informatie

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?

Problemen met aankopen in Google Play Store via Odido factuur, wat nu?
Reputatie 5
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 1688 reacties

Stel je wilt een app kopen in de Google Play Store, dan is het natuurlijk super handig als je dit via jouw Odido factuur kunt betalen! Lekker makkelijk, veilig en je hebt geen creditcard nodig. Wil je hier graag gebruik van maken, maar lukt het niet? Lees dan onderstaande tips door!

 

Account is niet meer beschikbaar

Heb je een betalingsachterstand? Dan wordt deze optie tijdelijk geblokkeerd. Na betaling van het openstaande bedrag, wordt de blokkade verwijderd.Kijk op Mijn Odido of je een blokkade voor Apps betalen via de factuur hebt. Je vindt dit bij Gegevens & Instellingen > Blokkades

 

Jouw account komt niet in aanmerking voor mobiele betalingen

  • Je bent een PrePaid-klant; dan kun je geen Apps Betalen via Odido Factuur
  • Je bent geen klant van Odido; apps betalen via Odido Factuur is alleen beschikbaar voor Odido Abonnees.
  • Je hebt een MTV Mobile abonnement; je abonnement is geblokkeerd voor mobiele betalingen. Je kunt de blokkade laten uitzetten door ons. Laat hieronder dan even een bericht achter!
  • Klanten met een Data Connect of Flex-abonnement kunnen niet voor Apps Betalen via Odido Factuur.

 

Aankoop overschrijdt transactielimiet

Per aankoop geldt een limiet van € 70,00. Koop je een app die duurder is, selecteer dan een andere betaalmethode. Ook is er een maandelijkse limiet, namelijk € 250,00. Deze maandelijkse limiet loopt gelijk met de factuurdatum. Je kunt een overzicht van al jouw aankopen terugvinden in jouw Google Play account.

 

Betaalwijze Odido Factuur niet zichtbaar

Heb je in de laatste 10 dagen een update gedaan van de Android versie, Google Play, Google wallet of de beveiliging? Of heb je misschien een nieuwe sim geactiveerd of heb je een ander 06-nummer gekregen? Dan kan hierdoor de betaalwijze in de war zijn. Volg in dat geval de volgende stappen:

  1. Log de Google account uit op het toestel
  2. Zet de wifi uit
  3. Zet het toestel uit 
  4. Zet het toestel weer aan 
  5. Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het Odido netwerk, niet met wifi! 
  6. Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
  7. Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten

 

 

Betalen via Odido Factuur werkt nog steeds niet, wat nu?

In sommige gevallen moet de betaalmethode opnieuw ingesteld worden. Jouw registratie moet verwijderd worden, zodat je alsnog apps kan betalen via jouw Odido Factuur. Volg daarvoor de volgende stappen: 

  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden 
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'Odido NL31612345678' [/list] Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

 

Heb je bovenstaande tips doorlopen, maar kun je nog steeds geen aankopen doen via je factuur? Laat dan een bericht achter met daarin alvast de volgende gegevens: Google-account (username), wanneer was de laatste onsuccesvolle poging en wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de Odido factuur? Dan gaan wij je verder helpen!


186 reacties

Ik zelf heb ook deze problemen,maar ik kom uit bij mijn google account.Eerst kon ik wel app aankopen doen met mijn t mobile account en ineens niet meer.Nu ben ik dus ingelogd in mijn google account en zag dat mijn verificatie van mijn mobiel was uitgeschakeld.Denk dat dit iets is van goggle ivm een nieuw privicy beleid.Heb het aangezet en nubwachten tot het misscjien wel gaat werken.

Reputatie 1
Ik vraag mij ook hardop af of het wel een telefoon probleem is. Ik ben nog werkelijk niemand tegen gekomen bij wie de problemen verholpen zijn.

klinkt allemaal leuk maar kom met iets constructief.
Reputatie 5
Hi Ruivercity,



Bedankt voor het delen van de juiste informatie. Ik heb het gelijk voor je doorgezet naar de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is. Zij nemen dit in behandeling en voorzien jou binnen 6 werkdagen van een reactie. Onze excuses voor het ongemak!
Hallo,



Vandaag probeerde ik een aankoop te doen op de Google Play Store via T-Mobile facturen en ik kreeg de volgende foutmelding: ''Uw account komt niet in aanmerking voor mobiel betalen. Neem contact op met uw mobiele provider''. Dit vind ik wel gek, want ik ben al jaren klant van T-Mobile. Ik heb een abonnement maar geen Data Connect of Flex-abonnement. Ook heb ik geprobeerd met een andere Google-account te betalen, maar dat werkte ook niet. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.
Reputatie 5
Hey Serge,



Goed dat je aan de belt trekt!



Er staat momenteel een blokkade op het betalen van producten in de Google Play Store via de T-Mobile Factuur. Ik heb de blokkade zojuist voor je verwijderd.:)



Wil je laten weten of het nu wel werkt?
Reputatie 7
Hey Michiel,



Jammer dat het allemaal geen resultaat heeft gehad! Ik heb het gelijk doorgezet naar de afdeling die hierover gaat, dan komt het bij Google terecht en wordt het opgelost. Dit kan tot 7 kalenderdagen duren, hopelijk is het dan bij jou ook snel opgelost!



Als je nog vragen hebt in de tussentijd horen we dat graag!
Reputatie 1
Hey David,



Ik net even gekeken, maar het is nog niet opgelost en er zijn 8 dagen voorbij. Kun je een status update geven?
Reputatie 7
Badge +9
Hi Michiel,



Onze collega's van de verkoopafdeling zien geen aankoop poging in de laatste maand. Zou je het nogmaals kunnen proberen zodat ze het opnieuw kunnen onderzoeken?
Reputatie 1
Hallo Hajar,

Dat klopt, omdat het me nog niet is gelukt om het factureren via T-Mobile te selecteren als betaaloptie of om dit op een of andere manier in te stellen. De enige betaalopties die ik te zien krijg zij via creditcard/betaalpas of via code inwisselen.
Reputatie 5
Hi Michiel,



Duidelijk, ik ga het weer voor je doorzetten naar de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is. Ik heb nogmaals toegelicht wat de situatie is en wat je tot nu toe hebt geprobeerd. Zij gaan er weer mee aan de slag!
ik stuit op exact hetzelfde probleem!!
@carientsjee

Je hebt hierover al een eigen topic geopend. Zou je daar gewoon op hulp willen wachten? Het is niet toegestaan je probleem op meerdere plekken op het forum aan te geven.
Reputatie 2
Hoe kan ik mijn t-mobile facturering via de huidige gmail overzetten naar een andere gmail die ik tegenwoordig gebruik? Heb meerdere mods pb gestuurd maar die liggen nog te slapen of hebben een vrije dag denk ik
Reputatie 5
Hallo Onur,



In verband met de drukte waren we niet in de gelegenheid om eerder te reageren. Onze excuses hiervoor. Daarnaast is het volgens de huisregels niet toegestaan om direct een privébericht te sturen naar moderators. We behandelen alle vragen in het openbaar, tenzij anders er privé gegevens gedeeld moeten worden.



We helpen je natuurlijk graag verder. Je kan met je oude account inloggen op Google Wallet;



- Log in op https://wallet.google.com

- Ga naar onderdeel Betaalmethoden

- Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'



Daarna kan je in de Google Play store inloggen met je nieuwe Gmail adres en opnieuw kiezen bij het aankopen van een applicatie voor betalen via mijn factuur.



Laat je ons weten of het hiermee is gelukt? Ook voor andere vragen of verzoeken kan je altijd bij ons terecht!
Reputatie 2
Dat werkt ook niet. Had een tijdelijke google account aangemaakt om het via die account te proberen en daar lukte het wel om via factuur apps aan te schaffen. Maar met mn eigen google account lukt het niet gebruikte die account ook voordat ik mijn abonnement had verlengd met nieuwe nummer dacht zelf dat misschien daar iets verkeerd mee was gegaan. Hoop dat er een oplossing voor is.



Groetjes, Onur
Reputatie 2
Zojuist heb ik via wallet google mn oude persoonlijke gegevens verwijderd en de nieuwe ingevoerd en opgeslagen en nu ik een aankoop probeer te doen krijg ik de volgende foutmelding: De sms voor accountverificatie kan niet worden verzonden. Probeer het opnieuw.
Reputatie 5
Goedemorgen Onur.A,



Jammer om te horen dat het nog niet gelukt is! 😞



Zou je de verschillende stappen op deze support pagina van Google eens door willen nemen? Vanuit onze kant is er namelijk geen blokkade actief waardoor je hier geen gebruik van zou kunnen maken. Ik hoop dat je er met de tips van Google uitkomt. Mocht dat niet het geval zijn, laat je het dan even weten? Dan sturen we het naar onze technische jongens door. 🙂
Reputatie 2
Morgen, ik heb alles wat er staat geprobeerd maar niks is gelukt. En sommige oplossingen waren bij mij niet van toepassing omdat ze om de betalingsoplossingen gaan die al toegevoegd zijn. Bij mij is het niet mogelijk om deze toe te voegen omdat mn account niet geverifieerd kan worden. 😞
Reputatie 1
Hallo, jullie hebben vorige week telefonisch contact proberen te zoeken met mij over dit probleem, maar toen was ik op vakantie. Ik heb ondertussen een aantal keer geprobeerd de klantenservice te bellen maar krijg iedere keer het bericht dat de wachtrij lang is en ik beter een andere keer terug kan bellen. Is het voor jullie misschien mogelijk mij deze week te bellen? bij voorkeur op dinsdag avond of woensdag avond na half 7 of op vrijdagmiddag.
Reputatie 5
@Onur.A,



Vervelend dat het nog steeds niet gelukt is. Om dit probleem voor je door te kunnen zetten heb ik nog wel een aantal gegevens nodig. Ik heb je een privébericht gestuurd hierover en zie je reactie graag tegemoet. :)



@Michiel2803,



Goed dat je contact opneemt! Ik zie in het onderzoek dat wij aangemaakt hadden voor je dat het issue is opgelost. Zou je eens kunnen checken of het allemaal weer naar behoren werkt? :8
Reputatie 1
Hallo Amy, ik heb het even gecontroleerd en het is inderdaad helemaal opgelost. Bedankt!
Reputatie 5
Hey Michiel,



Super! Thanks voor de terugkoppeling. 🙂



Mochten we verder nog iets voor je kunnen doen, let me know!
Hoi,



Ik zie op mijn factuur staan dat aankopen via de Google App Store zijn verwerkt, maar deze zijn ook al van mijn rekening afgeschreven via PayPal!

Wat moet ik nu doen?



Groet, Sanne.
Met 2 accounts lukt het nog niet na bovenstaande tips.

Fam.bijwaard

Succesvol 12-8_2016

Onsuccesvol 30-8-2016



Rens.bijwaard

Succesvol 8-8-2016

Onsuccesvol 30-8-2016



Wel op 22-8 nieuwe simkaart geactiveerd
Reputatie 5
@Sanne,



Je hebt ondertussen contact gehad met een van mijn collega's via de Chat. Mijn collega heeft een creditnota voor je aangemaakt. De kosten zullen verrekend worden met je aankomende factuur.



@Bijwaard,



Heb je de tips uit de openingspost van dit topic al doorgenomen? :8 Mocht het nog steeds niet lukken zou je mij dan in een privébericht de bijbehorende 06-nummers van de twee accounts willen sturen? Of gebruik je ze beiden op het 06-nummer waarmee je bent ingelogd hier? Ik hoor het graag van je, dan kunnen wij dit voor jullie doorzetten.:)

Reageer