hebt inderdaad aangegeven dat ik voor 2,50 euro een onbeperkt bellen kan aanzetten, ik heb die niet nodig omdat ik normaal weinig bel. Omdat die 9,99 add-on er toch was had ik extra gebeld om er toch gebruik van te maken. 

Ik was op het bericht met info van @Hajar afgegaan…

Ik heb weer veel geleerd en zeker dat de belkosten buiten de belbundel belachelijk hoog zijn. Ik ben nooit naar een andere provider gegaan ik was klant van de bedrijven die T-Mobile heeft overgenomen oa Orange. Daarom kan ik uit ervaring spreken als ik aangeef dat het er niet beter op geworden is.

De leden van dit platform helpen elkaar en daar ben ik dankbaar voor, niet voor de service van T-Mobile.

Dankjewel voor je reactie

@Gerrit078 Het klopt dat erbij staat dat NL niet in de bundel via die add-on staat (maar dat zie ik nadat ik vandaag alles nog eens goed heb doorgenomen), de add-on stond al aan en toen ik uitgezet heb kreeg ik de melding dat die pas zou eindigen op 11 november.

 

De betreffende tekst staat er al vrij lang, het is dus niet recentelijk toegevoegd. Helaas is het in dit geval dan dus ook een vrij dure les geweest. Hopelijk kan ondanks dit misverstand toch nog een moderator iets voor je regelen.

Ergens snap ik dat je als consument best schrikt als je ziet wat je moet betalen en daardoor ( misschien in paniek ) wat details vergeet te lezen die wel belangrijk zijn om te lezen. Nu maar hopen dat een moderator dan dus ook iets uit coulance voor je kan regelen.

 

Je hebt inderdaad aangegeven dat ik voor 2,50 euro een onbeperkt bellen kan aanzetten, ik heb die niet nodig omdat ik normaal weinig bel. Omdat die 9,99 add-on er toch was had ik extra gebeld om er toch gebruik van te maken.

Ik was op het bericht met info van @Hajar afgegaan…

 

Klopt, alleen ging Hajar af op jouw bericht die dan dus ook niet voorzien was van allerhande aan relevante informatie waardoor nu achteraf een (klein) misverstand is ontstaan.

 

Ik heb weer veel geleerd en zeker dat de belkosten buiten de belbundel belachelijk hoog zijn. Ik ben nooit naar een andere provider gegaan ik was klant van de bedrijven die T-Mobile heeft overgenomen oa Orange. Daarom kan ik uit ervaring spreken als ik aangeef dat het er niet beter op geworden is.

 

Tijden zijn inderdaad veranderd, zo weet ik dat je als Orange en zelfs Dutchtone klant het echt kon bekijken als je belkosten uit de hand waren gelopen en Onbeperkt bellen bij geen van de providers verkrijgbaar was en het toen pas echt een verrassing was hoe je maandelijkse factuur eruit kwam te zien.

 

De leden van dit platform helpen elkaar en daar ben ik dankbaar voor, niet voor de service van T-Mobile.

Dankjewel voor je reactie

Geen probleem!