Beantwoord

Welkom sms buitenland (in Nederland)

  • 31 October 2021
  • 16 reacties
  • 742 Bekeken

Kan iemand mij uitleggen waarom ik vanmorgen om 0600 uur een sms met "Welkom in België" krijg terwijl ik gewoon thuis in Nederland ben?

 

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 31 October 2021, 11:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Yorg 

Hier hetzelfde

Misschien een foutje van T-Mobile?

Ik heb hetzelfde, maar dan vanuit Duitsland en Oostenrijk. Ben je de laatste tijd in België geweest?

Dit was niet helemaal de bedoeling # negeer maar.

(Hoe verwijder ik deze reactie dan weer op dit forum?)

Hallo @Yorg 

Hier hetzelfde

Misschien een foutje van T-Mobile?

Maar die kwam ik niet tegen bij het zoeken aangezien de titel en de reden van posten anders zijn.

Het tijdstip zou kunnen als zijn klokje nog niet bijgesteld staat (alhoewel dat tegenwoordig toch automatisch zou moeten gaan).

Ik heb hetzelfde, maar dan vanuit Duitsland en Oostenrijk. Ben je de laatste tijd in België geweest?

De laatste keer buitenland was in ieder geval België ja 

Ok, ik verwacht dan wel dat het een verlate melding is, of een dubbele. Laatste keer buitenland bij mij was Duitsland/Oostenrijk.

Hoe kun je die berichtmelding uitzetten?

Of moet T mobile dat doen?

Kreeg vannacht om 4 uur het eerste bericht

Reputatie 7
Badge +14

Ik zag op het Tele2 forum ook zo'n bericht. Ik vermoed dat ze werkzaamheden hebben gehad. Kijk het even aan, als het een issue is zal T-Mobile dit uit zichzelf oplossen.

Reputatie 7
Badge +14

@Yorg  @Waqqas  @Vdu123  @eric Helaas Nieman op vakantie maar foutje🙈✅

Tekst van TM op Twitter

 

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten een sms heeft ontvangen waarin ze welkom worden geheten in het buitenland, maar momenteel gewoon in Nederland zijn. We zijn op dit moment op zoek naar de oorzaak. Sorry voor het ongemak en de verwarring!

Reputatie 7
Badge +14

Hoe kun je die berichtmelding uitzetten?

Of moet T mobile dat doen?

Kreeg vannacht om 4 uur het eerste bericht

In je account my TM kan je dat volgens mij uitzetten. Anders even aan de moderators vragen om ze het uitzetten 

Aha, ik ben dus niet de enige. 

Zou de vertraging ook zomaar twee weken kunnen zijn?? 

Ik kreeg vanmorgen ook een ‘spook-sms’ met Welkom in Belgie… was daar twee weken geleden voor het laatst.

Waarschijnlijk komt het door het einde van de zomertijd. Ik heb er vandaag al 3 gehad. De eerste had in juli al moeten komen. Denk dat ze alle sms berichten van het afgelopen half jaar er nu pas uithoren. 

Reputatie 7
Badge +1

https://tweakers.net/nieuws/188822/telcos-op-t-mobile-netwerk-stuurden-onterecht-automatische-sms-buitenlandbezoek.html

Bovenstaande link geeft de reden aan

1 berichtje?

 

Ik ben een maand geleden op vakantie geweest, nu stromen de welkoms berichten van Duitsland en Tsjechië binnen, begon zeer vroeg in de morgen en de frequentie neemt toe, zit nu al op 18 berichten, de SMS'jes blijven zeer irritant binnenstromen..

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij zo te lezen betreft het alleen providers die diensten aanbieden via netwerk T-Mobile, ik heb zelf Youfone op KPN netwerk en geen last 

Reputatie 3

Ik kreeg er 3, Belgie, Duitsland en Duitsland. 

leuk hoor, om 6 uur in de ochtend. Het is een beetje de gewoonte van t-mobile, smssen verzenden op dit soort tijdstippen. 

en dan vervolgens doodleuk het met  “Al met al mag de sms dus genegeerd worden.” afdoen ???

echt geen beste service, maar dat wist ik al.. mijn abonnementen lopen af, verlengen is geen optie..