Beantwoord

Bundel was op

  • 11 June 2021
  • 4 reacties
  • 154 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Op 9 juni 2021 heb ik mijn telefoon moeten upgraden, hiervoor heb ik eerst mijn WiFi aangezet. De reden dat ik dat deed was omdat ik de vorige keer het vergeten was en toen was de volgende dag mijn internet bundel op, dus voor €5,00 MB gekocht. Dus een les voor mij om dit deze keer niet te vergeten. Dus telefoon thuis op mijn eigen WiFi gezet en toen geüpgraded. De volgende dag dat iemand wilde betalen met de sumup app lukte het niet. Een collega heeft mijn telefoon bekeken en tot zijn verbazing dat  toen ook weer de bundel op. Dus wederom weer €5,00 betaald om extra bundel te kopen. 
Ik vind dit erg vreemd en als ik in mijn gegevens kijk hoe het komt dat mijn bundel weer op was, dan staat op de site van TMobile dat deze gegevens niet verstrekt worden. Heel vreemd en als dit elke keer zo gaat dan zal ik een andere abonnement bij een ander bedrijf moeten afsluiten. Want elke keer bij upgrade van mijn telefoon kost me dat €5.00 lekker verdient door T mobile.

icon

Beste antwoord door Dave 11 June 2021, 12:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hoi @JdeHeer,

Hopelijk kunnen we uitvogelen hoe het komt dat je bundel steeds verbruikt wordt, wanneer je een update op jouw telefoon wilt installeren. Ik heb op dit moment geen toegang tot jouw gegevens, dus ik kan op dit moment alleen nog even meedenken wat mogelijke oorzaken geweest kunnen zijn.

Om alvast even af te trappen: Wij kunnen en mogen niet inzien waar jij je mobiele data aan verbruikt, dat is in de wetgeving omtrent privacy zo vastgelegd. Wij kunnen dus ook niet op afstand een switch of iets dergelijks omzetten wanneer jij een update downloadt, zodat dit via jouw mobiele databundel gaat in plaats van WiFi. Dit moet dus echt iets zijn wat op jouw toestel of WiFi-netwerk gebeurt, dus hopelijk kunnen we ontdekken wat er precies gaande is.

Als ik het goed begrijp gebruik je normaliter dus wel gewoon jouw mobiele data, maar voor een update van de software op je telefoon schakel je de WiFi in, correct? Zou het kunnen dat je de WiFi-assistentie hebt ingeschakeld op jouw telefoon (je kunt op deze pagina lezen wat dit inhoudt)? Dat zou namelijk verklaren waarom je mobiele data is verbruikt om de update te installeren, in plaats van download via WiFi.

Je kunt ook even via jouw interne datateller controleren of je daar misschien iets terug kunt vinden over jouw dataverbruik. Via My T-Mobile kun je wel inzien hoeveel data er wanneer is verbruikt, maar je kunt hier, zoals hierboven ook aangegeven, niet checken welke applicatie of functie deze MB's heeft verstookt. Deze optie is er alleen op jouw eigen telefoon.

Hopelijk kun je er zo verder mee uit de voeten en als je hebt ontdekt of het aan bovenstaande lag, dan horen we het natuurlijk graag. Voor verdere vragen staat onze deur natuurlijk ook altijd open!

Ik heb op de mobiele telefoon via instellingen bij mij thuis WiFi op de telefoon aangezet, dus dan staat het knopje op blauw. Heb dit steeds gecontroleerd en toen de update klaar was heb ik de WiFi uitgezet, omdat ik de volgende dag moet werken en dan gebruik ik de sumup kaartlezer die WiFi heeft. Dan wil je de volgende dag klanten laten pinnen en dan is de bundel leeg en nu tot 2x aan toe. De eerste keer toen ik een update had gehad van mijn telefoon heb ik opgebeld en toen heeft iemand van Tmobile mij 500MB gegeven als schadevergoeding. 
Ik heb nu precies gedaan wat deze meneer mij vertelde en weer gaat het fout.

Mijn vraag nu is ook: is de bundel te laag om een update van de telefoon uit te voeren?

Ik heb de telefoon eigenlijk alleen maar om te bellen in noodgevallen en voor de klanten om met Sumup betalingen te kunnen doen.


Ik kan het me niet voorstellen en anders zal ik via mijn computerwinkel een andere provider moeten zoeken, waar dit probleem zich niet voor doet.

Ik zal alsnog even kijken naar de WiFi versus WiFi assistent met de link die u mij heeft gestuurd. En dan de app aanschaffen om mijn mobiele data in de gaten te houden.

Reputatie 7

Hoi @JdeHeer,

Ik zou inderdaad even controleren of de WiFi-assistentie ingeschakeld staat, want als het signaal van de WiFi minder sterk is dan de mobiele verbinding, dan gaat de update alsnog van je databundel af. 

De omvang van een update kan wisselen en kan behoorlijk wat MB's kosten, maar dat staat altijd vooraf aangegeven bij de update. Als je op WiFi werkt én de WiFi werkt gewoon goed, dan zou het niet van je databundel af moeten gaan. Aangezien dat nu wel gebeurd is denk ik toch dat het mobiele internet sterker was dan de WiFi (of dat de WiFi uit was gevallen of iets dergelijks) en dat de download dus gedaan is met jouw mobiele MB's.

Als je er niet helemaal uit komt, deel dan even screenshots van je instellingen en/of dataverbruik (zonder persoonlijke gegevens) dan kunnen we gerichter meekijken.

Als we je nog ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten en anders een goed weekend!

Reageer