Beantwoord

Bundel verhogen na overschrijden van belbundel

  • 12 October 2021
  • 9 reacties
  • 220 Bekeken

Ik heb deze lopende maand 52 minuten meer gebeld dan mijn belbundel toestaat kosten daarvoor zijn 15,75 euro.

 

Kan ik deze kosten voorkomen door mijn bundel aan te passen naar ‘onbeperkt bellen’ voor 9,99 euro of betaal ik dan de extra kosten en de extra bundel?

 

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 12 October 2021, 14:32

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Free Spirit Ik weet zo niet de voorwaarden bij T-Mobile maar in de regel is het zo dat een aanpassing pas ingaat per 1e van de volgende maand, en de overschrijding van de bundel zal zeker betaald moeten worden.

Zelf heb ik wel een T-Mobile thuis abonnement maar bewust geen mobiel abonnement daar in mijn beleving een sim only (bijna) altijd goedkoper is bij b.v. Youfone of simyou Lebara of noem ze maar op.

Dankjewel beste @BeMu voor je reactie.

Dit staat er onder de bundel wanneer je die aanzet:

 

Vanuit Nederland kun je 120 minuten uit je bundel naar de EU bellen, maar soms is dit niet genoeg. Met deze bundel kun je iedere maand onbeperkt bellen vanuit Nederland naar de EU en de USA. Geldt niet voor bellen binnen Nederland. Maandelijks opzegbaar.

Ik kan de bundel ook weer gelijk uitzetten. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben omdat de kosten normaal 15 euro per maand zijn maar omdat ik over mijn belbundel heen gegaan ben komt er 15,75 bij, dit wil zeggen dat ik deze maand 30,75 euro betaal.

Ik heb nu een ‘onbeperkt belbundel’ voor 9,99 euro aangezet, mijn vraag is:

Betaal ik 30,75 Euro of 24,99 euro of 40,74 euro? Ik vind het verschil best groot. De nieuwe periode gaat morgen in dus ik wil graag zo snel als mogelijk weten wat ik nu het beste kan doen, die belbundel uit of aan?

 

Reputatie 7
Badge +1

https://www.bellen.com/mobiele-providers/t-mobile/abonnement/go-up-120-min-en-10gb

 

Op deze site staat veel goede informatie betreffende mobiele telefonie, even wat scrollen om het te vinden.

Wederom dankjewel, ik had mijn voorgaande bericht nog aangepast terwijl jij zo snel was en een reactie stuurde op mijn onbewerkte bericht.

Via de link die je stuurde kom ik ook niet echt verder, dit is dezelfde info die ik al gevonden, standaard info die niet echt antwoorden geeft op mijn vraag.

Zijn er geen moderators van T-Mobile die hier meelezen? 

Vind het ook grappig dat jij hier op dit forum andere providers aanraad zonder dat daarop gereageerd wordt. Dat zegt genoeg.

Reputatie 7
Badge +1

Het beste kun je even wachten tot een moderator je het juiste antwoord geeft

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Free Spirit 

Goed dat je jouw belbundel hebt verhoogd naar onbeperkt bellen. Zo voorkom je in de toekomst extra kosten voor bellen. De extra kosten die je hebt gemaakt voor de wijziging zul je alsnog moeten betalen en ook de kosten voor de bundelwijziging. Op deze pagina kun je ook meer uitleg vinden over je factuur na een wijziging. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Dankjewel @Hajar.

Ik begrijp niet zo goed waarom het wel lukt om een bericht te sturen als de internetbundel op is en dat niet kan wanneer de belbundel op is. Er is een tijd geweest dat dat wel gebeurde. 

Ik heb nu een ‘onbeperkt belbundel’ voor 9,99 euro aangezet, mijn vraag is:

Je weet dat je dan in verhouding tot een wijziging van je lopende abonnement meer kwijt bent?

d.w.z. als je naar Go Add-ons gaat en hier aangeeft dat je onbeperkt bellen geactiveerd wilt hebben, dan betaal je ca. € 2,50 extra voor onbeperkt bellen i.p.v. € 9,99. Ook deze wijziging kun je maandelijks doorvoeren en scheelt je toch al gauw € 7,49 per maand :wink:

( Tenminste, dit geldt sowieso voor de .. GB + 120 min 19:1 abonnementen. )

@Gerrit078 Dat is een goede oplossing dankjewel.

 

Ik had hier eerst de vraag moeten stellen in plaats van maar iets te doen. Mijn nieuwe belbundel gaat morgen in vandaar dat ik wat snel was met een aanpassing te maken, ik schrok van het bedrag dat erbij kwam...

Ik ben dankbaar voor je antwoord en de hulp van @BeMu, de klantenservice van T-Mobile kon ik ook al niet meer bellen omdat ook dat buiten mijn bundel was en me dat weer een aantal euro’s zou kosten, dit was voorheen gratis. 

Er zijn zoveel voordelen verdwenen door de jaren heen wat ik erg jammer vind.