informatie

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?
Reputatie 5
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 1688 reacties

Stel je wilt een app kopen in de Google Play Store, dan is het natuurlijk super handig als je dit via jouw Odido factuur kunt betalen! Lekker makkelijk, veilig en je hebt geen creditcard nodig. Wil je hier graag gebruik van maken, maar lukt het niet? Lees dan onderstaande tips door!

 

Account is niet meer beschikbaar

Heb je een betalingsachterstand? Dan wordt deze optie tijdelijk geblokkeerd. Na betaling van het openstaande bedrag, wordt de blokkade verwijderd.Kijk op Mijn Odido of je een blokkade voor Apps betalen via de factuur hebt. Je vindt dit bij Gegevens & Instellingen > Blokkades

 

Jouw account komt niet in aanmerking voor mobiele betalingen

  • Je bent een PrePaid-klant; dan kun je geen Apps Betalen via Odido Factuur
  • Je bent geen klant van Odido; apps betalen via Odido Factuur is alleen beschikbaar voor Odido Abonnees.
  • Je hebt een MTV Mobile abonnement; je abonnement is geblokkeerd voor mobiele betalingen. Je kunt de blokkade laten uitzetten door ons. Laat hieronder dan even een bericht achter!
  • Klanten met een Data Connect of Flex-abonnement kunnen niet voor Apps Betalen via Odido Factuur.

 

Aankoop overschrijdt transactielimiet

Per aankoop geldt een limiet van € 70,00. Koop je een app die duurder is, selecteer dan een andere betaalmethode. Ook is er een maandelijkse limiet, namelijk € 250,00. Deze maandelijkse limiet loopt gelijk met de factuurdatum. Je kunt een overzicht van al jouw aankopen terugvinden in jouw Google Play account.

 

Betaalwijze Odido Factuur niet zichtbaar

Heb je in de laatste 10 dagen een update gedaan van de Android versie, Google Play, Google wallet of de beveiliging? Of heb je misschien een nieuwe sim geactiveerd of heb je een ander 06-nummer gekregen? Dan kan hierdoor de betaalwijze in de war zijn. Volg in dat geval de volgende stappen:

  1. Log de Google account uit op het toestel
  2. Zet de wifi uit
  3. Zet het toestel uit 
  4. Zet het toestel weer aan 
  5. Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het Odido netwerk, niet met wifi! 
  6. Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
  7. Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten

 

 

Betalen via Odido Factuur werkt nog steeds niet, wat nu?

In sommige gevallen moet de betaalmethode opnieuw ingesteld worden. Jouw registratie moet verwijderd worden, zodat je alsnog apps kan betalen via jouw Odido Factuur. Volg daarvoor de volgende stappen: 

  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden 
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'Odido NL31612345678' [/list] Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

 

Heb je bovenstaande tips doorlopen, maar kun je nog steeds geen aankopen doen via je factuur? Laat dan een bericht achter met daarin alvast de volgende gegevens: Google-account (username), wanneer was de laatste onsuccesvolle poging en wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de Odido factuur? Dan gaan wij je verder helpen!


186 reacties

Ik zelf heb ook deze problemen,maar ik kom uit bij mijn google account.Eerst kon ik wel app aankopen doen met mijn t mobile account en ineens niet meer.Nu ben ik dus ingelogd in mijn google account en zag dat mijn verificatie van mijn mobiel was uitgeschakeld.Denk dat dit iets is van goggle ivm een nieuw privicy beleid.Heb het aangezet en nubwachten tot het misscjien wel gaat werken.

Zelfde probleem hier verleden maand nog ingame aankopen gedaan.. En nu wil ik wat kopen en krijg ik een melding dat mijn verificatie niet lukt.. Terwijl ik zover ik kan zien geen blokkades heb en ook geen beperkingen op mijn abonnement terwijl ik elke maand netjes betaal of het nou 50 euro is of 300 ben nog nooit te laat geweest 

Reputatie 7

Hoi @_-GHOST-_,

Zou het kunnen zijn dat het komt door deze reden uit het eerste bericht in dit topic: 

Per aankoop geldt een limiet van € 70,00. Koop je een app die duurder is, selecteer dan een andere betaalmethode. Ook is er een maandelijkse limiet, namelijk € 250,00. Deze maandelijkse limiet loopt gelijk met de factuurdatum. Je kunt een overzicht van al jouw aankopen terugvinden in jouw Google Play account.

Je geeft namelijk wel aan dat je al aankopen hebt gedaan, misschien dat je al aan de limiet zit van het maximale bedrag wat je uit kunt geven voor aankopen? Als dit niet het geval is, stuur me dan een privébericht met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN. Ik kan en mag dan meekijken in ons systeem of er misschien iets veranderd is op jouw aansluiting.

We horen graag van je of het is opgelost!

Hallo, ik heb een soortgelijk probleem plus ik kan nergens een sms sturen en aan het begin van het contract kon ik mijn ABONNEMENT gebruiken

Mijne werkt ook nog steeds niet,maar waarom niet alles gewoon weer door de oude poort,IPV alle privé gegevens per persoon vragen terwijl het schijnbaar niets oplost.Heb ook alle oplossingen net geprobeerd,maar blijf de sms verificatie fout krijgen.Vind het best wel jammer dat T-Mobile het probleem zelf veroorzaakt,maar daarna gewoon traag werkt om het op te lossen.Ben al meerdere keren klant geweest bij T-Mobile,maar dit is het slechtste jaar,en waarschijnlijk nadat mijn contracten aflopen word het opzeggen en een andere provider zoeken die geen problemen heeft.Want dat bull verhaal van voor elke klant is het anders raakt kant nog wal aangezien we allemaal hetzelfde probleem hebben.

Reputatie 7
Badge +9

@Nico_utrecht 

Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien. 

Goedendag

Ik krijg nu telkens de OR-DVASA2-02

Melding als ik een google play aankoop wil doen via mijn factuur ik heb alles al geprobeerd

Ik heb alle blokkades opgeheven (zover ik weet)

En ik heb de betaalmanier ontkoppelt en probeer deze opnieuw te koppelen maar.. zodra ik die optie betaal via factuur kies geeft ie de error

Stel je wilt een app kopen in de Google Play Store, dan is het natuurlijk super handig als je dit via jouw Odido factuur kunt betalen! Lekker makkelijk, veilig en je hebt geen creditcard nodig. Wil je hier graag gebruik van maken, maar lukt het niet? Lees dan onderstaande tips door!

 

Account is niet meer beschikbaar

Heb je een betalingsachterstand? Dan wordt deze optie tijdelijk geblokkeerd. Na betaling van het openstaande bedrag, wordt de blokkade verwijderd.Kijk op Mijn Odido of je een blokkade voor Apps betalen via de factuur hebt. Je vindt dit bij Gegevens & Instellingen > Blokkades

 

Jouw account komt niet in aanmerking voor mobiele betalingen

  • Je bent een PrePaid-klant; dan kun je geen Apps Betalen via Odido Factuur
  • Je bent geen klant van Odido; apps betalen via Odido Factuur is alleen beschikbaar voor Odido Abonnees.
  • Je hebt een MTV Mobile abonnement; je abonnement is geblokkeerd voor mobiele betalingen. Je kunt de blokkade laten uitzetten door ons. Laat hieronder dan even een bericht achter!
  • Klanten met een Data Connect of Flex-abonnement kunnen niet voor Apps Betalen via Odido Factuur.

 

Aankoop overschrijdt transactielimiet

Per aankoop geldt een limiet van € 70,00. Koop je een app die duurder is, selecteer dan een andere betaalmethode. Ook is er een maandelijkse limiet, namelijk € 250,00. Deze maandelijkse limiet loopt gelijk met de factuurdatum. Je kunt een overzicht van al jouw aankopen terugvinden in jouw Google Play account.

 

Betaalwijze Odido Factuur niet zichtbaar

Heb je in de laatste 10 dagen een update gedaan van de Android versie, Google Play, Google wallet of de beveiliging? Of heb je misschien een nieuwe sim geactiveerd of heb je een ander 06-nummer gekregen? Dan kan hierdoor de betaalwijze in de war zijn. Volg in dat geval de volgende stappen:

  1. Log de Google account uit op het toestel
  2. Zet de wifi uit
  3. Zet het toestel uit 
  4. Zet het toestel weer aan 
  5. Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het Odido netwerk, niet met wifi! 
  6. Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
  7. Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten

 

 

Betalen via Odido Factuur werkt nog steeds niet, wat nu?

In sommige gevallen moet de betaalmethode opnieuw ingesteld worden. Jouw registratie moet verwijderd worden, zodat je alsnog apps kan betalen via jouw Odido Factuur. Volg daarvoor de volgende stappen: 

  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden 
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'Odido NL31612345678' [/list] Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

 

Heb je bovenstaande tips doorlopen, maar kun je nog steeds geen aankopen doen via je factuur? Laat dan een bericht achter met daarin alvast de volgende gegevens: Google-account (username), wanneer was de laatste onsuccesvolle poging en wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de Odido factuur? Dan gaan wij je verder helpen!

 

 

Al maanden hetzelfde probleem. Foutmelding dat ik met mijn abbonement geen aankopen kan doen. Precies na de verandering tele2 naar Odido lukt het niet meer. Frustratie op frustratie. Ik heb letterlijk alles al geprobeerd en ik weet het niet meer.. ik hoop dat dit zo snel mogelijk word opgelost.

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Lolabodelierx, van harte welkom op onze Community! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en ik zag een blokkade op betaalde servicenummers op je nummer staan. Dit wil namelijk ook voor problemen geven bij aankopen via de Google Play Store. Daarnaast zag ik ok een blokkade voor betaalde contentdiensten en een blokkade voor Appstore aankopen via je Odido factuur. Daarom lukte het ook niet. Deze heb ik zojuist allemaal voor je verwijderd. Zou je voor mij je toestel opnieuw willen opstarten en voor de zekerheid de betaalmethode ook opnieuw willen instellen?

  1. Log in op https://payments.google.com
  2. Ga naar onderdeel 'Betaalmethoden'
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en/of meteen 'Factureren via Odido / BEN'

Ik verneem graag van je of het daarna wel lukt! 

Hallo @Lolabodelierx, van harte welkom op onze Community! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en ik zag een blokkade op betaalde servicenummers op je nummer staan. Dit wil namelijk ook voor problemen geven bij aankopen via de Google Play Store. Daarnaast zag ik ok een blokkade voor betaalde contentdiensten en een blokkade voor Appstore aankopen via je Odido factuur. Daarom lukte het ook niet. Deze heb ik zojuist allemaal voor je verwijderd. Zou je voor mij je toestel opnieuw willen opstarten en voor de zekerheid de betaalmethode ook opnieuw willen instellen?

  1. Log in op https://payments.google.com
  2. Ga naar onderdeel 'Betaalmethoden'
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en/of meteen 'Factureren via Odido / BEN'

Ik verneem graag van je of het daarna wel lukt! 

Nope lukt nog steeds niet..

Reputatie 6
Badge +6

@Lolabodelierx geef het even een half uurtje de tijd om het te verwerken, aangezien ik de blokkades net had verwijderd. Het is van belang dat je daarna het toestel opnieuw opstart en ook de betaalmethode opnieuw instelt. Altijd even uit- en opnieuw inloggen met je Google account wil ook wel vaak helpen! 

Welicht heb je een limiet bereikt. Om billshocks te voorkomen, heb je namelijk:

  • een limiet van € 300,- per kalendermaand (dus niet per factuurperiode) en
  • een limiet van € 50,- per app (Dit geldt ook voor aankopen binnen apps. Maar, een klant kan per maand wel 30x een aankoop van € 10 in één app doen).

(Travel & Surf passen/MB-aanvullers tellen trouwens ook mee tot de limiet van € 300,- per kalendermaand)

Als dat niet het geval is en bovenstaande stappen ook niet hebben geholpen, raad ik je aan om even te kijken op de website van Google: https://support.google.com/googleplay/answer/4646404 en met hen contact hierover op te nemen. Vanuit onze kant staat dan verder alles goed ingesteld en kunnen zij het e.e.a. voor je checken! 

Reageer