Beantwoord

Toch factuur na stopzetten abonnement mobiel


Enige tijd geleden met nieuwe provider in zee gegaan, zij regelden de opzegging bij T-Mobile. Overzetten met behoud van nummer ging probleemloos, ook in mijn account van T-Mobile stond keurig vermeld dat het abonnement is stopgezet. Gisteren zag ik dat voor de komende periode geld was afgeschreven door T-Mobile, deze afschrijving heb ik onmiddellijk gestorneerd. Vandaag kreeg ik een e-mail met verkapte dreigementen om alsnog te betalen.

Overigens heeft in mijn regio de mobiele verbinding er een paar dagen uitgelegen. Volgens de voorwaarden van T-Mobile zijn daar vergoedingsmaatregelen voor. Nooit iets van gehoord. Derhalve i.p.v. dat T-Mobile geld van mij te goed heeft is het omgekeerde het geval.

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 11 April 2022, 09:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @okkernoot 

Gaat dit om hetzelfde abonnement of een andere abonnement. Zie de beschrijving van de afschrijving voor het klantnummer.

Er was één abonnement en dat is stopgezet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @okkernoot 

Heel goed dat je dit aangeeft. Ik wil dit graag voor je uitzoeken, maar daarvoor heb ik wel je gegevens nodig. Zou je mij  dan een privébericht kunnen sturen met 06-nummer of klantnummer waar het om gaat? Dat staat aangegeven bij de afschrijving. En graag ook je naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan ga ik hiermee aan de slag!

Als je op mijn naam klikt dan zie je de optie ‘’stuur bericht’’. Ik zie je bericht graag tegemoet. 

Dit antwoord heb ik al drie dagen geleden gekregen. Graag een rectie op mijn laatste post.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @okkernoot 

Heb je @Hajar een privébericht gestuurd? De moderators zijn er vanaf maandag weer.

Zeker!

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile factureert achteraf. Kijk dus goed wat de facturatie periode is die op de factuur staat. Zeer waarschijnlijk is dit gewoon de periode tot de nummerportering. Zomaar incasso's terugdraaien levert inderdaad een incasso traject op. 

In mijn situatie factureert men vooraf, data staan ook duidelijk vermeld op de rekening.

Reputatie 7
Badge +15

T-Mobile factureeert bij mobiele abonnementen vooraf en de extra kosten worden gefactureerd op de volgende factuur van de volgende maand 👍

Reputatie 7
Badge +9

Hi @okkernoot 

Ik heb 4 dagen geleden op je bericht gereageerd en toen had ik uitgelegd waarom je nog een laatste factuur had ontvangen. Op je laatste factuur zie je dat jouw nieuwe maandbundel in ging op 26 maart en die wordt altijd vooraf in rekening gebracht. Jouw abonnement is op 28 maart stopgezet waardoor je nog 2 dagen gebruik hebt kunnen maken van je nieuwe bundel. Die 2 dagen zijn dus in rekening gebracht. Als je nu het bedrag dat nog openstaat van € 15.56 dan worden de 2 dagen verrekend en daarna wordt het teveel in rekening gebrachte abonnementsgeld vanaf de daadwerkelijke datum van opzegging gecrediteerd en teruggestort. Dat bedrag moet dus eerst voldaan worden en dan wordt de rest vergoed. 

Ik hoop dat je zo verder komt. Als er nog vragen zijn, laat het ons weten.