Beantwoord

Visual Voicemail werkt niet meer


Visual Voicemail  werkt niet meer, ik heb hem geprobeerd opnieuw in te schakelen door abonnement te stoppen en weer aan te zetten, en netwerk setting te resetten zo als gesuggereerd maar dat werkt allemaal niet.

icon

Beste antwoord door Asp666 17 December 2021, 13:56

Bekijk origineel

42 reacties

Hi @richardvb 

Kun je mij een privebericht sturen met 3 voorbeelden met datum en tijdstip waarop je dit ervaart? Dan zet ik het door naar de technische afdeling.

Hi Hajar,

Ik heb ook dezelfde problemen. Het lijkt er op dat er meer klanten zijn die dit ervaren. Is het al bekend waar dit door komt?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Master-Joks 

Het moet voor ieder klant onderzocht worden om te controleren of de instellingen goed staan. Er is dus niet een specifiek oorzaak. Heb jij een zakelijk abonnement? Dan kun je gratis bellen met onze zakelijke klantenservice. Je kan ze bereiken op 0800 7112 en dan helpen zij jou graag verder met dit onderzoek. Als je een particulier abonnement hebt dan kun je mij een privebericht sturen met 3 voorbeelden met datum en tijdstip waarop je dit ervaart. Dan kan ik dit voor je doorzetten. 

Na de verlenging van mijn contract bij T-Mobile kreeg ik een bericht dat mijn Visual Voicemail contract niet doorliep. Onmiddellijk dus weer aangezet, maar sinds die tijd krijg ik geen bericht van een ingesproken bericht. Niet via Visual Voicemail, niet via SMS of hoe dan ook. Ik heb geprobeerd voicemail aan en uit te zetten (via SMS naar 1223), maar dat levert niets op. Ik heb geen dual sim kaart, goede verbindingen en eigenlijk is er (aan mijn kant) helemaal niets veranderd dat verklaart waarom ik nu niet weet wanneer ik een voicemail heb (laat staan via visual voicemail).

 

Reputatie 7

Hoi Jan,

Een erg lastig probleem en goed dat je laat weten wat je al getest hebt! 

Staat de meest recente software al op jouw toestel? Heb je de bundel Visual Voicemail ook al eens helemaal uitgeschakeld om deze vervolgens weer aan te zetten? Dat zijn nog de laatste twee opties die je zelf zou kunnen testen, alvorens we dit uit moeten laten zoeken door m'n collega's.

Ik hoor het graag van je, Jan!

Ik heb hetzelfde probleem. 

 

Gisteren Visual Voicemail abonnement afgesloten via de My T-Mobile app, en werkt niet. Ik had via 1233 al een voicemail ingesteld, maar ik krijg überhaupt niet de optie om een voicemail te configureren via mijn IPhone. Enige wat ik in mijn telefoon app zie is: Bel Voicemail.

 

Ondertussen van alles geprobeerd:

  • Voicemail, aan en uitzetten
  • Netwerk herstel gedaan
  • Dataroaming aan en uit gezet + vliegtuigmodus
  • IPhone opnieuw aan en uit gezet
  • Visual voicemail abonnement opnieuw af en aangesloten

Ik ben op dit moment een beetje radeloos.. Iemand die mij kan helpen?

Ik heb precies hetzelfde probleem! Alles geprobeerd maar helaas krijg ik niks te zien. Was er al een oplossing bij jou?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GinaGeorgia 

Goed dat je al van ales hebt getest. Is je toestel ook voorzien van de laatste software update? Als het na de update nog niet werkt kun je dan aangeven of je een zakelijk abonnement hebt? Zo ja, dan kun je gratis bellen met onze zakelijke klantenservice. Je kan ze bereiken op 0800 7112 en dan helpen zij jou graag verder met dit onderzoek. Als je een particulier abonnement hebt dan kun je mij een privebericht sturen met 3 voorbeelden met datum en tijdstip waarop je dit ervaart. Graag ook vermelden welk toestel je gebruikt. Dan kan ik dit voor je doorzetten. 

Hier hetzelfde verhaal, Visual voicemail is niet te activeren op de iPhone 12, ik heb deze week al met 6 verschillende mensen van de helpdesk gesproken wat ik heb moeten doen:

  • meest recente software update
  • dataroaming aan + wisselgesprek aan + wisselen tussen data aan
  • netwerk instellingen gereset
  • voicemail aan/uit gezet en nieuwe welkomsttekst ingeschakeld
  • Visual voicemail aangezet (werkt ook niet)
  • Wachtwoorden hetzelfde gezet in Voicemail
  • bij “mijn telefoon” moest ik “mijn nummer” invullen

ik heb het idee dat niemand van T-mobile een idee heeft hoe het aan te zetten.  als er iemand is op de helpdesk die dit wel weet, laat die dan een duidelijk instructie schrijven!

 

Nog een kleine aanvulling, ondertussen al weer 2 medewerkers verder, de laatste gaf aan dat er een troubleschoot lijst afgewerkt moet worden, dus de volgorde van bovenstaande stappen worden x op x doorlopen. maar de laatste medewerker wist meer en het is opgelost dmv de volgde stappen:

  • netwerk instellingen gereset
  • wachtwoord opnieuw ingesteld  (bel 1233 dan keuze 3 dan 1)
  • en een bericht sturen naar  72436 met de tekst STATE

daarna werkte binnen enkele seconden alles perfect!

 

Dank je Asp666, dit werkt! Ik had alles geprobeerd, helpdesk, netwerkinstellingen herstellen, roaming aan etc.. Weet niet of het het nieuwe wachtwoord was of het STATE bericht naar 72436, maar Visual Voicemail werkt direct weer. 

Zolang als dit loopt heeft niemand mij kunnen helpen maar STATE bericht naar 72436 sturen was bij mij ook de oplossing

ik vermoed een service nummer 😏

Heb al sinds het overschakelen geen visual voicemail meer, ook nergens de mogelijkheid om het in mijn abonnement aan te zetten. De enige reden waarom ik ooit voor T-mobile koos was voor visual voicemail.

 

Software ge-update, roaming staat aan, nog steeds niks. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @M C T 

Goed dat je al verschillende dingen hebt getest. Ik ga mijn best doen om je Visual Voicemail weer werkend te krijgen. Zou je het volgende kunnen proberen?

  • netwerk instellingen resetten
  • wachtwoord opnieuw instellen (bel 1233 dan keuze 3 dan 1)
  • en een bericht sturen naar  72436 met de tekst STATE

Ik ben benieuwd of het hiermee is opgelost!

Hi @M C T 

Goed dat je al verschillende dingen hebt getest. Ik ga mijn best doen om je Visual Voicemail weer werkend te krijgen. Zou je het volgende kunnen proberen?

  • netwerk instellingen resetten
  • wachtwoord opnieuw instellen (bel 1233 dan keuze 3 dan 1)
  • en een bericht sturen naar  72436 met de tekst STATE

Ik ben benieuwd of het hiermee is opgelost!

Hi Hajar,

 

Bedankt, dit had ik al geprobeerd. Intussen ben ik erachter gekomen dat een hele klant gerichte medewerker in de T-mobile shop mijn abbo had omgezet van GO naar @Work en ik begrijp dat daarvoor Visual Voicemail niet beschikbaar is?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @M C T 

Het klopt dat Visual Voicemail niet beschikbaar is in combinatie met een zakelijk @Work abonnement. Visual Voicemail is alleen te gebruiken bij particuliere abonnementen en zakelijke klanten met een particulier abonnement (zoals Go) kunnen ook Visual Voicemail gebruiken. Kom je zo verder met deze informatie?

Hi @M C T 

Goed dat je al verschillende dingen hebt getest. Ik ga mijn best doen om je Visual Voicemail weer werkend te krijgen. Zou je het volgende kunnen proberen?

  • netwerk instellingen resetten
  • wachtwoord opnieuw instellen (bel 1233 dan keuze 3 dan 1)
  • en een bericht sturen naar  72436 met de tekst STATE

Ik ben benieuwd of het hiermee is opgelost!

Ik heb hetzelfde probleem hier…. wil bovenstaande graag uitproberen… Maar hoe ‘reset’ ik mijn ‘netwerk instellingen’?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @M C T 

Goed dat je al verschillende dingen hebt getest. Ik ga mijn best doen om je Visual Voicemail weer werkend te krijgen. Zou je het volgende kunnen proberen?

  • netwerk instellingen resetten
  • wachtwoord opnieuw instellen (bel 1233 dan keuze 3 dan 1)
  • en een bericht sturen naar  72436 met de tekst STATE

Ik ben benieuwd of het hiermee is opgelost!

Ik heb hetzelfde probleem hier…. wil bovenstaande graag uitproberen… Maar hoe ‘reset’ ik mijn ‘netwerk instellingen’?

Wat voor mobiele telefoon toestel heb je? Er bestaan instructies voor het resetten van je netwerk instellingen. Voor meer informatie volg deze instructies

Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan horen we het natuurlijk graag 

Hi @M C T 

Goed dat je al verschillende dingen hebt getest. Ik ga mijn best doen om je Visual Voicemail weer werkend te krijgen. Zou je het volgende kunnen proberen?

  • netwerk instellingen resetten
  • wachtwoord opnieuw instellen (bel 1233 dan keuze 3 dan 1)
  • en een bericht sturen naar  72436 met de tekst STATE

Ik ben benieuwd of het hiermee is opgelost!

Ik heb hetzelfde probleem hier…. wil bovenstaande graag uitproberen… Maar hoe ‘reset’ ik mijn ‘netwerk instellingen’?

Wat voor mobiele telefoon toestel heb je? Er bestaan instructies voor het resetten van je netwerk instellingen. Voor meer informatie volg deze instructies

Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan horen we het natuurlijk graag 

Ik heb een iPhone 11 Pro Max, en ik snap prima het die werkt…. Welke netwerk instellingen moet ik resetten en waar vind ik die dan… Ik neem aan dat het de T-Mobile provider netwerk instellingen zijn, want mijn wifi instellingen daar is niets mis mee (ben een IT’er)

 

 

Reageer