Beantwoord

Buitengerechtelijke kosten

  • 5 October 2022
  • 5 reacties
  • 172 Bekeken

Ik heb een factuur gekregen waarin staat dat ik 15 euro buitengerechtelijke kosten moet betalen. Ik heb geen 14 dagen brief ontvangen. Waarin ik herinnerd word om te betalen. Ik krijg namelijk gelijk de kosten van 15 euro buitengerechtelijke kosten. Dit is wettelijk ongeldig.

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 October 2022, 10:04

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ilse1984 

Volgens deze zou je eerst wel een herinnering per mail, brief of sms hebben ontvangen, misschien heb je deze niet gezien?

Hoe lang staat het openstaande bedrag al open?

@Waqqas 

Vanaf 12 augustus. 4 sept bericht gehad waarin er gelijk wordt gezegd dat ik buitengerechtelijke kosten van 15 euro moet betalen. Geen aanmaning e.d. ontvangen. 8 sept gelijk betaald.

Reputatie 7
Badge +15

@Ilse1984 

Op die pagina in mijn vorige reactie bij veelgestelde vragen onder wat zij buitengerechtelijke kosten lees je het hele proces vanaf de eerste incasso.

Ik less dat je na de 2de mislukte incasso poging een herinnering krijgt waarna je 19 dagen de tijd hebt om te betalen en daarna worden er buitengerechtelijke kosten in rekening gebracht.

@Waqqas 

Dat las ik ook. Via de chat zeggen ze dat ze geen herinnering sturen. Het gaat mij echt niet  om het geld. Maar om de manier waarop. 

Ik weet dat ik niet betaald heb hoor. Ik let niet altijd op mijn rekeningen. Heb namelijk verschillende bankrekeningen en houd niet alles in de gaten. Dus het komt weleens voor dat ik van de een naar de ander moet overboeken.

Maar ik ben wel van mening dat extra kosten rechtsgeldig moeten zijn. Ze sturen geen aanmaning of dergelijks.. met de waarschuwing voor de extra kosten. Dat mag volgens de wet niet.

Wordt dit bij al de klanten gedaan vind ik dat nogal wat.. vandaar

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey Ilse,

We sturen altijd eerst een herinnering. Vervolgens heb je nog ruim 2 weken om te betalen, en dán brengen we pas buitengerechtelijke incassokosten in rekening. Dit zijn de kosten van € 15 voor het herinneren/aanmanen. 

Ik hoop dat het volgende keer wel op tijd lukt met de betaling. Meer extra kosten zou natuurlijk zonde zijn. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. We staan voor je klaar. Anders wens ik je nog een hele fijne dag! 😊

Groetjes,

Marciano

Reageer