Beantwoord

ESR tv zomaar een abonnement

• 26 July 2021
  • 4 reacties
  • 2656 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Deze middag had ik mijn factuur bekeken en deze viel hoger uit dan verwacht. Na bestudering van mijn factuur, kwam ik er achter dat er afgelopen maand vier keer vijf euro was afgeschreven door een mobiele betaling en vorige maand drie keer. Ik kon me niet heugen voor welke dienst dit was. Via appinfo vond ik dat het ging om de website esrtv.com, maar ik kan het niet terughalen uit mijn (actief) geheugen dat ik ooit een abonnement heb afgesloten bij deze partij.

Ik vind het toch jammer dat ik 35 euro heb besteed aan een dienst die ik niet ken en waarvoor ik nooit toestemming heb gegeven, of althans, niet zeer bewust. Mijn vraag aan t-mobile is of dat jullie hiervan op de hoogte zijn en of jullie stappen kunnen nemen om de consument beter te beschermen? Het liefste ontvang ik het bedrag terug, maar die kans acht ik zeer klein. Mijn abonnement heb ik gelukkig wel opgezegd.

Met vriendelijke groet,

Tijmen

icon

Beste antwoord door TAVL 26 July 2021, 16:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Goedemiddag @TijmenW,

Dat is niet tof nee. Dit soort aanbieders zijn gehaaid. Vaak is het per ongeluk klikken op een advertentie of link al voldoende om akkoord te gaan. Dat doe je dus niet via T-Mobile, maar rechtstreeks. Een link of advertentie kun je dus al snel aanklikken via surfen op het web.Dit wordt afgerekend met de dienst om in-app aankopen via jouw factuur af te rekenen. Dit kun je via My T-Mobile uitzetten. Hoe dat moet vind je hier. Er is al veel discussie geweest van voor en tegenstanders of deze dienst standaard aan of uit zou moeten staan.

Gelukkig is er een oplossing. Via dit formulier kun je een onderzoek laten starten. Het komt vaker voor en dus ook mogelijk dat de betaling geretourneerd wordt. Let wel; dit is afhankelijk van het onderozke.

Ook ik ben opgelicht door ESR TV c.q. T-Mobile.

Ik heb een overeenkomst met T-Mobile, niet met ESR TV, en mijn telefoonrekening is geen bankrekening.

Ik verzoek T-mobile dan ook 11 x 5 = Totaal 55,00 terug te betalen.

Jan van der Voort

[Persoonsgevens verwijderd door Moderator]

Reputatie 7
Badge +8

Niet door T-Mobile, maar de externe aanbieder. Ik raad je aan om het formulier in te vullen dat je in mijn voorgaande post vindt. Hiermee zet je het ondrrzoek cq proces in gang. Geen garantie, maar wel de juiste route

Beste T-Mobile,

ook ik had opeens kosten. Heb vandaag een nette mail gekregen waarin jullie aangeven de 7 weken (35 euro) te vergoeden. Dank daarvoor.

Echter spreekt de email op welke manier het fout kan zijn gegaan. O.a. onderstaande voorbeeld. Ik koop nooit abbo's op deze manier, en deze melding ken ik al helemaal niet. En nee, niemand anders heeft toegang tot mijn telefoon. De toon van de mail lijkt wel erg te zoeken in de fout van de klant. Maar ik zou jullie echt willen vragen onderzoek te doen naar ESR, want ze gaan we degelijk ondeugdelijke abonnementen aan met klanten die nergens van weten. Desnoods dat tmobile nog een smsbericht kan sturen ter bevestiging, zodat diegene weet dat er iets is aangegaan. maar stilzwijgend gewoon op de factuur laten zetten klopt niet. Ik hoop serieus dat jullie hier de moeite voor nemen om hiernaar te gaan kijken.

Reageer