informatie

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?
Reputatie 5
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 1688 reacties

Stel je wilt een app kopen in de Google Play Store, dan is het natuurlijk super handig als je dit via jouw Odido factuur kunt betalen! Lekker makkelijk, veilig en je hebt geen creditcard nodig. Wil je hier graag gebruik van maken, maar lukt het niet? Lees dan onderstaande tips door!

 

Account is niet meer beschikbaar

Heb je een betalingsachterstand? Dan wordt deze optie tijdelijk geblokkeerd. Na betaling van het openstaande bedrag, wordt de blokkade verwijderd.Kijk op Mijn Odido of je een blokkade voor Apps betalen via de factuur hebt. Je vindt dit bij Gegevens & Instellingen > Blokkades

 

Jouw account komt niet in aanmerking voor mobiele betalingen

  • Je bent een PrePaid-klant; dan kun je geen Apps Betalen via Odido Factuur
  • Je bent geen klant van Odido; apps betalen via Odido Factuur is alleen beschikbaar voor Odido Abonnees.
  • Je hebt een MTV Mobile abonnement; je abonnement is geblokkeerd voor mobiele betalingen. Je kunt de blokkade laten uitzetten door ons. Laat hieronder dan even een bericht achter!
  • Klanten met een Data Connect of Flex-abonnement kunnen niet voor Apps Betalen via Odido Factuur.

 

Aankoop overschrijdt transactielimiet

Per aankoop geldt een limiet van € 70,00. Koop je een app die duurder is, selecteer dan een andere betaalmethode. Ook is er een maandelijkse limiet, namelijk € 250,00. Deze maandelijkse limiet loopt gelijk met de factuurdatum. Je kunt een overzicht van al jouw aankopen terugvinden in jouw Google Play account.

 

Betaalwijze Odido Factuur niet zichtbaar

Heb je in de laatste 10 dagen een update gedaan van de Android versie, Google Play, Google wallet of de beveiliging? Of heb je misschien een nieuwe sim geactiveerd of heb je een ander 06-nummer gekregen? Dan kan hierdoor de betaalwijze in de war zijn. Volg in dat geval de volgende stappen:

  1. Log de Google account uit op het toestel
  2. Zet de wifi uit
  3. Zet het toestel uit 
  4. Zet het toestel weer aan 
  5. Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het Odido netwerk, niet met wifi! 
  6. Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
  7. Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten

 

 

Betalen via Odido Factuur werkt nog steeds niet, wat nu?

In sommige gevallen moet de betaalmethode opnieuw ingesteld worden. Jouw registratie moet verwijderd worden, zodat je alsnog apps kan betalen via jouw Odido Factuur. Volg daarvoor de volgende stappen: 

  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden 
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'Odido NL31612345678' [/list] Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

 

Heb je bovenstaande tips doorlopen, maar kun je nog steeds geen aankopen doen via je factuur? Laat dan een bericht achter met daarin alvast de volgende gegevens: Google-account (username), wanneer was de laatste onsuccesvolle poging en wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de Odido factuur? Dan gaan wij je verder helpen!


186 reacties

Reputatie 1
Hallo David.



Inderdaad heel apart dan... Ik heb ondertussen al meerdere aankopen gedaan en alles lijkt weer normaal te werken.

Elke dag weer opnieuw die sms verzenden naar 6040 en op eens pakte hij hem.

Na een klein vreugde dansje weer dingen gaan kopen via de play store.
Reputatie 5
Hi Marvin,



Ah gaaf! Mooi dat het is opgelost. :)



Nu ben ik wel erg benieuwd hoe jouw vreugdedansje eruit ziet! Share it!
Reputatie 1
Haha. Nou dat zag er ongeveer zo uit!

https://youtu.be/-V_ldaoJnAg?t=36s
Ik kan nog steeds geen google betalingen doen via tmobile, de laatste gelukte betaling was 4 januari 2016, de laatste mislukte betaling was vandaag nog, ik kom niet verder dan dat Google mijn account bij jullie gaat verifiëren, en dat gaat steeds fout, ik weet dat jullie mijn username van google nodig hebben om te kijken , maar dat is mijn voor en achternaam, en dat nu op dit topic neer te zetten lijkt mij niet zo goed idee, graag andere oplossing. b.v.d
Reputatie 1
Mijn probleem was door gezet naar de technische afdeling.. ik zou binnen 7 dagen een bericht terug krijgen, heb op de 8ste dag nog steeds niks. Wordt hier nu toch wel erg moe van! Wil nu wel eens via factuur kunnen betalen!!
Reputatie 7
Badge +9
@Marvin: Je fresh prince vreugdedans ziet er geweldig uit, haha! You sure know how to bust a move! :P



@Lucia; Je kan je inloggegevens via een privébericht naar mij sturen. Ik ga dit dan doorzetten naar de technische afdeling



@MacJackDaniels; Ik heb de technische afdeling een herinnering gestuurd zodat zij jouw probleem nogmaals bekijken. Excuses voor het ongemak! Ik begrijp dat je dit probleem zo snel mogelijk opgelost wilt hebben.
Hoii ik heb een vraagje ik kan ook niet in de app aan kopen doen voor een spel en ook niet op de gtst app wat ik super graag doe maar helaas telkens moet ik een verificatie code doen en die krijg ik niet ik snap er niks van heb me al af gemeld en nu wil ik me weer aanmelden en zelfs dat lukt al niet meer
ik heb ook alles geprobeerd wat hierboven allemaal staat beschreven,en hij blijft maar verifieren naar 6040 ik hou de topic wel in de gaten voor verdere hulpmiddelen.

mvg raymond
Reputatie 7
Badge +9
Hi Jolanda;



Wat balen dat jij dit probleem ook ervaart. Heb je de tips die in dit topic worden gegeven al uitgeprobeerd? Het is belangrijk dat je ze eerst allemaal uitprobeert voordat wij dit doorzetten naar de technische afdeling.



Ik hoor graag van je!



@Raymond:

Als je de volgende gegevens in een privébericht opstuurt dan kan ik dit doorzetten naar de technische afdeling.



• IMEI-nummer van het toestel

• Google-account van de klant (username)

• MSISDN van de klant

• Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?

• Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur?
Hallo Hajar,

Ik kan nu weer op Google betalen via tmobile, maar alleen met mijn mobiel, helaas nog niet met mijn tablet,terwijl dit altijd kon, heb je een oplossing hiervoor? b.v.d.

groetje Lucia
Bij mij lijkt het weer te werken. Waar het valideren de afgelopen weken faalde lukt het vandaag opeens wel. Ben wel benieuwd wat er nu veranderd is.
Probleem is op mysterieuze opgelost ik kan weer betalen via rekening... bedankt voor jullie moeite

Mvg raymond
Bij mij werkt het sinds net ook weer. Geen idee wat er veranderd is. Verificatie is in ieder geval gelukt! Geen contact gehad met de technische afdeling.
Reputatie 1
Ik kan ook weer betalen via mijn t mobil via mijn telefoon helaas nog niet via mijn tablet graag hier ook nog oplossing voor alvast bedankt
Reputatie 5
@all



Fijn om te horen dat het weer werkt! 🙂 Als jullie nog vragen hebben of als er toch iets niet lukt, laat het even weten. Dan helpen we je graag verder!



@Ericatenkleij

Wat vervelend dat het nog niet via jouw tablet lukt! Ik zie in het systeem dat hierover al een case is ingediend en dat mijn collega's hier nog mee bezig zijn. Ik heb gevraagd om dit zo snel mogelijk uit te zoeken en terugkoppeling over te geven. Excuus voor het ongemak!



Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Hoi bij mijn werkt t nog steeds niet om te betalen via de factuur. Mvg iris
Bij mij werkt het nu wel gelukkig weer!

Bedankt TD.
Reputatie 5
@koalatjuh



Vervelend dat het bij jou nog niet werkt! Ik zie dat de afdeling die hierover gaat nog bezig is met jouw case. Het duurt iets langer dan verwacht, sorry voor het ongemak! Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer gebruik kunt maken van apps betalen via jouw factuur!



Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen, laat het even weten!





@Jeroendewaal,

Fijn om te horen Jeroen! 🙂 Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag. Fijne dag verder!
@Mitch, volgens mij was het Thalina. Zojuist leek het erop dat ik weer een aankoop kon doen via de factuur. Echter bleef mijn telefoon hangen en moest ik een reboot doen en nu is de optie weer verdenken. ..sorry voor de late reactie!! Krijg hier geen notificaties van.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Cher,



Dankjewel voor de terugkoppeling. Ik zie dat je gister om 16:43 een aankoop hebt gedaan via je factuur. Het lijkt erop dat alles weer werkt! Kan dat kloppen?



Mocht je nog ergens tegen aanlopen, let me know! Ik help je graag verder. 🙂
Hoi Hajar, helaas kan ik nog steeds niet betalen met mijn tablet, groetjes Lucia
@Hajar ja ineens werkte het wel weer na maanden. Heel vreemd, maar toch erg blij! Als het niet lukt dan horen jullie me!
Reputatie 7
Badge +9
Hi lucia,



Wat jammer dat het niet werkt. Heb je alle stappen in dit topic ook doorgenomen? Mocht het dan alsnog niet werken kun je dan de volgende gegevens in een privébericht naar mij sturen?



• IMEI-nummer van het toestel

• Google-account van de klant (username)

• MSISDN van de klant

• Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?

• Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur?



Ik hoor graag van je! :)



@Cher: Super dat het weer werkt! 😃
Hallo, een aanvullende vraag wat ik geen antwoord op kan vinden. Vanuit de playstore wordt je erop gewezen dat de provider geld kan rekenen voor een sms naar 6040. Moet ik me hier druk om maken? Ik kan nergens vinden wat dit mogelijk kost een of ik ergens een vast kom te zitten. Gaat dit zo bij elke aankoop, of is dit eenmalig?



Groet Marcel
Reputatie 7
Badge +9
Hi Marcel,



Welkom terug op ons forum!



Goed dat je dit navraagt. Het nummer 6040 is namelijk een SMS-dienst waar je kosten mee kan maken. Als je daar geen interesse in hebt dan kun je via Payinfo afmelden voor de 6040 SMS-dienst. Bekijk ook dit topic voor meer informatie over SMS-diensten.



Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!

Reageer