Anderhalf jaar lang beroofd van 5,- per week. Hoe kan T-Mobile dat toestaan?

  • 14 October 2022
  • 12 reacties
  • 176 Bekeken

Bij het doen van BTW-aangifte zie ik tot mijn stomme verbazing op mijn T-mobile facturen dat er € 4,31 per week ex btw (€ 5,- incl. btw) wordt gefactureerd met omschrijving “FTMSC Mobiele betaling”. Geen idee. Dus google ik de omschrijving. Onmiddellijk is mijn beeldscherm gevuld met klachten van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Wat blijkt? Oplichters kunnen met één pop-up op YouTube je rekening leegroven totdat je bemerkt wat er gaande is, in mijn geval pas na ANDERHALF JAAR, omdat ik mijn rekeningspecificaties nooit napluis én omdat ik ervan uitga dat een bedrijf als T-Mobile – niet de allerkleinste – zijn klanten beschermd tegen dit soort criminele praktijken. Ik betaal elke week € 5,- voor een abonnement dat ik niet heb afgesloten, niet ken, waarvan ik niets op mijn telefoon heb staan. Nooit een bericht ontvangen dat ik een abonnement heb afgesloten, nooit bevestiging moeten geven voor het afsluiten van een abonnement, en de omschrijving op de factuur van T-Mobile is dusdanig vaag dat ik er ook niet achter kom om wat voor abonnement het eigenlijk gaat. Ik game niet, kijk maar zelden iets op YouTube (heb Spotify), download geen films of andere dingen op mijn telefoon dus HOE DAN? Dat T-Mobile dit faciliteert vind ik ronduit schandalig. Dat ik eerst mijn instellingen moet aanpassen om dit te voorkomen (jawel, in mei vorig jaar een nieuwe mobiele telefoon bij T-Mobile gekocht en vergeten dit aan te passen in mijn nieuwe abonnement, eerder nooit ergens last van gehad!!!). Dus wat nu, T-mobile? Ik ben inmiddels € 380,- armer dankzij een paar ratten die dankzij jullie de gelegenheid krijgen om mij van mijn geld te beroven! Graag binnen 14 dagen al mijn geld terug! In afwachting van jullie stappen zal ik deze klacht ook publiceren op alle online klachtenforums die mij kunnen helpen mijn geld terug te krijgen. Indien deze kwestie niet naar mijn tevredenheid wordt opgelost, dan ben ik genoodzaakt juridische stappen te ondernemen, me beroepend op artikel 230m van Burgerlijk Wetboek Boek 6 (Verbintenissenrecht).
 

Meer mensen dit probleem (gehad)??

 

Waqqas 1 jaar geleden

Hallo @ReneeD 

In dit topic lees je hoe je je hiervoor kunt afmelden, hoe je dit kunt voorkomen in de toekomst en je vindt er ook een formulier voor als je het niet eens bent met de kosten.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ReneeD 

In dit topic lees je hoe je je hiervoor kunt afmelden, hoe je dit kunt voorkomen in de toekomst en je vindt er ook een formulier voor als je het niet eens bent met de kosten.

Hallo @ReneeD 

In dit topic lees je hoe je je hiervoor kunt afmelden, hoe je dit kunt voorkomen in de toekomst en je vindt er ook een formulier voor als je het niet eens bent met de kosten.

Dank, allemaal gevonden en gedaan.

Reputatie 7
Badge +15

@ReneeD 

Misschien is het ook goed om de My T-Mobile app te installeren zodat je jouw gebruik kunt bijhouden en ook meteen al je facturen kunt inzien.

 

Dat is een goed idee, maar gaat voorbij aan het eigenlijke probleem: dat het mogelijk is dat een bedrijf je zonder je toestemming geld afhandig maakt met als voertuig T-Mobile

Reputatie 7
Badge +14

Dit soort sms diensten zijn bij de ACM geregistreerd,  dus moeten ze aan wettelijke eisen voldoen. Er moet dus sprake zijn van een aanmelding.  Er wordt niet uit het niets een abonnement gestart.  Wel kan de aanmelding een beetje verstopt hebben gezeten in bijvoorbeeld een prijsvraag waar je bij deelname ook hiermee akkoord bent gegaan 

Hoi Eric, ik doe nooit mee aan prijsvragen.

 Hoi Eric, ik doe nooit mee aan prijsvragen.

En sms dienst? Ik gebruik nooit sms, behalve om inlogcodes te ontvangen of wanneer iemand in mijn omgeving een gecrashte telefoon heeft en even geen whatsapp. Ik weet niet eens waarvoor ik betaal.

Reputatie 7
Badge +15

@ReneeD 

Hier een voorbeeld :

Het gaat vooral om spelletjes, ze hebben alles op orde zo te zien maar de manier waarop je een abonnement afsluit vind ik niet kunnen, het is meestal een advertentie ergens doorheen en als je erop drukt dan heb je meteen een abonnement.

@ReneeD

Hier een voorbeeld :

Het gaat vooral om spelletjes, ze hebben alles op orde zo te zien maar de manier waarop je een abonnement afsluit vind ik niet kunnen, het is meestal een advertentie ergens doorheen en als je erop drukt dan heb je meteen een abonnement.

Echt, nooit gezien of van gehoord maar af en toe heb ik natuurlijk zoals iedereen ruzie met een pop up die ik wil wegklikken en dan hebben ze het kruisje aan de andere kant gezet zodat ik op downloaden klik (of misschien erger dus)

Reputatie 7
Badge +5

@ReneeD

Lees dit Topic even door. (ik weet niet of dit al gelinkt is in eerdere berichten)

Er staan een paar manieren in waarmee het misschien mogelijk is om wat geld van deze door Tmobile ondersteunde DIEFSTAL terug te krijgen

Succes

@ReneeD

Hier een voorbeeld :

Het gaat vooral om spelletjes, ze hebben alles op orde zo te zien maar de manier waarop je een abonnement afsluit vind ik niet kunnen, het is meestal een advertentie ergens doorheen en als je erop drukt dan heb je meteen een abonnement.

Dat mag niet, dat je meteen een abonnement hebt. Zie artikel 230m van Burgerlijk Wetboek Boek 6 (Verbintenissenrecht).

@ReneeD

Lees dit Topic even door. (ik weet niet of dit al gelinkt is in eerdere berichten)

Er staan een paar manieren in waarmee het misschien mogelijk is om wat geld van deze door Tmobile ondersteunde DIEFSTAL terug te krijgen

Succes

Dank je Yalerta, inmiddels klacht naar T-Mobile verstuurd, naar Gamecraze (idd spel van hun!) en op Klachtenkompas.nl gezet. Nu maar afwachten. Razend ben ik!

Reageer