Beantwoord

Verzoek tot verwijderen van BKR Registratie


Beste,

 

graag zou ik een mail adres of iets dergelijks willen ontvangen waar ik een brief heen kan sturen voor het verzoek van verwijderen van de (negatieve) BKR Registratue

icon

Beste antwoord door eric 28 July 2021, 11:08

Bekijk origineel

13 reacties

Gezien ik de registratie op mijn naam krijg dienden jullie mij op de hoogte te stellen. Dit is niet gebeurd.

Ook heb ik niets vernomen van wijzigingen van “mijn” abonnement. U heeft mij nergens in meegenomen. 

Wat betreft het abonnement met de bijbehorende aansprakelijkheid waar u maar op terug komt. Gesteld dat ik verantwoordelijk ben voor het abonnement dan was ik graag op de hoogte gehouden van eventuele betalingsachterstanden. Jullie weten mij te vinden voor een BKR registratie maar niet voor een aanmaning. Wel  duidelijk zijn in wie u aanspreekt, u spreekt mijn zoon aan voor achterstand in betaling maar meldt mij aan? 

De stichting BKR geeft onder andere inzicht in betalingsgedrag van personen, ik heb nu een H melding voor 5 jaar wegens te laat betalen. Ik vraag u mij alle facturen toe te sturen die ik te laat heb betaald, de registratie staat immers op mijn naam en betaal ik volgens u te laat. Daar wil ik een afschrift van. 

Nogmaals verzoek ik u indien u niet overgaat tot verwijdering van de registratie mij alle correspondentie inclusief te laat betaalde facturen gericht aan mij persoonlijk omtrent betalingsachterstanden en uw voornemen tot melding bij het BKR zo spoedig mogelijk te ontvangen. U heeft volgens de stichting BKR een verplichting om mij persoonlijk en tijdig op de hoogte te stellen wanneer u zich tot tot de Stichting BKR wendt. Dit is niet gebeurd. 
 

[Moderator edit: Wordt opgepakt in eigen topic: verzoek tot verwijderen van BKR registratie | Odido community]

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @BYM ,

Je hebt eigenlijk een eigen vraag i.p.v. dat je bijdraagt aan het topic van de starter. Open een eigen topic.

Van mijn bank heb ik na een kredietaanvraag te horen gekregen dat ik een BKR registratie op mijn naam heb staan en een krediet niet mogelijk zou zijn. Ik heb een krediet van de bank nodig voor een verbouwing van de keuken en voor een auto nodig. Ik ben al in gesprek geweest met een aannemer en het eea besproken en mondeling vastgelegd. Ik was ook niet op de hoogte van een betalingsachterstand en de daaruit voortvloeiende BKR registratie. Door de gemaakte afspraken bevind ik mij in een zeer lastig parket. Ik heb mondeling afspraken gemaakt niet wetende dat ik een BKR registratie had. 
 

De BKR registratie is ontstaan door het feit dat mijn toen minderjarige zoon ooit toestemming heeft gekregen om een abonnement af te sluiten. Kon niet anders. Dit abonnement is stilzwijgend voortgezet, ik ben hier in ieder geval niet meer in meegenomen. Verder had hij wel een account, rekeningnummer en de contactgegevens en correspondentie stonden op zijn naam. Ik had en heb totaal geen zicht meer op het abonnement. De betalingsachterstand is ontstaan toen hij al meerderjarig was. 

 

Nooit ben ik door u geïnformeerde over een achterstand. Ik heb geen facturen, aanmaningen en dergelijken ontvangen zodat ik de kans had om te reageren. U heeft mijn zoon aangeschreven en aangemaand maar mij geregistreerd in het BKR register. Dit is niet juist.
 

Ik heb het telefoonnummer wat ik nu heb al 25 jaar in gebruik en heb nooit een betalingsachterstand gehad maar nu zet u mij weg als wanbetaler! 

Vindt u het niet krom dat als ik vandaag een abonnement bij u of een andere aanbieder zou willen afsluiten dit op basis van BKR toetsing niet mogelijk is terwijl ik 25 jaar al trouw de rekening betaal?  
 

Overigens geeft u ook valse informatie door aan het BKR, ik heb geen betalingsachterstand bij u of aan een ander, ook nooit gehad. Zo zet u een derde ook op het verkeerde been. Mijn zoon kan namelijk wel een abonnement bij u of een ander of een lening afsluiten. U belast mij met de fout die mijn meerderjarige zoon heeft gemaakt.


Ook zijn jullie verplicht volgens BKR 1 a 2 weken voor een melding mij op de hoogte te stellen van jullie voornemens om een melding te doen. Dit is nooit gebeurd. Zo ja, wanneer en hoe hebben jullie mij persoonlijk geïnformeerd voordat jullie mij hebben aangemeld? 

 

zie website BKR: 

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/registratie-bij-stichting-bkr/hoe-zit-het-met-de-wetten-en-regels-van-kredietregistratie/

Daarnaast zijn kredietaanbieders verplicht om het ons te laten weten als je een betalingsachterstand op je krediet hebt. Zij zijn ook verplicht je vooraf te laten weten dat de achterstand wordt gemeld als je nog langer wacht met betalen. Dit bericht krijg je zo'n 1 tot 2 weken voor de registratiedatum.

 

Graag verzoek u de BKR registratie die op mijn naam staat te corrigeren door het te verwijderen.

 

 

 

Had eigen account. Kreeg ook de rekeningen en kn abonnement verlengen. Alleen toen er echt niet betaald werd kwamen ze bij mijn man terecht en hij kreeg de BKR melding. 
wij hebben nooit een schrijven of iets gehad van Odido over een achterstand. 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @heijden.boom ,

Had jullie zoon een eigen account,  tenaamstelling en geboortedatum?

Of stond het op naam van je man met zijn geboortedatum en “leende” je dit abonnement uit aan je zoon?

 

Mijn man heeft een BKR registratie gekregen op het abonnement van onze zoon. 
Hoe krijgen we die registratie weg achter onze naam. Hebben alles betaald. 
Bij BKR nu een negatieve registratie en wij kunnen nu geen hypotheek krijgen!!

Bedankt Odido!

 

Wel vier klanten die gewoon betalen elke maand! 
Zo jammer!

 

Nee, tenzij de registratie niet terecht is.

 

Op mijn bkr staat dat het beëindigd is

kan ik het ook laten verwijderen? Eerder dan 5 jaar?

 

Reputatie 7

Hoi @ericroza1994,

Het verwijderen van een registratie bij het BKR gebeurt altijd, zoals Eric hierboven ook terecht aangeeft, altijd automatisch. Is er een bijzondere reden waarom je dit verzoek wilt doen of ben je het misschien ergens niet mee eens? Het heeft even geduurd tussen jouw eerste en tweede bericht, misschien is er in de tussentijd al iets veranderd? 

Als we iets meer weten over de achtergrond van jouw vraag, dan kunnen we je hopelijk gericht helpen aan meer informatie.

We zien jouw reactie graag tegemoet!

hoi @ericroza1994. Welkom bij de community.

Een BKR registratie wordt geplaatst zodra er achterstanden ontstaan van betalingen en een Herstel wordt bij de registratie gezet zodra de achterstanden zijn betaald. De gehele registratie van de achterstand verdwijnt na 5 jaar.

 

Beste,

 

dat is mij bekend, graag zou ik alsnog de gegevens willen ontvangen zodat ik een brief/mail kan sturen met het verzoek,

 

gr. eric 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Maize 

Op welke manier heb je jouw toestelkrediet afbetaald? Als je via de resterende toestelkrediet in een keer hebt afbetaald via My T-Mobile dan wordt je registratie binnen 2 werkdagen verwijderd bij BKR. Via een andere manier binnen 5 weken. Als je mij een privebericht stuurt met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN dan kijk ik graag met je mee!

Dag,

 

Ik heb mijn toestel afbetaald maar mijn bkr registratie is nog niet aangepast. 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @ericroza1994. Welkom bij de community.

Een BKR registratie wordt geplaatst zodra er achterstanden ontstaan van betalingen en een Herstel wordt bij de registratie gezet zodra de achterstanden zijn betaald. De gehele registratie van de achterstand verdwijnt na 5 jaar.

 

Reageer