Beantwoord

omruilvoorstel vanuit samsung

  • 27 September 2021
  • 12 reacties
  • 241 Bekeken

Reputatie 1

Beste lezer,

Voor mijn dochter heb ik vorig een abonnement aangeschaft met de galaxy a51. Helaas laadde deze niet meer op en ging hiermee naar de T-Mobile winkel. De mevrouw in de winkel gaf mij aan dat het sneller zou gaan als ik het toestel zelf bij de Samsungservicecenter zou brengen dan dat hun de telefoon op zouden moeten sturen. Zo gezegd zo gedaan. Uit mijn hoofd 29 juli is de telefoon met toebehoren naar het servicecenter gebracht. Ik hoorde niks en na een week nam ik contact op. Bleek dat er een onderdeel lang op zich zou laten wachten. 11 augustus kreeg ik een mail van Samsung, een omruilvoorstel omdat het te lang ging duren. Uiteraard ging ik hiermee akkoord want mijn dochter had een telefoon nodig ivm roosters. Ik had in de tussentijd nog 2 mails verstuurd wanneer ik de telefoon kon verwachten,  totaal geen reactie op gekregen. Vorige week donderdag weer een mail gestuurd dat wanneer ik niks zou horen ik verdere stappen ga ondernemen want dit in ingebrekestelling. Het is geen wereld bedrag maar moet ook wel iedere maand der telefoon betalen die ze nu niet heeft. Binnen 5 minuten kreeg ik een mail telefoon was niet meer op voorraad dus er zou een nieuw voorstel komen. Dat voorstel heb ik gekregen en ook daar weer mee akkoord gegaan. Verder hoor ik weer niks meer. 

Ik wou dan ook vragen of dat er misschien hulp is vanuit T-Mobile wat ik hieraan kan doen?

Groetjes

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 September 2021, 19:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chanmegan 

Nu weet ik niet naar welke servicecenter je bent gegaan maar na de laatste voorstel geaccepteerd te hebben heb je dus geen contact meer met hun gehad? Misschien kan je zelf nog eens bellen of langs gaan.

Ik weet niet wat T-Mobile hier eventueel nog aan kan doen maar ik neem aan dat je zelf nog eens contact zult moeten opnemen omdat het toestel nu van jullie is en de reparatie/omruil nu via Samsung verloopt.

Reputatie 1

@Waqqas 

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb al zoveel contact met hun gezocht om gek van te worden maar ben er ondertussen al wel achter dat ik niet de enige ben.

Ik ben toen in Rotterdam geweest maar volgens mij gaat alles nu vanuit het hoofdkantoor.

Het mooie is nog dat de laatste regels waren het volgende: 

Wanneer je het niet eens bent met ons voorstel, spijt dat ons zeer.

Wij zouden jouw order kunnen annuleren.

 

Op dat moment zou je contact kunnen opnemen met jouw verkoper.

Zij zullen jou dan voorzien van een alternatieve oplossing.

 

 

Maar goed ben dus wel akkoord gegaan met hun voorstel maar hoor gewoon niks meer vandaar dat ik hier vroeg of er enige hulp kan zijn vanuit T- Mobile.

 

Ik ga morgen wel weer contact opnemen met ze en hopelijk reageren ze.

 

Fijne avond

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Chanmegan  Had je geen garantie meer op het toestel? 
Toestel Service T-Mobile en meer!
Garantie voorwaarden
 

Reputatie 1

@CrisTien 

Jawel je heb altijd 2 jaar fabrieksgarantie en daar viel deze ook nog in daarom kon het toestel vanuit Samsung omgeruild worden alleen Samsung komt met een voorstel en wanneer je akkoord gaat hoor je ze niet meer...

Reputatie 7
Badge +14

@Chanmegan Vreemd zeg #Samsung is nu wel verantwoordelijk.

Hopelijk kan TM iets voor je doen! Ik denk namelijk dat TM dit had moeten regelen.
 

Heb je Hier  al gekeken?

 

 

Reputatie 1

@CrisTien 

Ben hun ligt ook de verantwoordelijkheid en niet bij T-Mobile. De telefoon laadde niet meer op en ben toen naar het servicecenter geweest in Rotterdam. Daar bleek dat haar telefoon kortsluiting heeft gehad en het laadgedeelte het dus niet meer deed. Ik had helaas de oplader niet bij me en de juiste papieren niet dus konden ze op dat moment niks voor me doen. Eenmaal thuis de oplader gehaald en ben toen hier naar de T-Mobile shop gegaan om de juiste papieren te halen. Hier adviseerde de verkoopster mij om zelf de telefoon weer naar het servicecenter te brengen dat dit sneller gaat dan dat hun hem zouden verzenden. Dat had ik toen gedaan alleen bleek dat de onderdelen nu moeilijk aan te komen zijn en kwamen hun met het voorstel voor een andere telefoon alleen dat laat zich nu dus al 6-7 weken op zich wachten😏

Maar goed we komen er vanzelf hoop ik...

Hopelijk kan TM iets voor je doen! Ik denk namelijk dat TM dit had moeten regelen.

Daar bestaat geen enkele twijfel over, de verkoper is ten alle tijden het aanspreekpunt en de partij die verantwoordelijk is voor de afhandeling van garantie. Verkopers verwijzen echter vaak naar fabrikanten omdat dit een aantal dagen bespaart.

U hebt ook rechten als u geen extra garantie van de verkoper kreeg of bijkocht. Gaat uw product eerder stuk gaat dan u mag verwachten? En het is niet uw eigen schuld? Dan hebt u volgens de wet recht op gratis reparatie of vervanging door de verkoper. Ook als er niks over garantie van de verkoper of fabrikant op uw aankoopbewijs staat. Want u hebt deze rechten volgens de wet. Daarom noemen we dit ook wel ‘wettelijke garantie’.

Ga voor de wettelijke garantie naar de verkoper en niet naar de fabrikant. Want de verkoper is verantwoordelijk voor de producten die hij verkoopt. De fabrikant heeft die wettelijke verplichting niet.

Quote afkomstig van Consuwijzer.

Vooral dat laatste stukje is niet geheel onbelangrijk. In principe sta je nu n.l. als consument - omdat omruilen of repareren niet mogelijk is - met je rug tegen de muur en mag je hopen dat het defecte toestel alsnog geretourneerd wordt zodat je deze alsnog kunt aanleveren bij T-Mobile zodat deze tot een passende oplossing kunt komen.

Verstandigste is en blijft dus altijd direct naar de verkoper te gaan en deze alles te laten afhandelen, de paar dagen die het extra oplevert kun je dan beter voor lief nemen.

 

Had @Chanmegan het toestel wel achtergelaten bij de T-Mobile winkel en deze direct al van de fabrikant vernomen dat het toestel niet te repareren zou zijn geweest - binnen acceptabele tijd - dan had de T-Mobile winkel het toestel moeten omruilen en was het sneller opgelost kunnen zijn.

De extra dagen die het in beslag neemt om een toestel vanuit de winkel bij de fabrikant te krijgen, wegen vaak niet op tegen de voordelen die je binnen het consumentenrecht hebt. Waar een (web)winkel zich n.l. wel aan moet houden, hoeft een (zoals in de quote te lezen valt) fabrikant dit niet.

 

Ik zou zeggen, probeer Samsung c.q. het servicecenter ertoe te bewegen nu eens te komen met het vervangende toestel of retourneren van het toestel zodat je deze alsnog kunt afleveren bij T-Mobile eventueel met eerdere correspondentie tussen jou en de fabrikant, zodat T-Mobile wellicht direct het toestel omruilt.

Let wel; bij vervangend toestel vanuit de fabrikant, vervalt de wettelijke garantie voor zover ik mij kan herinneren. Deze afspraak is dan n.l. buiten T-Mobile om gegaan waardoor T-Mobile niet meer wettelijk verantwoordelijk is voor garantiezaken.

 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Gerrit078  Dat is algemeen bekent maar nu te laat! Dank voor het delen,

Bovendien is het zo dat in de algemene voorwaarden staat 4.4 dat je de telefoon bij TM moet aanbieden en er niet eerst door een andere partij aan mag laten sleutelen. In dit geval heeft Samsung al besloten om om te ruilen maar wanneer is nog de vraag🙈🤨
 

 Garantie en reparatie
4.1 De reparatie zal kosteloos worden uitgevoerd als deze onder de garantie valt en uit het onderzoek blijkt dat het toestel ondeugdelijk was op het moment van aankoop. Je hoeft in dat geval ook geen onderzoekskosten te betalen.
4.2 T-Mobile geeft na het voltooien van de reparatie een garantie van drie maanden op het gerepareerde onderdeel.
4.3 Als je de schade zelf veroorzaakt hebt, zoals het geval is bij - maar niet uitsluitend bij - val, stoot, buig, kras- en waterschade - valt de reparatie niet
onder de garantie. De reparatie valt ook niet onder de garantie als de economische levensduur van het toestel is verstreken

.
4.4 De garantie vervalt als het toestel, voordat het toestel bij T-Mobile ter reparatie werd aangeboden, al door jou of iemand anders is geopend ten
behoeve van inspectie en/of reparatie
 

Reputatie 1

@CrisTien 

@Gerrit078 

 

Bedankt voor jullie reacties.

Helaas sta ik nu inderdaad met mijn rug tegen de muur. De verkoopster in de T-Mobileshop had mij dit aangeraden dus zodoende ben ik naar het servicecenter gegaan. Het is jammer dat alleen mijn dochter erbij was toen dit tegen mij is gezegd. Het lijkt mij dat de verkoopster ook had geweten hoe dit in zijn werking gaat en zij had moeten zeggen het gaat wat langer duren maar....tuurlijk had ik dat dan geaccepteerd maar ik vertrouw haar erop dat zij mij een correct advies advies geeft...

Reputatie 7
Badge +14

@Chanmegan Ik ga vragen of een moderator naar dit onderwerp kan kijken. Geen garantie maar ga mijn best doen! Weet ook niet of ze wat voor je kunnen doen. Afwachten dus! 

Reputatie 7

Hi @Chanmegan,

Erg jammer om te lezen dat het allemaal zo lang duurt en dat je weinig reactie krijgt! 

Aangezien de bal nu bij Samsung ligt kunnen wij hier verder niets in betekenen en moet het echt vanuit Samsung komen. Je hebt waarschijnlijk alle mogelijke kanalen al benaderd, maar voor de zekerheid toch nog even de contactpagina. Ik zou ze vooral telefonisch blijven benaderen via 088-9090100, zodat het in ieder geval onder de aandacht blijft en je niet lang op een reactie hoeft te wachten.

Veel succes en als er iets anders is waar we bij kunnen helpen, laat het gerust weten!

Reputatie 1

@David 

 

Allereerst nog bedankt voor je bericht.

Toch zal ik zoals Samsung het zegt @Gerrit078 gelijk moeten geven. Vandaag kreeg ik weer een mail aangezien ik nog steeds geen telefoon heb mogen ontvangen. Dit is wat ik van hun vandaag ontving:

Wij vinden het een vervelende situatie dat je jouw toestel nog niet hebt ontvangen. Echter zijn wij nog druk bezig met het uitvinden waar het toestel zich bevindt. Deze nou namelijk afgeleverd moeten zijn, alleen het service center geeft aan van niet. 

 

Mocht je er toch vanaf zien, dan kunnen wij de order ook annuleren zodat je bij jouw verkoper terecht kan voor een passende oplossing. Je hebt daar jouw aankoop aangeschaft en niet bij Samsung. Zij zijn dan ook eindverantwoordelijk hierin. 

 

Wij als fabrikant hebben enkel een reparatieplicht en bieden dit aan als een service. Dit is dus geen verplichting. 

 

 

Zoals je begrijpt ben ik dus nog geen stap verder🤬