Beantwoord

oproep consumenten recht

  • 23 November 2021
  • 1 reactie
  • 155 Bekeken

Iphone XR is beeldscherm gerepareerd in maart 2020 en is nu weer stuk en telefoon is nog geen 3 jaar oud. Reparatie is in dit geval een nieuwe iphone kopen de XR of een andere. Ik schrok daar zo van. Wat nu ja u heeft geen garantie. Nu heeft Apple support mij verteld: u heeft wel consumenten recht. Ik voel me als klant in de kou gezet want ik heb al jaren lang klantIn Nederland is er consumentenrecht, dat stelt dat een product weliswaar een garantietermijn heeft, maar daarnaast ook een verwachte gebruikstermijn. In het geval van een Apple iPhone (A-merk) en ervaringen met eerdere toestellen, zou dit toch een jaar of 4 moeten zijn en dus moet de leverancier ook buiten de garantietermijn een tegemoetkoming geven. Apple zelf had het toestel kosteloos geruild  Ik moet bij T-mobile zijn want daar is het toestel gekocht. Zij beroepen zich echter enkel op de garantietermijn. Het consumenten recht heeft T-Mobile mij niet op gewezen. 

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 8 December 2021, 09:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AnitatSas 

Ik begrijp dat je graag gebruik had willen maken van onze garantietermijn. Maar voor alle door T-Mobiile geleverde toestellen geldt een garantietermijn van 2 jaar. Dat heeft verder niets met het merk te maken. De garantietermijn start op de leverdatum van het originele toestel. Als dat termijn is verstreken dan kun je alsnog je toestel ter reparatie aanbieden. Ik zie dat je mijn collega daar ook over hebt gesproken en ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.