Beantwoord

negatieve bkr registratie


Goedenavond lieve mensen van t-mobile,

 

Ik ben ben een lange tijd geleden klant geweest van T-mobile. Ik heb hier een telefoon-abonnement afgesloten. Het abonnement is op 2-6-2017 van start gegaan. op 10-3-2019 is er een melding gemaakt bij het bkr van een achterstand (A). deze achterstand is op 24-4-2019 ingelopen. Het ging om een bedrag van 29,- euro die betaald was en daarna teruggeboekt werd. Nu heb ik dan wel een (H) van herstelde achterstand maar dat brengt nog steeds heel veel ellende met zich mee omtrent mijn huidige situatie. Ik heb die achterstand opgelopen omdat ik werkloos was en moest overleven met wat ik had. Nu zat ik minder dan 3 maanden in die situatie en heb ik alles netjes terug betaald (met aanmaningen etc) op de boven vermelde datum. Ik ben sindsdien ondernemer geworden en heb leningen aangevraagd om mijn bedrijf te ondersteunen en te laten groeien. Alleen komt die negatieve bkr registratie mij steeds in de weg. Ik snap dat de registratie 5 jaar blijft en ik weet ook hoe het werkt met de bkr. toch ben ik hier beland om geholpen te worden met de verwijdering van deze registratie waar alleen T-Mobile mij mee kan helpen. Mijn onderneming staat nu op pauze alleen door een bedrag van 29,- euro. dit bedrag dicteert op dit moment mijn leven en ik word er heel verdrietig van. Ik snap dat de achterstand mijn schuld is maar de straf die ik nu heb komt nergens dichtbij het feit wat ik heb begaan. Ik mis nu zoveel kansen in mijn leven door 29,- euro. Ik heb ook nooit bericht gehad dat deze achterstand gemeld zou worden wat dus wel verplicht is volgens het BKR.

 

graag zou ik dit willen oplossen met iemand van T-Mobile. En als ik niet geholpen kan worden of als degene van T-Mobile dat dan niet wil kunnen jullie dat dan alsjeblieft duidelijk maken in een respons.

 

Contractnummer: 31350380

Registratiedatum: 2-6-2017

Einddatum: 26-5-2019

Telefoonnmr gekoppeld bij abbonement: 0624001200

Laatste Correspondentie voor de betaling:

Datum: ma 25 mrt. 2019 20:59

 

Ook hier gaat het alleen om het bedrag van 29,- euro daar heb ik de registratie voor gekregen omdat een melding pas gemaakt mag worden 2 maanden nadat het bedrag betaald moest worden. En zelfs in deze mail staat niks over het registreren bij het BKR.

 

Ook is de factuur van januari netjes betaald het was nooit mijn intentie om zo een achterstand te verkrijgen.

 

 

met vriendelijke groet,

Bilal

 

edit:

Ik heb het BKR ook gebeld en zeggen dat ik het aan t-mobile moet vragen. ook Kifid geeft dezelfde suggestie. het BKR zegt ook dat het mogelijk is voor T-Mobile om de registratie te verwijderen. (destijds heb ik ook geen melding gehad van T-Mobile over de registratie van de achterstand)

icon

Beste antwoord door eric 2 June 2022, 23:09

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Bilal1998 Jemig man dat is hevig. Ik kan je niet helpen maar ga een poging doen om aan de moderators te vragen dit topic door te lezen voor het pinksterweekend.

Ik geef je geen garantie maar ga wel mijn best voor je doen. 
Hopelijk kan iemand dit voor je oplossen of je verder advies geven.

Met vriendelijke groet.

Cristien.

 

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/registratie-bij-stichting-bkr/

Reputatie 7
Badge +14

Inderdaad een vervelende ervaring als je werkloos wordt en gelijk je rekeningen niet meer kan betalen. Nu geloof ik ook wel in het BKR systeem, dit is juist bedoeld om andere krediet verstrekkers inzicht te geven in een nieuwe klant. Daarom zijn financiële krediet verstrekkers, zoals T-Mobile, verplicht achterstand te melden en bij het aflossen van de schuld dit ook weer te melden. 

Het is jammer dat dit systeem geen rekening houdt met relevante zaken zoals de hoogte van de achterstand. Het gaat bij het BKR om de bescherming van klant en krediet verstrekker. Er is om bepaalde redenen gekozen om deze informatie tot 5 jaar terug te bewaren. Als alle Achterstand meldingen en Herstel meldingen binnen dat termijn weer zomaar weggehaald kunnen worden is de achtergrond informatie van een bepaalde krediet aanvrager niet compleet meer, wat in druist tegen het idee achter BKR.

Ik vermoed dat daarom een terechte A en H registratie niet binnen die 5 jaar weggehaald zal worden.

 

Inderdaad een vervelende ervaring als je werkloos wordt en gelijk je rekeningen niet meer kan betalen. Nu geloof ik ook wel in het BKR systeem, dit is juist bedoeld om andere krediet verstrekkers inzicht te geven in een nieuwe klant. Daarom zijn financiële krediet verstrekkers, zoals T-Mobile, verplicht achterstand te melden en bij het aflossen van de schuld dit ook weer te melden. 

Het is jammer dat dit systeem geen rekening houdt met relevante zaken zoals de hoogte van de achterstand. Het gaat bij het BKR om de bescherming van klant en krediet verstrekker. Er is om bepaalde redenen gekozen om deze informatie tot 5 jaar terug te bewaren. Als alle Achterstand meldingen en Herstel meldingen binnen dat termijn weer zomaar weggehaald kunnen worden is de achtergrond informatie van een bepaalde krediet aanvrager niet compleet meer, wat in druist tegen het idee achter BKR.

Ik vermoed dat daarom een terechte A en H registratie niet binnen die 5 jaar weggehaald zal worden.

 

Wat jij zegt klopt maar helaas word er door kredietverstrekkers niet op de nuance gelet. zo zien zij niet de hoogte van de achterstand en word ik dus overal geweigerd. Er staat dan heel leuk op de site van BKR dat het niet betekent dat meteen een krediet geweigerd word maar helaas werkt het in werkelijkheid niet zo. BKR claimt het systeem gemaakt te hebben ter bescherming van de klant. alleen in sommige gevallen schaad dit de klant meer dan dat het goed zou moeten doen. Iedereen zijn situatie kan drastisch veranderen in een aantal weken. en iedereen zijn situatie is ook anders. Dus het zou niet eerlijk zijn om iedereen over de zelfde kam te scheren. Het contract ben ik aangegaan toen ik net 19 jaar oud was iedereen doet wel eens iets doms op een jongere leeftijd waar je dan later spijt van hebt. Alleen in het geval van een negatieve bkr registratie lijkt het meer op een financiële gevangenisstraf. Ik heb echt geen andere kant om op te gaan op dit moment vandaar dat ik hier ook ben. Ik kan zelfs geen creditcard aanvragen om bepaalde aankopen te doen. Ook kan ik niet roodstaan en kan ik dat ook niet aanvragen. mocht ik een huis willen kopen kan het ook niet. Ik kan ook geen bedrijfsauto financieren. Als er sprake was van opzettelijke wanbetaling had ik gezegd dat het klopt en dat het systeem van BKR goed werkt maar in dit geval voelt dat voor mij niet zo. ook is er al eerder een achterstand verwijderd vanuit T-Mobile dus het is echt wel mogelijk. Ik vraag alleen om coulance van T-Mobile.

 

en als het niet anders is dan zal ik het gewoon moeten afwachten.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bilal1998 

Ik wil graag met je meekijken. Het 06-nummer dat je hebt doorgegeven hierboven is van onze klantenservice. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam. geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is. 

Reputatie 7
Badge +14

@Bilal1998 Ben nu wel benieuwd of het goed is afgelopen 

Reputatie 7
Badge +9

@CrisTien 

We zijn nog aan het kijken wat er mogelijk is. 😊

Heb precies hetzelfde probleem… Paar jaar terug 1x vergeten een factuur te betalen.. Hier direct het gevolg van mogen zien.. Een negatieve BKR registratie..

klantenservice helpt mij hier verder niet bij.. 
betaal altijd optijd.. Zat 1x even tegen en moest de maand erna de schuld inhalen. netjes gedaan natuurlijk.. Maar T-mobile doet dit volgens mij net iets te snel, want betaal altijd netjes mijn facturen.. 

Een negatieve registratie van mijn oude telefoon.. Maar kon wel vervolgens 2x een nieuw toestel uitkiezen en verlengen met een duurdere abonnement… (Die ik ook altijd netjes betaald heb. Maarja.. 

Update: 2 Maanden later. Nog steeds geen reactie. Email meerdere keren opnieuw gestuurd maar word niks aan gedaan zelfs niet op gereageerd met andere woorden t-mobile zegt: stik er in.
 

Helaas geen andere oplossing meer. Had nog abonnementen lopen bij deze zaak maar ze hebben liever geen klanten dus word ook meteen de laatste keer.
 

mocht je in de zelfde situatie zitten dan bij deze, zoek een andere oplossing T-Mobile gaat liever failliet dan dat ze je serieus te woord staan.

mvg 

I am in a similar position. I paid off the device from T-Mobile and my BKR registration is still there. It says that the credit has been paid but it still there. 

 

T-Mobile assured me that if I pay the remained amount of the device,  they will delete my BKR registration.  Can anybody help me get in touch with someone responsible so I can request my registration to be deleted?

Reputatie 6
Badge +6

Hi @DyDyR9  if you have paid off all installments of your device credit, we will also pass this on to the BKR. This can take up to 5 weeks before the registration is removed. If you have any other questions, just let me know!

 

Kind regards, 

Pharwin 

Hey @Pharwin 👋 ,

 

It has been more than 5 weeks now. Could you maybe help me with this problem?

Reputatie 6
Badge +6

Hey @Pharwin 👋 ,

 

It has been more than 5 weeks now. Could you maybe help me with this problem?

Hi! When did you paid off the installments of your device credit? It hasn't been 5 weeks since your last message. It can take up to 5 weeks before the registration is removed. Can you send me a private message with this answer together with your phone number, zip code + house number, date of birth and the last four numbers of your bank account for verification? Then I'll take a look with you! 

 

Kind regards, 

Pharwin