Beantwoord

Aansluitkosten worden wel berekend


Reputatie 2

Ik heb sinds kort bij mijn T-Mobile thuis abonnement ook een T-Mobile Mobiel abonnement afgesloten. Dit kwam doordat er in een persoonlijk E-mail bericht van T-Mobile aan mij naar werd verwezen en omdat mijn abonnement bij Vodafone afliep leek mij dit wel een goede overstap.

In de E-mail werd aangegeven dat er geen aansluitkosten in rekening zouden worden gebracht. Maar nu krijg ik de Eerste afrekening en wat schetst mijn verbazing, er staan WEL aansluitkosten op, terwijl dit toch niet de afspraak was en ik dit ook in gesprekken met de T-Mobile Mobiel medewerkers onder de aandacht heb gebracht tijdens de voorgesprekken en bij het afsluiten van het mobile abonnement.

Dit zal dus gecorrigeerd moeten gaan worden. Graag hoor ik van u wat er gedaan gaat worden aan deze niet afgesproken extra kosten. Als bewijs voeg ik de E-mail toe die ik op 10-januari 2022 van T-Mobile mocht ontvangen waarin staat dat er GEEN AANSLUITKOSTEN IN REKENING ZOUDEN WORDEN GEBRACHT.

 

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 21 March 2022, 09:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

Reputatie 2

Hoi @medusaro ,

Je plaats een nieuwe vraag in een heel oud topic. Ook heeft jouw vraag een totaal andere insteek. Mijn advies, open een eigen nieuw topic.

 

Eric, is het zo goed, een nieuwe “eigen” topic gestart. Nu hopen dat het wordt opgepakt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @medusaro 

Het is ondertussen al bijna april, misschien is dat aanbod verlopen maar heb je een nieuwe aanvraag gedaan via de T-mobile website of via de knop bekijk je aanbod?

Reputatie 2

Hallo Waqqas,

ik ben in januari telefonisch met T-Mobile mobiel het contract aangegaan, dus nummerbehoud en overstaphulp van T-Mobile. Mijn abonnement bij Vodafone liep tot 10 maart en op die datum is het abonnement gestart.

Maar ik januari is er door mij aangegeven dat de aansluitkosten niet zou worden berekend zoals in de E-mail wordt/werd aangegeven en dit werd toen als afgesproken aangegeven, maar nu de eerste rekening komt staat de aansluitkosten er wel op en dat was niet de afspraak.

Tenslotte heb ik n.a.v. de E-mail van 10 januari de beslissing genomen om over te gaan naar T-Mobile Mobiel, dus gaat het verhaal dan het nu bijna april is echt niet op.

Vervelend dat ik T-Mobile Mobiel hier aan moet herinneren, maar aansluitkosten zijn hier niet op zijn plaats. Dit abonnement voor Mobiel loopt nu samen met het T-Mobile thuis abonnement.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @medusaro 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan ga ik ermee aan de slag!

Reputatie 2

Hajar,

dank voor je inspanning een fictief bosje bloemen

 

Reputatie 7
Badge +9

@medusaro Graag gedaan! Wat een mooie bos bloemen. Ik waardeer het heel erg! 😍

Reputatie 2

Hallo Hajar,

 

het  spijt mij dat ik je weer moet lastigvallen.

Ik krijg van Vodafone nog steeds abonnementskosten afschrijvingen. De afschrijving van maart heb ik terug geboekt omdat voor die maand het volledige abonnementsbedrag werd afgeschreven terwijl er 10 maart een einde kwam aan het abonnement want het werd door T-Mobile overgenomen.

Het is nu April en ik krijg weer een melding dat de abonnementskosten voor April gaan worden afgeschreven. Dat is al helemaal niet meer van toepassing aangezien April door T-Mobile Mobiel wordt verrekend. Als jullie het abonnement overnemen dan moet er dus een afrekening komen voor Vodafone voor de 10 dagen van Maart en verder moet het stoppen. Ik krijg echter de indruk dat Vodafone gewoon niet door heeft dat ik geen abonnement meer heb bij hun.

Graag hoor ik waarom ik nog steeds Vodafone kosten moet betalen??

Bijvoorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @medusaro 

Je kan hiervoor het beste contact opnemen met Vodafone. Wij hebben geen inzicht in hun gegevens en dus kan ik je daar geen informatie over geven. Ik hoop dat je zo verder komt!

Reputatie 7
Badge +14

Als er nummerbehoud plaatsvindt is dit direct ook de formele opzegging van een abonnement bij de oude provider. De simkaart van Vodafone werkt ook niet meer. Jouw mobiele nummer zit nu bij T-Mobile.

Kijk wel even op de factuur over welke periode Vodafone je factureert T-Mobile heeft bijvoorbeeld facturatie achteraf. Voor verdere vragen moet je inderdaad Vodafone benaderen. 

Reputatie 2

Hallo Hajar,

 

Heb Vodafone een E-Mail gestuurd inzake deze fout. Maar het blijft vreemd dat T-Mobile alles zou regelen, van nummerbehoud en overname abonnement, betaling aan T-Mobile. En nu moet ik zelf met Vodafone communiceren dat zij rekeningen blijven sturen terwijl mijn abonnement nu bij T-Mobile zit?

Eigenaardig, want ik had verwacht dat bij overgang naar T-Mobile alles zou worden geregeld door T-Mobile. Dus ook dat er een eindafrekening komt tot 10 maart en dan zou de kous af moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @medusaro  toen ik overstapte van VF (met nummerbehoud) terug naar T-Mobile ging er ook continue administratief iets mis. Achteraf bleek dat te zijn, omdat een medewerker het simkaartnummer verkeerd had geregistreerd in het systeem, hierdoor werd mijn aanvraag keer op keer afgewezen. Nadat het nummer gewijzigd was kon mijn aanvraag verder probleemloos verwerkt worden. Wat is de status van je nummerportering? https://www.t-mobile.nl/nummerbehoud/status

Reputatie 2

Hallo @Seccie,

Bij T-Mobile Mobiel gaat alles volgens afspraak, nummerbehoud, nieuwe SIM kaart die 10 maart werd geactiveerd en kreeg ik de abonnementskosten van maart in rekening gebracht. De eerste maand maart hadden ze wel aansluitkosten in rekening gebracht, terwijl dit niet was afgesproken, maar die fout wordt met de rekening van April terug gestort.

Dus dat komt goed, alleen betaal ik nu voor twee abonnementen terwijl ik er maar een heb, die van T-Mobile en moet Vodafone stoppen met rekeningen sturen.  Ik moet nu telkens de afgeschreven kosten door Vodafone weer terug laten storten. Lijkt mij niet de bedoeling.

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Seccie,

Bij T-Mobile Mobiel gaat alles volgens afspraak, nummerbehoud, nieuwe SIM kaart die 10 maart werd geactiveerd en kreeg ik de abonnementskosten van maart in rekening gebracht. De eerste maand maart hadden ze wel aansluitkosten in rekening gebracht, terwijl dit niet was afgesproken, maar die fout wordt met de rekening van April terug gestort.

Dus dat komt goed, alleen betaal ik nu voor twee abonnementen terwijl ik er maar een heb, die van T-Mobile en moet Vodafone stoppen met rekeningen sturen.  Ik moet nu telkens de afgeschreven kosten door Vodafone weer terug laten storten. Lijkt mij niet de bedoeling.

Bedankt voor je reactie, maar wat is de status van je nummerbehoud aanvraag? Je kunt met de link die ik had bijgesloten precies zien wat de status is. Ik krijg een beetje het déjà vu gevoel als ik je beschrijving doorlees. Zou je contact met VF kunnen opnemen en informeren of er een aanvraag voor nummerbehoud is ingediend? Ik las dat je een e-mail naar VF gestuurd had, maar vraag me ook af of je inmiddels een reactie hebt mogen ontvangen. Ik ben erg benieuwd! 

Reputatie 2

Hallo @Seccie ,

bericht ontvangen dat zij mijn mail hebben gehad en dat ze binnen 2 dagen reageren? Afwachten dus.

Via de link kreeg ik dit;

De nummerportering is voltooid.

Te porteren mobiele nummer: 06…………..

Netwerk operator: Vodafone

Service provider: Vodafone

Porteerdatum: 10-03-2022

De nummerportering is voltooid.

Reputatie 2

Hallo @Seccie,

Zojuist een verklarende E-Mail ontvangen van Vodafone met daarin een verklaring en het bedrag dat voor 1 tot en met 9 maart nog betaald moet worden en dan zou het afgedaan zijn, dus deze kosten overgemaakt en nu zien of het inderdaad sloes is.

We gaan het zien. Bedankt voor je informatie en interesse in mijn door onduidelijkheid ingegeven “probleem”.

Hier  de E-Mail.

"”"”"”"”Beste Machiel,

Bedankt voor je e-mail!

Wanneer een factuur net iets eerder wordt opgemaakt dan dat je opzegging of overstap wordt verwerkt, dan worden inderdaad abonnementskosten voor de volledige maand berekend, terwijl je nummer door de overstap niet de hele maand actief is geweest. Wanneer dit gebeurt wordt dat automatisch op de eind factuur van je abonnement gecorrigeerd, en dat is gelukkig bij jou ook het geval.

De eindfactuur voor april bevat dus geen betaling, maar een teruggave van te veel betaalde abonnementskosten, in jouw situatie betreft het een bedrag van € 24,91 (zie bijlage). Dit bedrag is automatisch in mindering gebracht op de nog openstaande factuur van maart.

Ik heb wel nog een kleine fout op de eindfactuur ontdekt, welke ik graag voor je corrigeer. Dit betreft het bedrag van € 1,21, dit is berekend omdat je nummer een dag te vroeg is overgestapt en daardoor het contract niet geheel heeft uitgediend. De te vroege overstap is echter door ons goedgekeurd en akkoord bevonden en jij bent niet geïnformeerd over en hebt geen toestemming gegeven voor deze kosten en daarom had dit bedrag niet berekend mogen worden.

Voor de dagen 1 tot en met 9 maart staat nu nog een bedrag van € 12,44 open. Je mag dit via een bankoverboeking onder vermelding van je klantnummer overmaken naar NL93INGB0007939833 ten name van Vodafone Libertel BV te Maastricht."”"”"”
 

Reputatie 7
Badge +14

Dit overstap proces wordt elke dag duizenden keren uitgevoerd. Het stopzetten van een abonnement bij de oude provider is daaraan gekoppeld en ook hier goed uitgevoerd. Afhankelijk van de facturatie periode ,vooraf of achteraf komt er dus een credit. Gelukkig heb je nu de juiste kanalen bij Vodafone gebonden.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @medusaro fijn dat e.e.a nu verduidelijkt is ook vanuit de zijde van VF. Welkom bij T-Mobile en veel plezier met je T-Mobile service(s). Goed weekend en wie weet tot ziens hier op de community.