Beantwoord

prepaid nummer achterhalen van wie


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo, ik word soms lastiggevallen op WhatsApp door een steeds wisselend prepaidnummer. Daarna is het nummer onbereikbaar. Kan ik achterhalen wie hier achterzit? Enige dat waar ik achter ben is dat het nummer eenmalig wordt gebruikt, prepaid is , en geen naam bij het nummer zit.

icon

Beste antwoord door eric 11 July 2021, 18:55

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @JOYSAM welkom op het forum.

Als jij al hebt uitgezocht dat het een prepaid nummer is waar geen naam aan is gekoppeld, dan kun niet via Whatsapp alsnog die naam opvragen. 

Gelukkig kent Whatsapp de mogelijkheid om nieuwe contacten gelijk te blokkeren.  Mocht je het echt heel vervelend vinden, dan kun jij een ander nummer aanvragen op je abonnement.

Dank je wel. Dus idd niet te achterhalen via een weg. Als ik het nummer bel om te achterhalen wie , blijkt het nummer al buiten gebruik te zijn.

Helaas dan heb ik pech. Een nieuw nummer voor mij is geen doen, maar begrijp dat dat idd dan de enige mogelijkheid is.

Reputatie 7
Badge +14

Tja, blijkbaar is er iemand die jou aan het vervelen/spammen/treiteren is. Maar blokkeren van die nummers in whatsapp als ze een eerst bericht sturen is misschien voldoende om dit te doen stoppen. Het blijft voor die persoon veel werk om elke keer nummers te wisselen en jou weer een 1e bericht te sturen vanaf dat nummer.

Nogmaals dank je wel.

Veel werk om een ander nummer te gebruiken @eric , Nog niet van Spoofen gehoord, koekkie om het te doen, elke keer een ander nummer hoef je geen sim kaarten voor te wisselen.

Reputatie 7
Badge +14

Veel werk om een ander nummer te gebruiken @eric , Nog niet van Spoofen gehoord, koekkie om het te doen, elke keer een ander nummer hoef je geen sim kaarten voor te wisselen.

Exact, zolang de spammer het nummer van @JOYSAM weet kan hij eenvoudig het blijven misbruiken. Een nieuw nummer voor Joysam verhelpt dat definitief, of de spammer moet dat nummer weer achterhalen.

Dank jullie wel voor jullie reacties .

Hallo! Ik vraag mij af hoe je kan zien dat iemand een prepaid nummer heeft.

Groetjes,

Maartje

Reputatie 7
Badge +14

Bedoel je of JIJ een prepaid hebt? Dat kun je zien aan het feit dat je geen maandelijkse factuur krijgt. Of een ander prepaid of abonnement heeft kun jij niet zien of horen.

Nee, joysam zegt dat ze door wisselende prepaid nummers wordt geappt. Ik vraag mij af hoe je kan zien dat iemand jou appt vanaf een prepaid nummer. 

Reputatie 7
Badge +14

Nee, je ziet niet aan een nummer dat jou smst of dat een prepaid of abonnement is. Voor het sturen van een sms heb je niet eens een mobiele simkaart nodig. Er zijn internet sites waar je elk nummer als afzender kunt opgeven en dan een sms sturen (betalen met b.v. creditcard).

Reageer