Beantwoord

Waarschuwingssms bij verbruik belbundel

  • 19 August 2021
  • 5 reacties
  • 680 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Is het mogelijk om een wasrschuwings sms van t-mobile te ontvangen als je belbundel bijna op is? Zo ja, hoe stel ik dat in?

icon

Beste antwoord door eric 19 August 2021, 22:16

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @H.C welkom bij de community.

Voor data is het heel lastig om het verbruik bij te houden, je telefoon kan ook spontaan data gebruiken door een app. Daarom is daar een waarschuwing en een verlaging van snelheid als die bundel op is.

Als jij belt ben je daar veel bewuster mee bezig en bellen voor abonnementen wordt ookniet realtime verwerkt. Daarom is er geen speciale waarschuwing sms, de app geeft je near realtime inzicht. Als je een beperkte bundel hebt zul je daar dus moeten kijken. Echter is elk abonnement voor een paar euro per maandte verhogen naar Unlimited spraak. Dan hoef je dit niet meer in de gaten te houden.

Thanks voor je antwoord @eric 

Het betreft mijn zoon van 12 die in principe aan zijn huidige belminuten genoeg moet hebben. Daar hij zich (nog) niet echt bewust is van het feit dat elk belletje, hoe kort ook, hem belminuten kost misschien toch maar s gaan kijken voor unlimetid bellen. Dank voor de tip! 👍

Sorry, maar ik heb moeite dit te geloven. Het stelt technisch niets voor om zo’n functie te implementeren. En ook al is de melding niet realtime, is die ook nuttig als die wat later komt.

Weinig mensen zullen zelf hun minuten tellen of elke dag hun tegoed bekijken.

 

 Volgens mij is dit gewoon een verdienmodel van alle providers.

Reputatie 7
Badge +14

Dat zou goed kunnen,  maar bij elk abonnement kun je jezelf voor €2,50 euro voor zo'n situatie 'verzekeren'. Dan heb je unlimited bellen.

Reputatie 6
Badge +6

'’Is het mogelijk om een wasrschuwings sms van t-mobile te ontvangen als je belbundel bijna op is? Zo ja, hoe stel ik dat in?'’'

Hi @H.C., nog een kleine toevoeging: dit hoef je niet zelf in te stellen. Je ontvangt altijd een sms van ons bij 80% en bij 100% dataverbruik. Klanten met een Basis Sim krijgen sms'jes bij ongeveer 50% en 100% verbruik van de belbundel (andere abonnementen krijgen geen sms'jes rond verbruik van de belbundel). Dit kunnen zij zelf in de gaten houden in hun My T-Mobile account: t-mobile.nl/verbruik, Daarnaast kunnen zij  ook naar 1202 bellen om hun status op te vragen.
.
Let op: De sms’jes worden niet exact bij 50% en 100% verbruik uitgestuurd. Tweemaal per dag (in de ochtend en in de middag) sturen we de sms uit. Je kan dus al een paar uur buiten de bundel aan het bellen zijn, voordat je de 100% verbruiks-sms ontvangt. Daarom is het handig om het verbruik zelf in de gaten te houden. 

 

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer