Beantwoord

DATA-lek Tmobile / Diefstal via afschriften

  • 28 December 2022
  • 3 reacties
  • 152 Bekeken

 DATA-lek Tmobile / Diefstal via afschriften

 

Oktober en september zijn er betalingen gedaan met mijn telefoonnummer, waarvan ik niet wist dat mogelijk was. Deze optie heb ik niet aangezet.

 

De betalingen zijn gedaan op dezelfde tijden. Dat gebeurde tijdens mijn werkuren en de telefoon in de kluis ligt. Deze betalingen kan ik nooit gedaan hebben. 

 

Midden September kwam ik er pas achter dat er 2 aanzienlijk hoge afschriften van tmobile zijn gedaan.

 

Na een lang gesprek met tmobile klantenservice zou alles geregeld zijn en de optie betalingen via alleen je mobiel nummer zou ongedaan zijn en niet meer mogelijk zijn. Het teveel afgeschreven bedrag zou ik geretourneerd krijgen. Tmobile blijft volhouden dat het mijn eigen schuld is. Ze blijven volhouden dat ik een spelletje heb gedownload en op reclame had geklikt. Ten eerste, ik heb alleen super mario op de telefoon, niets anders. Ten tweede,, welk systeem laat je een betaling doen door alleen op een reclame te klikken, dit systeem is echt gevoelig voor oplichting fraude. Absurd dat deze betalingsoptie automatisch zonder inwittiging is ingeschakeld. 

 

Er zijn ruim 2 maanden om en nog is het bedrag niet teruggestort. Ook is er weer een groot bedrag de maand november afgeschreven, weer hetzelfde probleem dus. 

 

Hoe nu verder?

 

Abbonement opzeggen en naar prepaid gaan?

 

Betalen via 06 nummer is echt een achterlijk idee naar mijn mening. Dat hoef ik niet. 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 29 December 2022, 12:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hi @KCTUUB, logisch dat je hier vragen over hebt, ik ga je hier meer duidelijkheid over geven!

Je kunt via jouw factuur betalen voor diensten van derde partijen. Sms-diensten, mobiele betalingen of een App-aankoop zijn hier voorbeelden van. In het volgende Community-topic geven we meer info en achtergrond over dit soort diensten: https://community.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/info-mobiele-internetdiensten-ftmsc-betalen-via-je-factuur-307787. In dit topic vind je ook hoe je meer informatie kunt opvragen over de betreffende dienst én tips over hoe je deze diensten heel eenvoudig kunt blokkeren via je persoonlijke My T-Mobile-pagina. Wanneer de kosten volgens jou niet terecht zijn, kunnen we dit voor je onderzoeken bij de aanbieder van de dienst. Meer informatie over het invullen van het onderzoeksformulier vind je ook terug in het Community-topic. Zeker de moeite waard om door te nemen dus! 

Hopelijk zorgt dit voor wat duidelijkheid en kun je verder met de informatie die je kunt terugvinden in het Community-topic. Mocht je nog vragen hebben laat het dan zeker weten, ik help je graag!

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reputatie 7
Badge +5

Misschien één van de goede voornemens die Tmobile zich moet stellen voor 2023.

Het niet meer faciliteren van dergelijke (diefstal) diensten of een afspraak regelen met de aanbieders (dieven) hiervan dat er meerdere stappen nodig zijn om dergelijke abonnementen aan te zetten.

Misschien één van de goede voornemens die Tmobile zich moet stellen voor 2023.

Het niet meer faciliteren van dergelijke (diefstal) diensten of een afspraak regelen met de aanbieders (dieven) hiervan dat er meerdere stappen nodig zijn om dergelijke abonnementen aan te zetten

Reageer