Beantwoord

Toestel mogelijk defect: hoe kan ik een reparatie voorkomen?

  • 29 August 2014
  • 1 reactie
  • 246467 Bekeken

Mijn toestel is (mogelijk) defect. Wat kan ik zelf doen om een reparatie te voorkomen?
icon

Beste antwoord door Willem 29 August 2014, 14:18

Bekijk origineel

1 reactie

Het kan je zomaar overkomen: je toestel gaat kapot. Gelukkig is je telefoon vaak snel te repareren. In sommige gevallen is het echter ook mogelijk de problemen zelf vrij eenvoudig op te lossen. Dit kan je gewoon thuis doen, zodat je toestel niet opgestuurd hoeft te worden en je hem ook niet twee weken kwijt bent!



► Mijn toestel vertoont kuren.. Wat nu?

Wanneer je problemen ervaart met je toestel zijn er altijd drie zaken die je ten alle tijde zelf uit kunt proberen:

1. Controleer of laatst beschikbare software op het toestel staat. Via onze Toestelhulp pagina kan je jouw toestel selecteren en zie je hoe je dit kunt controleren. Indien er een nieuwe update beschikbaar is, volg de instructies dan om deze te installeren.

2. Reset de fabrieksinstellingen. Is er geen software-update beschikbaar of lost deze het probleem niet op? Dan adviseren wij om de fabrieksinstellingen te herstellen. Je toestel wordt dan helemaal 'leeg' gemaakt, net alsof je hem vanuit de verpakking haalt. In veel gevallen biedt dit de oplossing. Zorg wel dat je een back-up maakt, zodat de gegevens op het toestel niet verloren gaan. Alle instructies hoe je dit kunt doen vind je ook terug op onze Toestelhulp pagina.

3. Controleer onze selfservice-pagina . Hier zie je wat je thuis kunt doen om een bepaald probleem op te lossen. Via deze selfservice-wijzer kan je jouw toestel selecteren en vind je specifieke problemen en tips die dit (mogelijk) kunnen oplossen.


► Waarom zou ik dit uitproberen? Heeft dit wel effect?

Een tijd terug heb ik zelf met een aantal T-Mobile medewerkers en Klant-Experts onze reparateur, Dynafix bezocht. Een verslag van deze dag vind je in dit topic.

Van alle toestellen die binnenkomen, zorgt in 30% van alle gevallen een software-update en/of reset van de fabrieksinstellingen voor de oplossing van het probleem… Dit was voor ons een echte eyeopener, omdat dit in principe dus een onnodige reparatie is. Deze handelingen kan je als klant namelijk ook eenvoudig thuis zelf uitvoeren, zonder dat je het toestel een tijdje kwijt bent.


► Wat is nog meer belangrijk wanneer ik een reparatie wil voorkomen?

We hebben vanuit de reparateur een aantal handige tips gekregen die je wellicht kunnen helpen een toekomstige reparatie te voorkomen. Je vindt hier een aantal algemene handige tips voor het gebruik van jouw smartphone. Daarnaast is vochtschade ook iets waardoor je toestel defect kan raken. Dit valt altijd buiten de garantie én is niet te repareren - de schade is onherstelbaar. In dit document vind je alle informatie over vochtschade en tips over wat jij kan doen om de kans op vochtschade zoveel mogelijk te beperken.

Als je een Samsung telefoon gebruikt dan kan je met behulp van dit topic controleren of het defect wordt veroorzaakt door je telefoon of door de software. Doe er je voordeel mee!


► Het is nog niet gelukt om mijn probleem op te lossen.. Wat kan ik nu nog doen?!

Mocht je de bovenstaande handelingen zonder resultaat hebben uitgeprobeerd, dan kan je via ons natuurlijk altijd een beroep doen op de 24 maanden fabrieksgarantie. Je kunt via onze website je toestel ter reparatie aanbieden. Daar vind je ook alle belangrijke en benodigde informatie over de reparatieprocedure. Wil je meer informatie over de status van je reparatie bij Dynafix? Bezoek dan dit topic!


Zorg wél dat je een back-up maakt van je gegevens zodat deze niet verloren gaan. Gedurende een reparatie wordt een toestel altijd leeggemaakt, dus met dat in je achterhoofd is een back-up maken niet onverstandig! Via onze Toestelhulp pagina kan je jouw toestel selecteren en stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen.

Reageer