Klantvoordeel mobiel, T-Mobile wijkt af van eigen contract

  • 23 November 2022
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Vandaag heb ik toevallig T-Mobile aan de telefoon gehad m.b.t. mijn factuur. Het viel mij op dat ik een unlimited abonnement heb, met klantvoordeel (vast internet+TV thuis). Dit abonnement is in augustus dit jaar ingegaan, op mijn contract staat een totaalprijs van 25eu per maand.

Nu zag ik dat er op de factuur een bedrag van 25,01 stond en mijn klantvoordeel i.p.v. 10eu (wat ook in mijn contract staat) teruggezet is naar 9,99. 

Terwijl ik de medewerker aan de lijn had gaf deze aan dat “dit zo werkt bij T-Mobile, ook al staat er 10 euro klantvoordeel in je contract, wij geven je maar 9,99”. 

Nu gaat het maar om 1 cent, maar dan nog. T-Mobiele beloofd contractueel een korting van 10eu (staat ook in de voorwaarde en actievoorwaarde van het contract) en komt dit niet na. Volgens de betreffende medewerker kon dit ook niet worden aangepast omdat het systeem nu eenmaal zo werkt en ze maximaal 9,99 korting geven voor klantvoordeel.

 

Mijn vraag is dan ook, hoe komt het dat T-Mobile niet het bedrag voor klantvoordeel berekend waarmee ze zelf adverteren en in het contract staat. 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Stefan1232 

Van een moderator las ik in een andere topic dat bij een unlimited abonnement de werkelijke klantvoordeel €9,99 is maar dit bedrag wordt afgerond vermeldt.

https://community.t-mobile.nl/facturen-564/t-mobile-mobiel-thuis-go-unlimited-kost-25-01-ipv-25-337180

Hallo @Waqqas,

Het antwoord in de topic waar je naar refereert slaat natuurlijk nergens op. In de bevestiging staat namelijk, het niet afgeronde bedrag van 10,00. Niet 10,- of 9,99. 

In het topic waar je naar refereert staat ook “Door “een fout in het systeem” kan de geadverteerde korting van €10 niet worden toegekend, maar slechts €9,99”. Dit is ondertussen 11 maanden geleden. Ze zijn er dus bij T-Mobile van op de hoogte dat ze een korting beloven, adverteren, bevestigen maar (doelbewust?) niet waarmaken. 

Reageer