informatie

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?
Reputatie 5
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 1688 reacties

Stel je wilt een app kopen in de Google Play Store, dan is het natuurlijk super handig als je dit via jouw Odido factuur kunt betalen! Lekker makkelijk, veilig en je hebt geen creditcard nodig. Wil je hier graag gebruik van maken, maar lukt het niet? Lees dan onderstaande tips door!

 

Account is niet meer beschikbaar

Heb je een betalingsachterstand? Dan wordt deze optie tijdelijk geblokkeerd. Na betaling van het openstaande bedrag, wordt de blokkade verwijderd.Kijk op Mijn Odido of je een blokkade voor Apps betalen via de factuur hebt. Je vindt dit bij Gegevens & Instellingen > Blokkades

 

Jouw account komt niet in aanmerking voor mobiele betalingen

  • Je bent een PrePaid-klant; dan kun je geen Apps Betalen via Odido Factuur
  • Je bent geen klant van Odido; apps betalen via Odido Factuur is alleen beschikbaar voor Odido Abonnees.
  • Je hebt een MTV Mobile abonnement; je abonnement is geblokkeerd voor mobiele betalingen. Je kunt de blokkade laten uitzetten door ons. Laat hieronder dan even een bericht achter!
  • Klanten met een Data Connect of Flex-abonnement kunnen niet voor Apps Betalen via Odido Factuur.

 

Aankoop overschrijdt transactielimiet

Per aankoop geldt een limiet van € 70,00. Koop je een app die duurder is, selecteer dan een andere betaalmethode. Ook is er een maandelijkse limiet, namelijk € 250,00. Deze maandelijkse limiet loopt gelijk met de factuurdatum. Je kunt een overzicht van al jouw aankopen terugvinden in jouw Google Play account.

 

Betaalwijze Odido Factuur niet zichtbaar

Heb je in de laatste 10 dagen een update gedaan van de Android versie, Google Play, Google wallet of de beveiliging? Of heb je misschien een nieuwe sim geactiveerd of heb je een ander 06-nummer gekregen? Dan kan hierdoor de betaalwijze in de war zijn. Volg in dat geval de volgende stappen:

  1. Log de Google account uit op het toestel
  2. Zet de wifi uit
  3. Zet het toestel uit 
  4. Zet het toestel weer aan 
  5. Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het Odido netwerk, niet met wifi! 
  6. Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
  7. Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten

 

 

Betalen via Odido Factuur werkt nog steeds niet, wat nu?

In sommige gevallen moet de betaalmethode opnieuw ingesteld worden. Jouw registratie moet verwijderd worden, zodat je alsnog apps kan betalen via jouw Odido Factuur. Volg daarvoor de volgende stappen: 

  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden 
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'Odido NL31612345678' [/list] Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

 

Heb je bovenstaande tips doorlopen, maar kun je nog steeds geen aankopen doen via je factuur? Laat dan een bericht achter met daarin alvast de volgende gegevens: Google-account (username), wanneer was de laatste onsuccesvolle poging en wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de Odido factuur? Dan gaan wij je verder helpen!


186 reacties

Reputatie 1
Probleem is opgelost. Ik kan weer betalen via my t-mobile rekening.
Hallo T- Mobile,



ook ik kamp met dit probleem.

En ik heb alle stappen al 2x doorgelopen om zeker te zijn dat ik niets gemist heb.

Maar ik blijf de melding krijgen dat het account niet geverifieerd kan worden.

Sinds afgelopen maandag heb ik een nieuw toestel en zijn de problemen begonnen.



[bekend bij moderators]

laatste succesvolle aankoop: 14-2

zojuist nogmaals geprobeerd maar kreeg weer de foutmelding.



Ik heb ook al contact gehad met Google Play Services maar zij hebben me gezegd dat dit bij jullie lag.



Alvast bedankt voor de hulp
Probleem is opgelost. Ik kan weer betalen via my t-mobile rekening.



Wat hebben ze gedaan om het te verhelpen?
Reputatie 1
Probleem is opgelost. Ik kan weer betalen via my t-mobile rekening.



Wat hebben ze gedaan om het te verhelpen?




geen idee...



Ik ben naar de playstore gegaan, naar menu, naar mijn account, betaalmethoden, dan betalen via mijn t-mobile-rekening.

Dan zoals altijd die sms versturen (naar 6040) en deze keer pakte hij hem, en het werkt weer....
Alle tips geprobeerd, maar ik blijf een fout melding krijgen als ik een app wil kopen en betalen via mijn t-mobile factuur. Erg frustrerend! Er zijn inmiddels wel een heleboel smsjes te zien, omdat er steeds staat probeer het opnieuw wat ik al een aantal keer gedaan heb. Neem aan dat deze mij geen geld kosten!
Reputatie 1
Als je onbeperkt smsen hebt dan zitten er geen kosten aan die sms'jes. Dit is in mijn geval zo. Het is inderdaad heel erg frustrerend als het niet werkt.



Ik hoop dat het voor jullie ook snel weer werkt.
Reputatie 5
Hi Ruivercity,



Bedankt voor het delen van de juiste informatie. Ik heb het gelijk voor je doorgezet naar de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is. Zij nemen dit in behandeling en voorzien jou binnen 6 werkdagen van een reactie. Onze excuses voor het ongemak!
Reputatie 5
Hi ieruzz,



Goed dat je dit bij ons aangeeft. Ik kan me voorstellen dat dit frustrerend is!



We helpen je graag verder. Zou je ons willen voorzien van de volgende informatie:



• IMEI-nummer van het toestel

• Google-account van de klant (username)

• MSISDN van de klant

• Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?

• Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als het nooit gelukt is, graag aangeven.

• Heeft de klant een blokkade App Store aankopen via T-Mobile factuur of heeft de klant ooit deze blokkade gehad, zo ja wanneer?



Dit kan je naar mij of één van mijn collega's sturen in een privébericht. Dan zorgen wij dat de informatie bij de juiste afdeling terecht komt zodat het opgelost wordt.
Reputatie 1
Nou sorry het probleem is bij mij nog steeds niet op gelost ik kamp al met dit probleem vanaf 26 januarie gr erica ten kleij
Reputatie 5
Hey Erica,



Flink balen dat het nog steeds niet is opgelost Erica 😞.



Ik zie dat je hier nog contact over hebt gehad en dat je voor het laatst op 26 januari een aankoop hebt kunnen doen. Klopt dat? Onze technische afdeling heeft het probleem nog in onderzoek en ik moet je nog even om geduld vragen. Excuses dat het zo lang duurt. Laat je het weten als je in de tussentijd nog vragen hebt?
Ik kan ook niets kopen via playstore . Alles geprobeerd maar op Google wallet heb ik geen keuze facturering via toilet te kiezen.
Eerder heb ik ook al gemeld dat ik hier problemen mee heb. Paar dagen later heeft technische afdeling telefonisch contact met me opgenomen. Samen hebben we verschillende stappen ondernomen. Helaas is het nu nog altijd niet verholpen. Ze zouden nog iets laten weten, maar heb niks meer gehoord. Ik denk dat jullie hier enorm veel geld mislopen zolang deze service niet werkt.
Reputatie 7
Badge +9
@Kayrasilo:



Wat jammer dat het bij jou ook niet lukt. Ik zie in het systeem dat mijn collega jouw gegevens heeft doorgezet naar onze technische afdeling. Zij zullen binnen 6 werkdagen contact met je opnemen om je probleem op te lossen.



Houd je ons op de hoogte?



@E.Sikkenga:



Mijn collega's zijn nog steeds bezig met je case. Ik verwacht dat zodra zij een oplossing hebben zij contact met je zullen opnemen. Ik begrijp dat het heel vervelend is dat het niet werkt, maar nog even geduld...



Als jullie in de tussentijd andere vragen hebben, let me know!
Het lukt nog niet. Laatste poging was vandaag, 24-02-16 om 13:08. Google account is bobbelejanus@gmail.com en er heft nog geen succesvolle aankoop plaats gevonden
Ik ben door gestuurd naar dit stukje forum.. ik heb alles wat ik kon vinden op internet al geprobeerd, meerdere malen..

Nu is mijn vraag, naar wie moet ik gegevens doorsturen en welke zijn dat?
Ik heb op 10 februari hierover contact gehad met de klantenservice. Binnen zes werkdagen zou daarover contact met me worden opgenomen, wat tot op heden niet is gebeurd. Ondertussen werkt het nog steeds niet.



M'n laatste succesvolle aankoop is geweest op 09-12-2015. Ik zie in de berichten-app dat er sms-berichten worden gestuurd naar 6040 maar er komt geen respons. Overigens heb ik wel vorige maand m'n abonnement verlengd (die vanaf mei in gaat) en een sim-wissel moeten uitvoeren.



Wat meer terugkoppeling over de stand van zaken zou ik kunnen waarderen...
Reputatie 5
@Danielleboes9



Jouw probleem is momenteel al in behandeling bij onze technische jongens. Ze zijn het momenteel nog aan het onderzoeken en nemen contact met je op zodra er meer informatie over bekend is. Sorry dat het wat langer duurt!



@Stefan80



Ik zie inderdaad dat David je hier naartoe heeft verwezen. In de openingspost van Thalina kun je precies zien wat je nog uit kunt proberen. Onderaan haar bericht zie je welke gegevens je in dit topic kunt achterlaten. 🙂



@David81



Ik zie inderdaad dat je hier eerder contact over hebt gehad. Zou je ons nog kunnen voorzien van de volgende informatie: je Google-account (username), wanneer je laatste succesvolle en onsuccesvolle poging was. We kunnen dit dan bij het onderzoek toevoegen. Alvast bedankt!
Ee is een bericht volgens een sms van tmobile.. maar ik kan nu niet naar pagina 4 van 4 om het antwoord te zien.. 😞
Begint echt irritant te worden..
Reputatie 1
Nou met recht stefan ik begin dr behoorlijk van te balen !!
Ik heb nog nooit eerder een (in-) appaankoop gedaan. Nu dat ik dat wel wil doen, krijg ik de betaalmethode via het Tmobilefactuur als optie. Zodra ik deze kies, krijg ik te zien dat mijn account wordt geverifieerd via een sms naar 6040. Maar dit mislukt elke keer.



Ik heb al ingelogd in mijn Google Wallet, maar ik daar zie ik alleen staan: 'er zijn nog geen transacties'. Bij betaalmethoden heb ik alleen de optie om een creditcard/betaalpas toe te voegen. Er staat dus niks van Tmobile, waarvan jullie zeggen dat ik het moet verwijderen.



Vervolgens heb ik mijn Google account verwijdert, terwijl de wifi uitstond. Dit is een waardeloze optie, want het heeft heel wat ellende met zich meegebracht. Ik heb een nieuw account aangemaakt: kaylalente95@gmail.com. Er is verder niks veranderd aan het probleem.



En voordat ik het vergeet. Nee, ik heb er geen blokkade opstaan.



Het lijkt mij een goed idee dat jullie dit probleem nu eens fatsoenlijk oplossen, gezien dat ik bij lange na niet de enige ben met dit probleem... En dat terwijl anderen al bezig zijn met het mogelijk maken van betalen in de 'echte' winkel met een telefoon.
Reputatie 5
Hi TmKayla,



Bedankt voor je gegevens. Ik kan me goed voorstellen dat je dit voor eens en altijd opgelost wilt hebben. Om ervoor te zorgen dat dit ook daadwerkelijk gebeurd heb ik het voor je doorgezet naar de afdeling die hierover gaat. Zij hebben meer inzicht in de benodigde gegevens en kunnen je van een oplossing voorzien.



Ze streven er naar om je binnen 5 werkdagen van een oplossing te voorzien. We zullen het dus nog even moeten afwachten. Onze excuses voor het ongemak!
Reputatie 1
Ondanks dat het bij mij weer werkt is er nooit naar mij gebeld door T-Mobile. Er werd mij ook gezegd dat er binnen 7 dagen een telefoontje zou komen. Toch ben ik dan erg benieuwd waarom het bij wel weer werkt en bij de rest zo te zien niet?
[bekend bij moderators] is mijn username. Het is nog nooit gelukt om een aankoop te doen dus er is geen eerste en geen laatste aankoop.

Ik heb alle stappen doorlopen die in het eerste bericht staan inclusief google account verwijderen en een nieuwe aangemaakt. Hoop dat het snel verholpen is of verholpen kan worden want ik heb geen idee wat ik nog kan proberen.
Reputatie 7
@Marvin053



Apart dat het weer werkt, want het heeft er alle schijn van dat het onderzoek nog lopend is. Hierbij bevestig je dus wel dat alles weer werkt zoals het zou moeten? Dan sluit ik het onderzoek namelijk.



Ik hoor het graag van je!



@Stefan80



Ik heb een onderzoek voor je ingeschoten, dit komt dan bij Google terecht en zij zullen het probleem verder oplossen. Hopelijk heb je nog heel even geduld, het is bijna opgelos! 🙂

Reageer