Beantwoord

Datagebruik in Zwitserland


Ik weet dat er vaker een topic over dit onderwerp is geweest maar wil T-mobile dit toch nogmaals onder de aandacht brengen. Alleen T-mobile heeft Zwitserland niet in de bundel zitten. De overige providers wel. De prijzen van Travel en Surf zijn exorbitant hoog en daarmee niet een reële oplossing om toch in Zwitserland te kunnen bellen/internetten. Ook is het abonnement van T-mobile niet goedkoper dan andere providers en kan dus niet als argument dienen voor het excluderen van Zwitserland. Wij hebben thuis 4 T-mobile abonnementen en daarom wil ik T-mobile erop attenderen dat bij de verlenging van het abonnement dit voor ons een belangrijke rol zal spelen (lees overstap naar provider die wèl gewoon Zwitserland aanbiedt). Het is tijd om dit gewoon eens te gaan aanpakken T-mobile en niet te verschuilen in argumenten die geen hout snijden!

icon

Beste antwoord door eric 2 June 2021, 15:51

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De travel & Surf bundel voor Zwitserland is de laagst geprijsde bundel (zone 1). Om dat nu exorbitant hoog te noemen… We zijn natuurlijk wel verwent dat met roam like home, en de bundels in Nederland het allemaal bijna niks kost, maar Zwitserland zit nu eenmaal niet in de EU en het is zo ie zo een heel duur vakantieland, dus meestal rijdt ik er alleen maar heel snel doorheen. Dus liever de bundel voor NL + EU zo laag mogelijk beprijsd houden en dan voor die ene keer dat iemand het nodig heeft in Zwitserland een bundel kopen.

Die redenatie gaat mank omdat de overige providers dit wèl gewoon in hun bundel hebben tegen kosten die identiek zijn aan T-mobile. Kijk maar eens bij Simyo (=KPN netwerk). T-mobile lijkt dus in vergelijk met andere providers minder goed met de Zwitserse providers te kunnen onderhandelen. Het “lage prijs” argument klopt dus gewoon niet.

Reputatie 7
Badge +14

Het houdt op zijn minst de diversiteit in de markt. Als iedereen hetzelfde aanbiedt geldt alleen nog de laagste prijs. Dus als voor jou een ander aanbod in de markt beter is, dan heb je keus.

Ik heb geen Zwitserland nodig, en als ik er een keer doorheen rijdt neem ik genoegen met wat data kosten. Ik heb wel een fantastisch product van T-Mobile met vast glasvezel internet en unlimited bel/data voor €50,-. Dat werkt misschien voor jou weer niet omdat je geen vast internet bij T-Mobile hebt, en zoek jij liever een aanbod waar je geen meerkosten voor Zwitserland hebt. Prima toch?

Er wordt wat afgedreven van het onderwerp. Het gaat hier niet over glasvezel internet. Het blijft toch vreemd dat je met T-mobile in Zwitserland niet gewoon van je abonnement gebruik kunt maken terwijl dat bij alle andere providers wel zo is tegen dezelfde kosten. Aangezien meerdere klanten hier tegenaan lopen (zie dit forum) is mijn opbouwende kritiek aan T-mobile hier nog eens goed naar te kijken. Doe er je voordeel mee zou ik zo zeggen. 

Reputatie 5

Ik ben het met je eens @Ton Wouters . Ik begrijp ook niet waarom er niet (desnoods een beperkte) bundel mogelijk is in Zwitserland. Met bijv. Simpel  (ook van T-Mobile) kun je voor een tientje per maand onbeperkt bellen met op dit moment 12GB welke ook in Zwitserland geldig is. Met mijn T-Mobile abonnement moet ik dan een bundel van 25euro kopen voor 2GB die 14 dagen geldig is en dan kan ik nog geen seconde bellen.

Daarnaast kunnen de @Work abonnementen wel hun bundel in Zwitserland gebruiken en hebben gratis 5G terwijl de prijs maar weinig afwijkt van de consumenten abonnementen. Ik begrijp daarom niet dat T-Mobile Zwitserland niet toevoegt, desnoods met een beperktere data en bel bundel.

Ik ben ook mee eens met @Mark-DenHaag en @Ton Wouters. Dit is ook een beetje vreemd maar ik overweeg om naar een zakelijke abonnement te gaan of toch naar een andere merk:

"Heb jij een @Work-abonnement na 06-05-2018 bij ons afgesloten? Dan valt Zwitserland onder de Zone EU en kun je bellen, SMS’en en internetten zonder dat daar extra roaming-kosten voor in rekening worden gebracht. Voor alle abonnementen die zijn afgesloten vóór 07-05-2018 blijven de tarieven en roaming-voorwaarden voor Zone 1 Zwitserland van kracht.

https://www.t-mobile.nl/zakelijk/service/tarieven

 

Wij zitten nu -noodzakelijk- inmiddels 3 weken in Zwitserland en zullen wrs nog langer moeten blijven. Wat opvalt is dat de belkosten jn die tijd inmiddels 15% duurder zijn geworden. Ik begrijp de inflatoire factor, maar dit is toch wel  buiten proporties. Wat vinden jullie

gr anton

Reputatie 5

Ik heb mijn standpunt hierboven al gezegd...

Het gaat mij hier om de prijsstijgingen van het bellen vanuit Zwitserland.

Bijzonder genoeg valt bij Tele2 (ook T-mobile) Zwitserland wel gewoon onder de EU wat betreft roaming. 

Bijzonder genoeg valt bij Tele2 (ook T-mobile) Zwitserland wel gewoon onder de EU wat betreft roaming. 

Dat had ik ook gezien inderdaad. Helaas nadat ik t mobile had gekozen...

Ik zit nu in italië en had op de heenweg geen internet

kan ik nu in italië alvast voor over 5 dagen (de terugreis) een travel en surfpas bestellen of kan dat pas als ik zwitserland in rij?

Reputatie 7
Badge +14

Zodra je Zwitserland in rijdt en je wilt internet gebruiken krijg je een melding om een bundel aan te schaffen. Dat is dan de eerste mogelijkheid. 

Dank je voor het snelle antwoord

Het is inderdaad heel vervelend. Ik zit hier met 2 kinderen in Zwitserland, we moeten veel heen en weer rijden, en hoe kan ik de route vinden als ik mijn routeplanner niet kan gebruiken. 

Reputatie 5

@Petra76 Dan moet je een bundel aanschaffen.

 

Maar blijft vreemd dat de merken Tele2 en Simpel wel de bundels in Zwitserland toestaan (netzoals de concurrenten KPN en Vodafone). Waarbij je bij Simpel met een abonnement van 10euro nu je bundel van 15GB in oa Zwitserland kumt gebruiken en je als tmobile klant voor 25euro een bundel van 2GB kunt kopen per 14 dagen...

Reputatie 7
Badge +14

Tja, als alle merken hetzelfde zouden bieden zou er toch geen concurrentie zijn? Je kunt dus rekening houden met wat voor jou belangrijk is bij het aanschaffen van een abonnement.  Zwitserland zit niet in de EU, dus dat is een punt van aandacht. 

Beste Eric, Ik zou me meer druk maken over de klant behulpzaam te zijn, dan te denken over concurrentie. En ja 10 jaar geleden wist ik niet dat ik onverwachts in Zwitserland zou moeten zijn., ik wist dat zelfs vorige maand niet. 
Ik ben al 10 jaar klant met 3 abonnementen, heb vorige maand ook nog het Tmobile thuis afgesloten, heb daar nu zeker spijt van. 

@Petra76 Dan moet je een bundel aanschaffen.

 

Maar blijft vreemd dat de merken Tele2 en Simpel wel de bundels in Zwitserland toestaan (netzoals de concurrenten KPN en Vodafone). Waarbij je bij Simpel met een abonnement van 10euro nu je bundel van 15GB in oa Zwitserland kumt gebruiken en je als tmobile klant voor 25euro een bundel van 2GB kunt kopen per 14 dagen...

Tja heb al 2 bundels moeten kopen🥴

Ik vraag me het volgende af: Tele 2 had/heeft wel bereik in Zwitserland, T-Mobile niet. Nu is het beide Odido geworden, toch maakt Odido nog onderscheid op basis van de oude naam (op 11-9-2023 had oud Tele-2 wel internet en oud T-Mobile geen internet in Zwitserland). Hoe kan dit? Zijn jullie geen Odido, maar Tele2 en T-Mobile?

Reputatie 7
Badge +14

Voor alle oude abonnementen blijven prijzen en voorwaarden hetzelfde. Pas als je naar een nieuwe propositie van Odido verlengt krijg je te maken met de nieuwe prijzen en voorwaarden. 

Reageer