Gebeld door een oplichtingsnummer in Tunesië en ik moet ze tijdens het fietsen hebben teruggebeld...

  • 1 November 2022
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

Helpen!

Ik werd gebeld door een oplichtingsnummer in Tunesië en ik moet ze tijdens het fietsen hebben teruggebeld... het gesprek eindigde na 120 minuten en 1 seconde, voor een prijs van 153,79. Ik begrijp niet hoe dit kan gebeuren, alleen maar dode lucht voor meer dan 2 uur?


Ik wil om welke reden dan ook nooit naar Tunesië worden gebeld of gebeld... is er een kans dat iemand bij T-mobile me voor deze ene keer wat medeleven kan tonen en de aanklacht kan verwijderen?

Ik zou zo dankbaar zijn!


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

 

Zet deze 2 blokkades aan in je t mobile app en je komt niet voor verrassingen te staan.(niet vergeten deze uit te zetten als je in het buitenland bent)

 

Alle gesprekken worden gelukkig na 2 uur verbroken

Bedankt, ik wist helemaal niet dat dit menu bestond. Dat helpt voor de toekomst, maar niet de 150 rekening :(

Reputatie 7
Badge +14

Helaas zal t-mobile ook de kosten naar die Tunesise provider moeten betalen. Hoe vervelend ook, het blijft jouw verantwoordelijkheid wat er met je telefoon gebeurd. Als je straks deze factuur niet in 1 keer kan betalen kan je een betalingsregeling aanvragen. 

Bedankt Eric, ik zag dat andere mobiele providers begrip hadden getoond in deze situatie en dacht dat t-mobile dezelfde vriendelijkheid zou tonen. We weten allebei dat T-Mobile niet meer dan 1 euro per minuut betaalt.

Reputatie 7
Badge +14

@dslinz  Echt ik leef met je mee zeker in deze tijd alles is al zo duur.

Jammer dat je geen onderzoek hebt gedaan wat je allemaal kan blokkeren.

Lees de opties in de app van je abonnement even allemaal door.zodat deze dingen niet meer zo snel kunnen gebeuren.

De moderators lezen mee, je moet afwachten wat hun oordeel is, wij kunnen daar niet over beslissen. Sterkte!

 

ook zo’n dienst wat je beter kan blokkeren in de app van je abonnement.

Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC) 

Blokkade voor betaalde diensten via sms (zoals ringtones en stemmen bij tv-programma's). Je kunt je afmelden voor ongewenste sms-diensten via payinfo.nl.

 

 

@dslinz  Echt ik leef met je mee zeker in deze tijd alles is al zo duur.

Jammer dat je geen onderzoek hebt gedaan wat je allemaal kan blokkeren in de app.

Lees de opties in de app van je abonnement even allemaal door.zodat deze dingen niet meer zo snel kunnen gebeuren.

De moderators lezen mee, je moet afwachten wat hun oordeel is, wij kunnen daar niet over beslissen. Sterkte!

 

ook zo’n diens wat je beter kan blokkeren in de app van je abonnement.

Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC) 

Blokkade voor betaalde diensten via sms (zoals ringtones en stemmen bij tv-programma's). Je kunt je afmelden voor ongewenste sms-diensten via payinfo.nl.

 

 

Eerlijk gezegd zou ik die instellingen niet eerder hebben ingesteld, zelfs als ik wist dat ze bestonden - wie verwacht dat een toevallige oproep van 2 uur naar een ander land mogelijk zou zijn? Ik neem aan dat de meesten van ons nooit zouden verwachten dat een oproep zou worden beantwoord en slechts 2 uur een time-out hadden...

Helaas lees/spreek ik geen Nederlands, en t-mobile is een van de minst vriendelijke Nederlandse websites voor een Engelssprekende.

Reputatie 7
Badge +14

'Gelukkig' is er de cutoff van 120 minuten voor elk gesprek op het mobiele netwerk. Dit is juist om hele dure broekzak gesprekken te voorkomen maar ook niet te kort zodat je geen behoorlijk gesprek kunt hebben. Dit is in Nederland op elk mobiel netwerk hetzelfde trouwens.

Je doet het heel goed met de vertaling die je gebruikt om hier op het forum in het Nederlands te schrijven en te lezen, compliment. Ik neem aan dat je op dezelfde manier met informatie op websites omgaat? Het is echt geen standaard dat alle informatie tweetalig wordt aangeboden en beschreven. 

 

'Gelukkig' is er de cutoff van 120 minuten voor elk gesprek op het mobiele netwerk. Dit is juist om hele dure broekzak gesprekken te voorkomen maar ook niet te kort zodat je geen behoorlijk gesprek kunt hebben. Dit is in Nederland op elk mobiel netwerk hetzelfde trouwens.

Je doet het heel goed met de vertaling die je gebruikt om hier op het forum in het Nederlands te schrijven en te lezen, compliment. Ik neem aan dat je op dezelfde manier met informatie op websites omgaat? Het is echt geen standaard dat alle informatie tweetalig wordt aangeboden en beschreven. 

 

Ik heb nog nooit een telefoongesprek gehad van bijna 120 minuten, maar het is tenminste iets :)

Het forum vertaalt goed, en de mensen zijn behulpzaam (bedankt!)... Het is niet standaard om tweetalige websites of apps te hebben, maar het is ook niet standaard.

Dat gezegd hebbende, het is niet de schuld van t-mobile dat mijn Nederlands verschrikkelijk is, ik legde alleen uit waarom ik misschien wat dingen heb gemist.

De Engelse versie van de app is geweldig - totdat je op iets geavanceerd klikt, en dan wordt de website in een frame geopend en wordt het een nachtmerrie. Het zou leuk zijn als het consistent zou kunnen zijn, maar nogmaals, mijn taalproblemen zijn niet de schuld van t-mobile.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dslinz 

Wat jammer dat dit jou is overkomen, Ik begrijp dat het even schrikken is. Gelukkig heb je al goede tips gehad van Hidden, Eric en Cristien om blokkades in te stellen zodat dit in de toekomst niet meer kan voorkomen. Heb je de hoge kosten ook al terugzien op je factuur of alleen op je My T-Mobile overzicht? Zou je mij ook een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kan ik met je meekijken. 

Reageer