Beantwoord

Factuurdatum in 2022

  • 27 December 2022
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

ik heb eerder deze maand verlengd en een iPhone besteld en betaald. De iPhone wordt volgend jaar geleverd en, aldus de klantenservice, is de factuurdatum op de toestelfactuur gelijk aan de leverdatum en dus (pas) in 2023. Voor belasting en BTW doeleinden heb ik in 2022 een factuur nodig, met een factuurdatum in 2022. Hoe kan ik een factuur krijgen met de voor mij juiste datum? Kan ik evt. een BTW bon obv de betaling ontvangen?

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 28 December 2022, 12:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hi @NeverNot, allereerst welkom op onze Community! Goed dat je dit aangeeft, ik geef je graag meer duidelijkheid! Ik ben bang dat je toch echt moet wachten. Dit heeft te maken met dat je abonnement pas van start gaat op het moment dat het toestel bij je is geleverd. Vanaf dan zal je ook een hardwarefactuur ontvangen voor de aankoop van je nieuwe iPhone. Het is jammer genoeg niet mogelijk om hier eerder een bon/factuur van te krijgen. Dit zou alleen mogelijk zijn als je de verlenging hebt afgesloten in één van onze winkels en ook direct betaald. Dan krijg je uiteraard een bonnetje mee. Maar omdat je verlenging geheel online is afgesloten, zul je toch echt moeten afwachten, sorry! 

 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Hi @NeverNot, allereerst welkom op onze Community! Goed dat je dit aangeeft, ik geef je graag meer duidelijkheid! Ik ben bang dat je toch echt moet wachten. Dit heeft te maken met dat je abonnement pas van start gaat op het moment dat het toestel bij je is geleverd. Vanaf dan zal je ook een hardwarefactuur ontvangen voor de aankoop van je nieuwe iPhone. Het is jammer genoeg niet mogelijk om hier eerder een bon/factuur van te krijgen. Dit zou alleen mogelijk zijn als je de verlenging hebt afgesloten in één van onze winkels en ook direct betaald. Dan krijg je uiteraard een bonnetje mee. Maar omdat je verlenging geheel online is afgesloten, zul je toch echt moeten afwachten, sorry! 

 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Hoi Pharwin, 

Deze werkwijze is in strijd met de Wet OB. Tmobile moet de btw op het moment van betalen voor het toestel een btw factuur afgeven. Nu tmobile de factuur met btw voor de iPhone verplaatst naar een later tijdvak wordt er een oneigenlijk financieel voordeel behaald. Hierbij doe ik de aanname dat er pas btw wordt afgedragen wanneer de btw factuur wordt afgegeven. 

Ik heb geprobeerd om hierover te klagen bij tmobile maar de klantenservice biedt daar geen mogelijkheid toe. Als jullie hier niet op reageren dan zal ik wel een brief naar de belastingdienst sturen hoe jullie de btw voor aankopen in een te laat tijdvak afdragen en jullie tax control framework niet juist is. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ryan5600 

Bedankt voor je reactie. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? Deze gegevens heb ik nodig ter controle en dan kan ik ook kijken of we eventueel wat kunnen betekenen. 

Ik zie je bericht graag tegemoet! 

 

Reageer