Beantwoord

Negatieve BKR

  • 21 September 2022
  • 3 reacties
  • 242 Bekeken

Afgelopen week kwam ik er toch mijn grote schrik achter dat ik via T-Mobile een negatieve BKR registratie heb.

Ik heb direct de betaling gedaan en contact gehad met T-Mobile. Nu staat er een H codering die 5 jaar blijft staan. 
 

Dit blijft gezien worden als een negatieve BKR registratie voor veel bedrijven en ik wil graag in contact komen met T-Mobile want volgens BKR is de kredietverstrekker de enige die dit ongedaan kan maken. 
Het betreft hier een incident die mij de komende 5 jaar gaat achtervolgen.

Het betreft een klein bedrag met grote gevolgen en ik ben het eens dat ik beter op had moeten letten. 
 

Graag contact met T-Mobile hierover 


 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 21 September 2022, 10:22

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Dreumes09, een toestelkrediet heeft een looptijd, net als een contract. Wanneer deze termijn is verlopen (en alle betalingen zijn gedaan) wordt het toestelkrediet automatisch beëindigd. Dit geven wij ook door aan het BKR. De registratie blijft daarna nog 5 jaar zichtbaar bij het BKR, maar krijgt de status 'beëindigd'.

Wanneer geven we de status 'beëindigd' door aan BKR?

  • Heb je alle termijnen van het toestelkrediet betaald, dan wordt dit automatisch gemeld aan BKR. Dit kan tot 5 weken duren.
  • Alleen als je via My T-Mobile / MijnTele2 het toestelkrediet (of de resterende termijnen) in één keer afbetaalt via een iDeal-betaling, geven we de status binnen 2 werkdagen door aan BKR, zodat je niet zo lang hoeft te wachten.
  • Nadat de achterstand naar het BKR is doorgestuurd, geeft het BKR de registratie een A-code. Betaal je later alsnog, dan geven wij dit natuurlijk ook door. In geval van een lopend contract of een lopend krediet geeft het BKR de registratie dan een AH-code (herstelcode). Deze code blijft, net als de registratie, 5 jaar zichtbaar.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten!

 

Groetjes, 

Pharwin 

Nadat de registratie is beeindigd kan je dan weer gaan zoeken voor een telefoon maar keuze?

Reputatie 7
Badge +14

Als je geen achterstand hebt opgelopen en de telefoon is afbetaald kun je opnieuw proberen een toestelkrediet af te sluiten.  Of dit wordt toegekend hangt natuurlijk ook af of je inmiddels ook andere leningen, zoals voor een auto of hypotheek hebt afgesloten en of dat je inkomsten en uitgaven toets nog akkoord is.

Reageer