Beantwoord

OnePlus is inmiddels aan de 4e reparatie toe


Hi,

 

In de zomer van 2019 heb ik een OnePlus 7pro via jullie gekocht met mijn abonnement. Helaas heb ik het toestel inmiddels al 3x moeten laten repareren en moet ik het toestel inmiddels voor de 4e keer aanbieden.

De garantie loopt helaas ook binnenkort af, en T-Mobile kan mij helaas niet verder helpen omdat ze aangeven dat ik het toestel niet via hun heb laten repareren. Dit komt omdat er een instructie bij het toestel zat dat ik de reparatie direct bij OnePlus moest aanbieden.

 

Doordat de reparaties niet bekend zijn bij T-Mobile moet ik wederom het toestel aanbieden alleen dit keer via T-Mobile zelf. Persoonlijk vind ik het teleurstellend dat ik het toestel al 3x heb moeten laten repareren. En vraag hierbij of T-Mobile een passende oplossing heeft ook met het ook op de naderende verloop van garantie icm het aantal reparaties.

 

Mvg,

Youri

 

 

icon

Beste antwoord door Dave 5 June 2021, 11:58

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7

Hoi Youri,

Zonde dat je zoveel problemen hebt met jouw OnePlus 7 Pro. Ik heb deze telefoon toevallig zelf ook en het is een mooie smartphone, mits deze goed werkt natuurlijk! 

In ons systeem zie ik terug dat je hier halverwege april ook contact over hebt opgenomen via de chatfunctie. Mijn collega’s van de afdeling Repair hebben dit toen nagekeken, maar de reparatienummers die destijds doorgegeven zijn waren bij ons niet bekend en zij gaven toentertijd aan dat de reparatie hoogst waarschijnlijk via de fabrikant was gedaan. Dit bevestig je hierboven ook in jouw verhaal. Zij zagen daarnaast dat er een jaar geleden een reparatie door de reparatieservice van T-Mobile was uitgevoerd. Om in aanmerking te komen voor een omruiling of andere vorm van garantie moet het defect twee keer binnen drie maanden aangemeld en (indien mogelijk) gerepareerd. Wij kunnen geen garantie bieden op een reparatie die door een andere partij is uitgevoerd, dus in dit geval zal het toestel dan echt toch weer ter reparatie aangemeld moeten worden, zodat dit hopelijk spoedig en binnen de garantietermijn opgelost kan worden.

Mocht je nog andere vragen voor ons hebben dan horen we dat graag van je!

Hi David,

 

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad een top toestel als hij goed functioneert.

De 3e reparatie is uitgevoerd op 30-04-2021 door OnePlus. En vervolgens heb ik het probleem weer binnen 3 maanden. Wel vreemd dat T-Mobile niks voor mij kan betekenen als de reparatie via OnePlus is gegaan. De reden dat het via OnePlus is gegaan is omdat er een instructie bij aankoop zat om het toestel rechtstreeks door OnePlus te laten repareren.

Ook vind ik het vreemd dat er in jullie systeem staat dat ik het toestel eenmalig via T-Mobile heb laten repareren want voor alle 3 de keren heb ik dit direct door OnePlus laten doen (zoals in de instructie stond)

Reputatie 7

Hoi @YvdNet,

Je kaart inderdaad terechte punten aan en ik ga dit gelijk navragen bij mijn collega’s van de afdeling Repair die de eerdere case in behandeling hebben genomen. Hopelijk heb ik gauw meer info voor je, maar dat zal op z’n vroegst pas begin van de nieuwe week zijn. Zodra ik meer info heb dan hoor je het natuurlijk gelijk van me!

Voor nu in ieder geval nog een heel goed weekend!

 

Hi David,

 

Top dan wacht ik het even af.

 

Jij ook een fijn weekend!

Goedemiddag @David,

Is er inmiddels al een update vanuit de desbetreffende afdeling?

Alvast een fijn weekend!

Gr Youri

Reputatie 7

Hoi Youri,

Ik heb vandaag een reactie gekregen van mijn collega. Zij geeft aan dat ze niets met deze of vorige reparaties kunnen, aangezien zij geen inzage hebben in reparaties die door andere partijen zijn uitgevoerd. Een reparatieprocedure (en de aftercare daarvan) gaan dan echt via de partij die het toestel heeft gerepareerd.

Ik weet niet of zij nog verder iets uit kan zoeken, maar ze zou graag het IMEI-nummer willen van jouw toestel. Op deze pagina vind je de stappen om deze op te zoeken en dan kun je deze in een privébericht opsturen, zodat ik dit naar mijn collega door kan zetten.

Ik zie jouw privébericht graag spoedig tegemoet!

Reputatie 7
Badge +4

Als je via OP hebt laten repareren, dan zo uik eens via hun actieve community contact met ze opnemen. 

Hi @TAVL , thanks voor je bericht. Ik heb al een contact met OnePlus erover gehad maar zij zeggen je moet bij T-Mobile zijn omdat zij de verkoopende partij zijn. Bij OnePlus kom ik dus niet echt verder

Hi David,

Is er inmiddels al een update vanuit de desbetreffende afdeling?

Gr Youri

Reputatie 7

Hoi @YvdNet,

Yes, die heb ik inderdaad en deze had ik zelf even gemist, sorry voor het langere wachten!

Mijn collega's kunnen echt niets voor je betekenen met deze afgeronde reparaties, aangezien deze via OnePlus zijn verlopen. Zij zijn hierin dus toch de partij die je moeten helpen voor garantie op de uitgevoerde reparatie. Er werd ook aangegeven dat je het toestel wel direct via ons kunt aanmelden, maar dat staat dan los van de eerdere uitgevoerde reparaties. 

Ik vind het jammer dat we je hierin niet verder kunnen helpen, maar als je andere vragen hebt dan zitten we daar natuurlijk klaar voor!

Hi @David,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben het niet eens met de feedback die ik terugkrijg vanuit T-Mobile. Als ik het toestel aanmeld via de link die je in het vorige bericht vermeld dan word ik alsnog doorgestuurd naar de website van OnePlus. Hierdoor is de reparatie alsnog niet bekend bij T-Mobile.

Verder is T-Mobile de verkopende partij en dus verantwoordelijk. Verder heb ik bij aankoop ook geen klachten gehoord toen ik mijn geld bij T-Mobile kwam brengen.

Verder heb ik ook contact gehad met OnePlus en zij sturen mij ook terug naar T-Mobile omdat jullie dus de verkopende partij zijn.

Gaarne een passende oplossing en niet het probleem doorschuiven naar OnePlus.

Alvast een fijn weekend.

 

Gr Youri

Reputatie 7

Hi Youri,

Ik begrijp dat je graag een andere oplossing voor dit probleem had gezien, maar buiten wat ik hierboven heb vermeld, hebben we geen andere optie voor je. Je moet dus voor de vorige reparatie toch bij OnePlus zijn en een nieuwe reparatie kan direct via ons worden aangemeld. Als we iets anders hadden kunnen aanbieden dan had ik dat natuurlijk gelijk gedaan.

Mocht je nog ergens anders een vraag over hebben, dan zien we dat graag tegemoet. Jij ook alvast een fijn weekend toegewenst!

@YvdNet Reparatie is via die link wel bekend bij T-Mobile, en inderdaad is T-Mobile de verkopende partij en deze behoort elk probleem op te lossen met de consument alleen zit er een addertje onder het gras.

Doordat je T-Mobile met de vorige 3 reparaties gepasseerd hebt zijn zij nu wettelijk gezien geen partij meer, als er met een goed wat mis is behoor je de verkopende partij een oplossing te laten aanbieden, doordat er nu door derden aan is gesleuteld heb je je wettelijke rechten geheel verspeeld, je mag namelijk geen “eigen” reparaties uitvoeren ook al is dit de fabrikant zelf tenzij de verkoper je zelf door heeft gestuurd.

Hi @Doornekamp33 ,

 

Bedankt voor het meedenken.

Maar zodra ik op de link klik die David eerder heeft gedeeld Reparatie aanmelden dan wordt ik eindstand alsnog doorgestuurd naar de pagina van Oneplus: Reparatie OnePlus

 

Ja inderdaad, maar via de link van T-Mobile, niet via een rechtstreekse weg naar One plus.

Deze weg word wel gelogd bij T-Mobile.

Reageer