Sticky

[Info] Problemen met aankopen in Google Play Store via T-Mobile factuur, wat nu?


Reputatie 5
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 1691 reacties

Stel je wilt een app kopen in de Google Play Store, dan is het natuurlijk super handig als je dit via jouw T-Mobile factuur kunt betalen! Lekker makkelijk, veilig en je hebt geen creditcard nodig. Wil je hier graag gebruik van maken, maar lukt het niet? Lees dan onderstaande tips door!



Account is niet meer beschikbaar
  • Heb je een betalingsachterstand? Dan wordt deze optie tijdelijk geblokkeerd. Na betaling van het openstaande bedrag, wordt de blokkade verwijderd.
  • Kijk op My T-Mobile of je een blokkade voor Apps betalen via de factuur hebt. Je vindt dit bij Gegevens & Instellingen > Blokkades.


Jouw account komt niet in aanmerking voor mobiele betalingen
  • Je bent een PrePaid-klant; dan kun je geen Apps Betalen via T-Mobile Factuur
  • Je bent geen klant van T-Mobile; apps betalen via T-Mobile Factuur is alleen beschikbaar voor T-Mobile Abonnees.
  • Je hebt een MTV Mobile abonnement; je abonnement is geblokkeerd voor mobiele betalingen. Je kunt de blokkade laten uitzetten door ons. Laat hieronder dan even een bericht achter!
  • Klanten met een Data Connect of Flex-abonnement kunnen niet voor Apps Betalen via T-Mobile Factuur.


Aankoop overschrijdt transactielimiet
Per aankoop geldt een limiet van € 70,00. Koop je een app die duurder is, selecteer dan een andere betaalmethode. Ook is er een maandelijkse limiet, namelijk € 250,00. Deze maandelijkse limiet loopt gelijk met de factuurdatum. Je kunt een overzicht van al jouw aankopen terugvinden in jouw Google Play account.

Betaalwijze T-Mobile Factuur niet zichtbaar
Heb je in de laatste 10 dagen een update gedaan van de Android versie, Google Play, Google wallet of de beveiliging? Of heb je misschien een nieuwe sim geactiveerd of heb je een ander 06-nummer gekregen? Dan kan hierdoor de betaalwijze in de war zijn. Volg in dat geval de volgende stappen:

  1. Log de Google account uit op het toestel
  2. Zet de wifi uit
  3. Zet het toestel uit
  4. Zet het toestel weer aan
  5. Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het T-Mobile netwerk, niet met wifi!
  6. Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
  7. Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten


Betalen via T-Mobile Factuur werkt nog steeds niet, wat nu?
In sommige gevallen moet de betaalmethode opnieuw ingesteld worden. Jouw registratie moet verwijderd worden, zodat je alsnog apps kan betalen via jouw T-Mobile Factuur. Volg daarvoor de volgende stappen:
  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'
Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.


Heb je bovenstaande tips doorlopen, maar kun je nog steeds geen aankopen doen via je factuur? Laat dan een bericht achter met daarin alvast de volgende gegevens: Google-account (username), wanneer was de laatste onsuccesvolle poging en wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Dan gaan wij je verder helpen!

181 reacties

Ik zelf heb ook deze problemen,maar ik kom uit bij mijn google account.Eerst kon ik wel app aankopen doen met mijn t mobile account en ineens niet meer.Nu ben ik dus ingelogd in mijn google account en zag dat mijn verificatie van mijn mobiel was uitgeschakeld.Denk dat dit iets is van goggle ivm een nieuw privicy beleid.Heb het aangezet en nubwachten tot het misscjien wel gaat werken.

Zelfde probleem hier verleden maand nog ingame aankopen gedaan.. En nu wil ik wat kopen en krijg ik een melding dat mijn verificatie niet lukt.. Terwijl ik zover ik kan zien geen blokkades heb en ook geen beperkingen op mijn abonnement terwijl ik elke maand netjes betaal of het nou 50 euro is of 300 ben nog nooit te laat geweest 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @_-GHOST-_,

Zou het kunnen zijn dat het komt door deze reden uit het eerste bericht in dit topic: 

Per aankoop geldt een limiet van € 70,00. Koop je een app die duurder is, selecteer dan een andere betaalmethode. Ook is er een maandelijkse limiet, namelijk € 250,00. Deze maandelijkse limiet loopt gelijk met de factuurdatum. Je kunt een overzicht van al jouw aankopen terugvinden in jouw Google Play account.

Je geeft namelijk wel aan dat je al aankopen hebt gedaan, misschien dat je al aan de limiet zit van het maximale bedrag wat je uit kunt geven voor aankopen? Als dit niet het geval is, stuur me dan een privébericht met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN. Ik kan en mag dan meekijken in ons systeem of er misschien iets veranderd is op jouw aansluiting.

We horen graag van je of het is opgelost!

Hallo, ik heb een soortgelijk probleem plus ik kan nergens een sms sturen en aan het begin van het contract kon ik mijn ABONNEMENT gebruiken

Mijne werkt ook nog steeds niet,maar waarom niet alles gewoon weer door de oude poort,IPV alle privé gegevens per persoon vragen terwijl het schijnbaar niets oplost.Heb ook alle oplossingen net geprobeerd,maar blijf de sms verificatie fout krijgen.Vind het best wel jammer dat T-Mobile het probleem zelf veroorzaakt,maar daarna gewoon traag werkt om het op te lossen.Ben al meerdere keren klant geweest bij T-Mobile,maar dit is het slechtste jaar,en waarschijnlijk nadat mijn contracten aflopen word het opzeggen en een andere provider zoeken die geen problemen heeft.Want dat bull verhaal van voor elke klant is het anders raakt kant nog wal aangezien we allemaal hetzelfde probleem hebben.

Reputatie 7
Badge +20

@Nico_utrecht 

Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien. 

Reageer