informatie

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?
Reputatie 5
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 1688 reacties

Stel je wilt een app kopen in de Google Play Store, dan is het natuurlijk super handig als je dit via jouw Odido factuur kunt betalen! Lekker makkelijk, veilig en je hebt geen creditcard nodig. Wil je hier graag gebruik van maken, maar lukt het niet? Lees dan onderstaande tips door!

 

Account is niet meer beschikbaar

Heb je een betalingsachterstand? Dan wordt deze optie tijdelijk geblokkeerd. Na betaling van het openstaande bedrag, wordt de blokkade verwijderd.Kijk op Mijn Odido of je een blokkade voor Apps betalen via de factuur hebt. Je vindt dit bij Gegevens & Instellingen > Blokkades

 

Jouw account komt niet in aanmerking voor mobiele betalingen

  • Je bent een PrePaid-klant; dan kun je geen Apps Betalen via Odido Factuur
  • Je bent geen klant van Odido; apps betalen via Odido Factuur is alleen beschikbaar voor Odido Abonnees.
  • Je hebt een MTV Mobile abonnement; je abonnement is geblokkeerd voor mobiele betalingen. Je kunt de blokkade laten uitzetten door ons. Laat hieronder dan even een bericht achter!
  • Klanten met een Data Connect of Flex-abonnement kunnen niet voor Apps Betalen via Odido Factuur.

 

Aankoop overschrijdt transactielimiet

Per aankoop geldt een limiet van € 70,00. Koop je een app die duurder is, selecteer dan een andere betaalmethode. Ook is er een maandelijkse limiet, namelijk € 250,00. Deze maandelijkse limiet loopt gelijk met de factuurdatum. Je kunt een overzicht van al jouw aankopen terugvinden in jouw Google Play account.

 

Betaalwijze Odido Factuur niet zichtbaar

Heb je in de laatste 10 dagen een update gedaan van de Android versie, Google Play, Google wallet of de beveiliging? Of heb je misschien een nieuwe sim geactiveerd of heb je een ander 06-nummer gekregen? Dan kan hierdoor de betaalwijze in de war zijn. Volg in dat geval de volgende stappen:

  1. Log de Google account uit op het toestel
  2. Zet de wifi uit
  3. Zet het toestel uit 
  4. Zet het toestel weer aan 
  5. Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het Odido netwerk, niet met wifi! 
  6. Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
  7. Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten

 

 

Betalen via Odido Factuur werkt nog steeds niet, wat nu?

In sommige gevallen moet de betaalmethode opnieuw ingesteld worden. Jouw registratie moet verwijderd worden, zodat je alsnog apps kan betalen via jouw Odido Factuur. Volg daarvoor de volgende stappen: 

  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden 
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'Odido NL31612345678' [/list] Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

 

Heb je bovenstaande tips doorlopen, maar kun je nog steeds geen aankopen doen via je factuur? Laat dan een bericht achter met daarin alvast de volgende gegevens: Google-account (username), wanneer was de laatste onsuccesvolle poging en wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de Odido factuur? Dan gaan wij je verder helpen!


186 reacties

@David



Ik heb het gevraagde uitgeprobeerd. Helaas werkt het alsnog niet. Ondertussen heb ik meerdere keren geprobeerd een aankoop in de app te doen. Helaas werkt het nog steeds niet.



Mvg.
Reputatie 5
Hoi mhmmd,



Erg vreemd.. Zou je nog kunnen aangeven om welke applicatie het gaat en wat de bedragen zijn? Als je de datum en tijdstip van de meest recente poging hebt dan zou dat ook erg helpen! Alvast bedankt voor je berichtje.
Reputatie 2
Beste mods, heb een smsje ontvangen dat er contact met mij gezocht is en of ik terug kon bellen. Nu bel ik al 2 dagen krijg een keuzemenu waar ik niks aan heb. Andere tips hoe ik toch nog geholpen kan worden zonder een lange wachttijd?
Reputatie 5
Hallo Onur,



Goed dat je dit aangeeft bij ons. Ik zie inderdaad dat onze collega's je hebben geprobeerd te bereiken. Tijdens het onderzoek hebben ze namelijk gezien dat er op 8 september een succesvolle aankoop heeft plaatsgevonden. Er staan geen blokkades actief op het systeem dus zou je er gebruik van moeten kunnen maken. Zou je dit nogmaals willen uitproberen? Dan kan ik dit voor je terugkoppelen aan de afdeling die hierover gaat.



Mocht het nog steeds niet werken dan kan je mij een privébericht sturen met daarin de onderstaande gegevens:



• Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?

• Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als het nooit gelukt is, graag aangeven.



Het liefst maximaal 3 dagen oud. Alvast bedankt voor je reactie!
Reputatie 2
Beste Issam, had eerder ook al aangegeven dat de optie betaling via facturering wel lukt via een nieuw google account maar ik wil dat dit ook lukt met mijn google account die ik daadwerkelijk gebruik omdat ik in game betalingen doe die verbonden zijn aan mn google account.
Reputatie 2
Op dit moment krijg ik een foutmelding dat mijn bestelling niet verwerkt kan worden en dat ik het opnieuw moet proberen.
Reputatie 7
Hey Onur.A,



Om welke game en welk bedrag gaat het in dit geval? Zou je voor de zekerheid ook kunnen doorgeven op welk account het nu wel werkt en op welke niet? Het onderzoek is uitgevoerd op het Gmailadres dat doorgegeven is aan Amy, daar zou een succesvolle transactie op gedaan zijn.



Als dit niet de goede is of als je een andere gebruikt, dan horen we dat graag. We kunnen daar dan verder onderzoek op (laten) doen.
Reputatie 2
Magic Rush maar op de transacties staat iets met elex. Je kan tot €50,- max per keer aankopen doen. Los van de game kan ik ook geen aankopen doen in google play store dus zal niet zo zeer met de spel te maken hebben. Mn gmail account die ik gebruik is onura994 en de laatste aankoop die jullie succesvol zien is waarschijnlijk onder de gmail account van oa6138. Die had ik nadat ik geen aankopen meer kon maken met onura994 aangemaakt om te kijken of het met een nieuw gmail adres wel zou doen en hij deed het. Trouwens dat ik geen aankopen meer kon doen met onura994 account is nadat ik mijn abo had verlengd met nieuwe nummer. Misschien is daar iets mee verkeerd gegaan.
Reputatie 5
Hallo Onur,



Bedankt voor de duidelijke toelichting. Ik heb de informatie direct doorgegeven aan onze collega's die hierover gaan. Zij gaan hier weer mee aan de slag en voorzien jou van een reactie als er meer bekend is. Let wel op dat onze collega's met een afgeschermd nummer bellen, druk deze dus niet weg. 😉
Goedenavond!



Ik ondervind reeds nog steeds hetzelfde probleem dat ik niet kan betalen via mijn Tmobile factuur.



Ik heb bovenstaande opties doorlopen ook is mijn toestel al herstart, maar als nog krijg ik de melding "deze betaalservice is niet beschikbaar. Neem contact op met je serviceprovider".



Ik heb reeds een nieuw abonnement afgesloten, met mijn oude abonnement kon ik gewoon netjes betalen.



Hebben jullie wellicht enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen?



Hoor het graag.



Ricardo G.
Reputatie 5
Hoi Ricardo,



Jammer om te horen dat het met bovenstaande tips niet is opgelost! Kun je mij in een privébericht de volgende informatie sturen:

- IMEI-nummer van het toestel

- Google-account (username)

- Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?

- Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als het nooit gelukt is, graag aangeven.



Dan ga ik een melding maken bij onze IT-afdeling zodat zij kunnen kijken naar een oplossing! Ik zie je reactie graag tegemoet.
hey t-mobile,



Net als iedereen bovenstaand krijg ik via tmobile facturering dat de sms voor verificatie niet lukt. Indien ik via credit card wil betalen blijft hij ook melden dat dot een ongeldige transactie is. Laatste betaling was op 16-11-2016. mislukte poging was 04-12-2016. username is me mail adres.



bovenstaande opties al meerdere malen geprobeerd zonder resultaat.



groetjes,



paulien
Reputatie 7
Badge +9
Hi Paulien,



Wat vreemd dat het op 16-11 wel lukte om een betaling te doen, want op dat moment had je namelijk een blokkade actief staan op app store aankopen. Weet je zeker dat je betaling toen was gelukt? Ik zie dat de blokkade inmiddels is verwijderd en dus zou je nu wel gebruik moeten kunnen maken van deze dienst. Zou je deze stappen eens kunnen volgen:



Log in op https://wallet.google.com

Ga naar onderdeel Betaalmethoden

Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'

Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.



Mocht het dan nog niet werken stuur mij dan de volgende gegevens in een privébericht:

- IMEI-nummer van het toestel

- Google-account (username)

- Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?

- Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als het nooit gelukt is, graag aangeven.



Ik hoor graag van je! 🙂
hey,



Het probleem is verholpen.

Blijkbaar bij visa een technisch probleem.



Bedankt voor de reactie!
Ook bij mijn account lukt sinds 11 juni 2016 geen betaling meer via T-mobile (de optie staat er niet meer tussen). Alle stappen zoals hierboven beschreven doorgelopen en getracht een aankoop te doen, maar niet gelukt
Reputatie 5
Hallo Puutswa,



Wat vervelend dat jij hier ook last van hebt. Zou je mij de onderstaande gegevens willen sturen in een privébericht?



- IMEI-nummer van het toestel

- Google-account (username)

- Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?

- Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als het nooit gelukt is, graag aangeven.



Dan ga ik een melding maken bij onze IT-afdeling zodat zij kunnen kijken naar een oplossing! Ik zie je reactie graag tegemoet.
Hoi, ook ik heb een probleem met Google play aankopen. Ik heb geen achterstand of iets anders wat er op de suggesties staat in het onderwerp hierboven aan de pagina. Ik krijg telkens dat het niet lukt en ik het opnieuw moet proberen. Kunnen jullie mij hiermee helpen zodat ik het gewoon weer kan gebruiken ?

Met vriendelijke groet Tamara
Reputatie 5
Hoi Astrania,



Wat vreemd dat ook jij hier last van hebt.



Zou je de onderstaande gegevens naar mij willen sturen in een privébericht? Dan zet ik het voor je door naar de afdeling die hierover gaat.



- IMEI-nummer van het toestel

- Google-account (username)

- Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?

- Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als het nooit gelukt is, graag aangeven.



Ik wacht je reactie af!
Hoi ik vroeg me af hoe lang kan het duren voor ik een privébericht krijg van de afdeling die hierover gaat?
Hoi ik vroeg me af hoe lang kan het duren voor ik een privébericht krijg van de afdeling die hierover gaat?



Heb je Issam de gevraagde informatie toegezonden via privébericht?

Mocht dit nog niet het geval zijn dan graag alsnog toezenden.



Heb je dit al wel gedaan dan heeft hij deze informatie toegezonden aan de betreffende afdeling en deze moet dit voor je controleren. Normaal gezien zou dit niet zo lang hoeven te duren maar het is op dit moment best wel beetje druk. Het kan dus iets langer duren dan normaal.
Okay dan weet ik een beetje wanneer ik er zelf op terug moet komen. Hartstikke bedankt voor de super snelle respons terug 🙂
Goedenavond



Op mijn oude telefoon kon ik aankopen uit de Google Play Store factureren naar mijn telefoonrekening, maar met mijn nieuwe toestel heb ik deze mogelijkheid niet. Er staat dan onder deze optie dat het niet geschikt is. Hoe kan ik dit aanpassen?



Met vriendelijke groet,



Bjorn
Reputatie 4
Hoi Hafcbj,



Gefeliciteerd met je nieuwe toestel! Begrijpelijk dat je wilt genieten van alle apps.:D



Allereerst heb ik jouw vraag even verhuisd naar het algemene topic dat we hierover hebben lopen. Zo houden we alles overzichtelijk bij elkaar. Ik heb voor je in het systeem gekeken en er staat in elk geval geen blokkades op "Aankopen in de app store". Het kan te maken hebben met de aanschaf van je nieuwe telefoon. Die wordt natuurlijk opnieuw gesteld en dat kan ervoor zorgen dat de betaalwijze in de war raakt. In het openingsbericht van dit topic staat stap voor stap uitgelegd wat je precies kan doen om de betaalwijze opnieuw in te stellen en het probleem op te lossen! Het is super handig om even alle tips & trics te checken.



Mocht je er niet uitkomen of het lukt je nog steeds niet, laat het mij dan weten. Ik sta voor je klaar!
Hallo Muberra,



Ik heb de stappen gelezen maar hoe log ik precies uit op het Google account?



Met vriendelijke groet



Bjorn
Reputatie 7
Hey Bjorn,



Ik ga je meer duidelijkheid verschaffen! Je kan uitloggen via Instellingen -> Accounts -> Google. Hier vindt je de optie om het Google account te verwijderen. Eventuele contacten en andere informatie wordt dan ook verwijderd dus het is verstandig om de informatie die je wil bewaren eerst te synchroniseren. Je vindt hier meer informatie over op de support pagina van Google Als je daarna de stappen volgt in het openingsbericht dan kan je weer kiezen voor 'Betalen via factuur'. Ik hoor graag of het gelukt is en mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!

Reageer